• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 15 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129905
+
-

سرنوشت نامعلوم 2معدنچی معدن طرزه

سرنوشت نامعلوم 2معدنچی معدن طرزه

4روز پس از ریزش معدن زغال سنگ طرزه و گرفتارشدن 2معدنچی هنوز اعضای گروه نجات نتوانسته‌اند به محل حادثه دسترسی پیدا کنند و سرنوشت این 2معدنچی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
به گزارش همشهری، این حادثه ظهر روز شنبه 11اردیبهشت‌ماه امسال در تونل شماره 42معدن زغال‌سنگ طرزه واقع در استان سمنان اتفاق افتاد. آن روز کارگران در تونلی که حدود 70متر طول داشت مشغول استخراج زغال‌سنگ بودند که ناگهان سقف حدود 30متر از معدن ریزش کرد و 2نفر از معدنچیان به نام‌های میلاد روشنایی و سیداصغر افضلی در آنجا گرفتار شدند. به‌دنبال این حادثه از همان زمان تلاش‌ها برای نجات 2معدنچی حادثه‌دیده آغاز شد. اعضای تیم نجات تلاش کردند تا با حفر تونلی موازی به محل وقوع حادثه برسند اما با گذشت 4روز از این حادثه تلاش‌ها برای نجات آنها هنوز به جایی نرسیده است. با وجود این از آنجا که مجرایی برای انتقال اکسیژن به محل وقوع حادثه ایجاد شده، اعضای تیم جست‌وجو امیدوارند بتوانند 2معدنچی جوان را زنده از آنجا بیرون بکشند.
داوودیان، رئیس هلال‌احمر شهرستان دامغان در این‌باره گفت: تیم‌های خبره‌ای به منطقه اعزام شده و در حال تلاش هستند، اما متأسفانه به‌دلیل حجم بالای ریزش معدن هنوز به معدنچی‌ها دسترسی پیدا نکرده‌اند. تیم‌هایی از هلال احمر نیز به‌عنوان پشتیبان در منطقه حضور دارند و یک آمبولانس و دیگر تجهیزات مورد نیاز هم در منطقه مستقر شده تا درصورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد. وی درباره دلیل طولانی شدن امدادرسانی به معدنچیان گفت: متأسفانه حجم بالایی از زغال و خاک در اثر ریزش معدن تلنبار شده و همین سرعت رسیدن به معدنچیان را طولانی می‌کند. او همچنین درباره برقراری ارتباط با معدنچیان گرفتار شده نیز گفت: هیچ ارتباطی با معدنچیان برقرار نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید