• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 15 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129904
+
-

سیل 6مأمور اداره برق را قربانی کرد

سیل 6مأمور اداره برق را قربانی کرد

جست‌وجوها برای یافتن 6نفر از نیروهای اداره برق کرمان که در جریان وقوع سیل ناپدید شده بودند، به کشف پیکرهای بی‌جان آنها انجامید.
به گزارش همشهری، عصر روز دوشنبه به‌دنبال بارش‌های سنگین باران استان کرمان، شبکه برق بخش‌هایی از استان دچار اختلال و قطعی شد. یکی از این مناطق روستای هرمک بخش گلباف کرمان بود که بر اثر بارندگی و طغیان رودخانه دچار قطعی برق شده بود. به همین دلیل گروهی از مأموران اداره برق کرمان برای بررسی ماجرا و رفع مشکل راهی آنجا شدند. 
ساعتی از اعزام این گروه می‌گذشت اما هنوز خبری از آنها نشده بود. از طرفی بارش باران هم به‌شدت ادامه داشت و رودخانه‌های محلی نیز طغیان کرده بودند. همچنین هیچ‌یک از اعضای این گروه به تماس‌های تلفنی پاسخ نمی‌دادند و وقتی چند ساعت انتظار برای روشن‌شدن سرنوشت آنها بی‌نتیجه ماند ماجرا به گروه‌های امداد و نجات گزارش شد.
رضا فلاح، مدیرعامل هلال احمر استان کرمان در این‌باره گفت: به‌دنبال مفقود شدن نیروهای اداره برق بلافاصله ۱۴تیم امدادونجات زمینی و هوایی از جمعیت هلال احمر مرکز استان و شهرهای گلباف، ماهان، شهداد و کرمان به محل حادثه اعزام شدند و جست‌وجوها برای یافتن آنها آغاز شد. وی ادامه داد: هنوز به درستی معلوم نبود که چه اتفاقی افتاده است اما این امکان وجود داشت که نیروهای اداره برق گرفتار سیلاب شده باشند. به همین دلیل تیم آنست (سگ‌های زنده یاب) نیز به محل حادثه اعزام شد.
هرچند تاریکی هوا عملیات جست‌وجو را دشوار کرد و باعث شد امدادگران به نتیجه روشنی نرسند اما از صبح سه‌شنبه جست‌وجوها با کمک 76امدادگر و گروه‌های مردمی ادامه پیدا کرد و حتی بالگرد هلال احمر نیز به پرواز درآمد تا اینکه امدادگران توانستند پیکر بی‌جان یکی از نیروهای اداره برق را کشف کنند که بر اثر سیلاب جانش را از دست داده بود. کشف این جسد نیروی اداره برق نشان می‌داد که به‌احتمال زیاد سایر همکاران او نیز دچار حادثه شده‌اند. به همین دلیل جست‌وجوها در همان حوالی ادامه یافت تا اینکه ساعتی بعد امدادگران پیکرهای 5نیروی دیگر اداره برق را کشف کردند.
علی بابایی، فرماندار کرمان دراین باره گفت: روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه بارندگی‌ها مشکلاتی ایجاد کرد که نیروهای ادارات برق، آب و راهداری شهرستان کرمان برای رفع مشکل به منطقه اعزام شدند. وی ادامه داد: ساعت ۵ عصر روز دوشنبه نیروهای اداره برق شهرستان کرمان در حال پیگیری و بررسی قطعی برق بودند و به‌رغم اینکه هوا در آن منطقه مساعد بود ولی در سه راهی نیبید که در بالادست قرار دارد بارش شدید تگرک اتفاق افتاد. شدت این بارش به حدی بود که کل بیابان سفیدپوش شد و پس از تگرک، باران شروع به بارش و حجم آب را چندین برابر کرد. همین مسئله باعث گرفتاری ۶‌نفر از نیروهای اداره برق شد و با وجود آنکه تلاش‌ها برای یافتن این افراد آغاز شده بود، صبح سه‌شنبه اجساد این ۶ نفر کشف شد.
براساس این گزارش مصطفی ابراهیمی، محسن توکلی، مسلم دهقان، علیرضا جعفری، علی توسلی و محمدمیرزاحسینی شش نیروی اداره برق شهرستان کرمان بودند که در این حادثه جان خود را از دست دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید