• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 4 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129001
+
-

آتش‌سوزی در بیمارستان بیماران کرونایی فاجعه آفرید

35 مرگ عجیب کرونایی در هند

35 مرگ عجیب کرونایی در هند


به فاصله 2روز 35 بیمار کرونایی در هند قربانی حوادثی دلخراش و عجیب شدند. در نخستین حادثه نشت مخزن اکسیژن در یکی از بیمارستان‌ها و خالی شدن آن باعث مرگ 22 بیمار شد و در دومین حادثه، آتش‌سوزی در یکی از بیمارستان‌ها جان 13 بیمار را گرفت. 
به گزارش همشهری به نقل از رویترز، صبح دیروز حادثه‌ دردناکی در بیمارستانی در شهر ساحلی ویرار در نزدیکی بمبئی رخ داد. شعله‌های آتش به ناگاه بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان را که مخصوص درمان بیماران مبتلا به کرونا بود در بر گرفت و بیماران زیادی را در محاصره خود قرار داد. تا پیش از رسیدن آتش‌نشانان به بیمارستان، افراد حاضر در آنجا تلاش برای نجات بیماران را آغاز کردند اما تنها توانستند 4نفر از آنها را نجات دهند و 13 بیمار دیگر که همچنان در محاصره دود و آتش بودند، جانشان را از دست دادند. هنوز علت این آتش سوزی مشخص نشده و سروزیر ایالت ماهاراشترا دستورتحقیق در این مورد را داده‌است.
حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان در حالی رخ می‌دهد که روز چهارشنبه نیز در حادثه‌ای عجیب 22 بیمار مبتلا به کرونا در یکی از بیمارستان‌های ایالت ماهاراشترا  جان باختند. ماجرا از این قرار بود که عده‌ زیادی در این بیمارستان و در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌بردند و از طریق یک مخزن بزرگ اکسیژن به آنها اکسیژن رسانی می‌شد. اما بی‌آنکه مسئولان بیمارستان در جریان باشند، مخزن اکسیژن دچار نشتی شد و اکسیژن داخل آن خیلی زودتر از آنکه پرسنل بیمارستان تصورش را می‌کردند تمام شد. این در حالی بود که پرسنل بیمارستان متوجه این ماجرا نشدند و همین باعث شد که 22 بیماری که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند جانشان را از دست بدهند.  
هند دیروز بیشترین آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا را در جهان برای دومین بار به نام خود ثبت کرد. آمار مبتلایان جدید در یک روز در این کشور از رقم 330هزار نفر نیز بیشتر شد. این در حالی است که بزرگ ترین معضل سیستم درمانی این کشور، کمبود اکسیژن عنوان شده و مسئولان هندی تلاش می‌کنند که با حل این مشکل، به روند درمان بیماران سرعت ببخشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید