• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 4 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 128982
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/5yXkx
+
-

واکنش‌ها به 2 انفجار در اسرائیل


پنجشنبه‌گذشته انفجار‌ مهیبی در یکی از مراکز حساس نظامی رژیم صهیونیستی متعلق به شرکت تومر اتفاق افتاد که مقامات اسرائیل آن را ناشی از حادثه به‌وجود آمده در جریان تست یک موتور ماهواره‌بر اعلام کردند. به‌دنبال آن بامداد پنجشنبه نیز انفجاری در نزدیکی نیروگاه اتمی دیمونا به وقوع پیوست که مقامات نظامی رژیم صهیونیستی علت آن را برخورد موشک پدافند هوایی سوریه در نزدیکی این مرکز اعلام کرده‌اند.
این انفجارها واکنش‌‌هایی را در داخل ایران به‌دنبال داشته است؛ ‌چنان‌که محسن دهنوی، نماینده مردم تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توییتی نوشت: «و ما رمیت اذ رمیت» اقتدار پوشالی گنبد آهنین با تنها یک موشک نسل قدیم ایرانی به باد رفت. اینکه یک موشک بود؛ با بارانی از موشک‌های پیشرفته ایرانی چه خواهید کرد؟  

قدرت نمایی غیرواقعی
ادعای دهنوی بی پاسخ نماند و حمید ابوطالبی ،مشاور سابق رئیس جمهوری در این باره در حساب شخصی اش در توییتر نوشت: دلیل این امر که هر اتفاق سیاسی یا امنیتی در فلسطین اشغالی می‌افتد، گروهی در ایران وظیفه خود می‌دانند تا برای آن سناریوسازی مسئولیت‌آور کنند، چیست؟ وی افزود: قدرت نمایی غیرواقعی! پرکردن صوری خلأها! فریب افکار عمومی! تخریب مذاکرات! درگیری علنی! و...آیا موضع‌گیری‌های غیرمسئولانه ۸۴-۹۲ در حال بازگشت است؟
سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌‌کننده سپاه در واکنش به حوادث اخیر در سرزمین‌های اشغالی، گفت: صهیونیست‌ها خیلی تلاش کردند حوادثی را که اتفاق افتاد، لاپوشانی کنند اما شدت انفجار به‌صورتی بود که همه متوجه آن شدند و صدها هزار نفر قارچ انفجاری را مشاهده کردند. به گزارش تسنیم، وی افزود: اتفاقاتی که در جنوب فلسطین اشغالی افتاد قابل کتمان نبود لذا وقتی کسی شرارت می‌کند، نباید انتظار داشته باشد که شرارتش به‌خودش بر‌نگردد. سردار نقدی ادامه داد: البته این حوادث در قبال وضعیت پیچیده‌ای که رژیم صهیونیستی با آن مواجه است، مسائل کوچکی است. آنها وضع اجتماعی گره‌خورده‌ای دارند و در اداره کشور بلاتکلیف هستند و با آینده‌پژوهی که انجام داده‌اند، متوجه شده‌اند که آینده‌ای ندارند.
 به گزارش تسنیم، همچنین سردار محمدرضا فلاح‌زاده، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رژیم غاصب صهیونیستی بداند که گروه‌های مقاومت در جای‌جای کره خاکی در کنار مقرهای شما قرار دارد و هر لحظه شما را به افول نزدیک‌تر می‌کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید