• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 19 فروردین 1400
کد مطلب : 127623
+
-

صدا به صدا می‌رسد

صدا به صدا می‌رسد

 برای ما بنویسید از هر مشکلی که دغدغه‌تان شده است. از کوچه و خیابان، محله و شهر، سازمان‌ها و نهادها... هر چه به چشم‌تان می‌آید که قابل نقد است یا قابل تحسین. هر چه که فکر می‌کنید اگر به گوش مسئولی برسد شاید برطرف شود. هر چه که شما نمی‌دانید از چه‌کسی باید پیگیری کرد به ما بسپارید تا برایتان پیگیری کنیم و به نمایندگی از شما به جوابی دست یابیم که هم به ‌کار شما بیاید هم دیگرانی مانند شما. اگر پاسخ سؤالتان را ندانیم از مسئول مربوط پیگیری می‌کنیم و در ستون «سؤال از شما پیگیری از ما» پاسخ آن را به چاپ می‌رسانیم. اگر پاسخ سؤالتان پیش کارشناسان خودمان باشد، بی‌درنگ شما را برای حل مشکل راهنمایی خواهیم کرد. برخی مسئولان نیز متعهدانه بعد از خواندن پیام‌های شما عزیزان پاسخی مکتوب می‌کنند که آن را در هم در ستون سخنگاه یا با مردم به چاپ می‌رسانیم. تلاش ما این است که صدای رسای شما باشیم در زمانه‌ای که شاید صدا به صدا نرسد. برای اینکه پیام‌های‌تان زودتر در نوبت چاپ قرار بگیرند چه از طریق پیامک، چه از طریق سامانه تلفنی، چه از طریق آیدی‌های تلگرامی اعلام شده، حتی‌الامکان کوتاه و موجز پیام بگذارید و حتما نام خود و شهرتان را بگویید. برای چاپ پیامتان صبوری کنید و مطمئن باشید همه پیام‌های شما خوانده می‌شوند. از ارسال پیام‌های شخصی، بی‌ربط، فحاشی، کلمات نامناسب، نامفهوم و امثال اینها خودداری کنید زیرا دریافت این پیام‌ها باعث فرصت‌سوزی و ضایع شدن حق دیگران است. منتظر دریافت پیام‌های شما از مسیرهای اعلام شده هستیم و همواره پیگیر موضوعات شما مخاطبان گرانقدر.

 درمان و بهداشت 
درمانگاه‌ها به پذیرش بیماران و مصدومان تنگدست ملزم شوند
در مراجعه اخیرم به یکی از درمانگاه‌ها جهت تزریق، شاهد شکستگی سر یک کودک کار بودم که با پای خود و بدون همراه به درمانگاه مراجعه  کرده و درخواست درمان داشت که با پاسخ منفی کادر درمان روبه‌رو شد. در شرایطی که در کشورهای دیگر گربه را در بیمارستان ، درمان می‌کنند چرا نباید یک کودک مصدوم در بیمارستان، درمان و پذیرش شود. وزارت بهداشت باید با اختصاص بودجه‌ای به درمانگاه‌ها، از آنها بخواهد تا هزینه افراد فقیر را پوشش دهند.
ملک حسینی از تهران

  رسیدگی به بیماران در بیمارستان‌ها واقعا جای سؤال دارد
همسرم به‌دلیل کرونا 5روز در بیمارستان بستری بود و خوشبختانه بر این بیماری غلبه کرد. اما بیشترین چیزی که غیر از درد و رنج کرونا باعث افزایش آلام ما شد برخورد بسیار بد پرسنل بیمارستان بود. در اعتراض به بخش سرپرستاری هم می‌گفتند پرسنل درمان خسته‌اند و اعصاب ندارند. واقعا این انصاف است؟
میررضوی از مشهد

   نظارت بر کار بیمارستان میلاد
من به‌عنوان بیماری که جهت جراحی کیسه صفرا در بیمارستان میلاد بستری شدم، از عملکرد پرسنل و پرستاران این بیمارستان بسیار ناراضی هستم. از مسئولان وزارت بهداشت و تامین اجتماعی تقاضا دارم به وضعیت بزرگ‌ترین بیمارستان تامین اجتماعی کشور رسیدگی کنند.
شوقی از تهران

  ضد‌عفونی مستمر اماکن عمومی چه شد
قبلا اماکن عمومی کم و بیش ضد‌عفونی می‌شد اما با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا آن هم از نوع جدید از شهرداری تقاضا داریم اماکن عمومی و وسایلی را که به‌طور جمعی از آن استفاده می‌شود مثل صندلی‌های پارک‌ها و یا اتوبوس‌ها، به‌طور مرتب ضدعفونی کنند.
سلیمان از تهران

سگ‌های ولگرد
  سنندج قلمرو سگ‌های ولگرد شده است

سگ‌های ولگرد تعدادشان در شهرها بیشتر شده و متأسفانه هیچ اقدامی برای جمع‌آوری آنها نمی‌شود.
در شهر سنندج بارها مردم به شهرداری‌ها اعتراض کرده‌اند ولی در جواب عنوان شده که به ما اجازه نابودی سگ‌های ولگرد را نمی‌دهند و فقط می‌توانیم عقیم‌شان کنیم درحالی‌که عقیم‌کردن نه از حمله آنها به مردم کم می‌کند و نه از سر و صدای آنها که شب تا صبح اجازه استراحت به مردم را نمی‌دهند و کلاً آسایش مردم را سلب کرده‌اند. رعایت حقوق حیوانات در شرایطی رواست که حقوق انسان‌ها نیز حفظ شود.
نصراللهی از سنندج

   جولان سگ‌های ولگرد در پرند
بارها درخصوص سگ‌های ولگرد که در گوشه و کنار پرند به‌خصوص فاز 6جولان می‌دهند به مسئولان و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی و پیگیری کرده‌ایم اما هیچ ترتیب اثری به تقاضای مردم ساکن در منطقه داده نشده است. آیا حتما باید اتفاق ناگواری بیفتد یا جان کسی در خطر قرار گیرد تا موضوع جدی تلقی شود.
نوکار از فاز6پرند

   گله سگ‌ها در خیابان‌های کمالشهر
در ساعات مختلف به‌خصوص ساعت‌های اولیه صبح سگ‌های ولگرد به‌صورت گله‌ای در خیابان‌های اصلی کمالشهر تردد می‌کنند که بسیار رعب‌آور است. بارها از شهرداری تقاضا کرده‌ایم نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی این سگ‌ها اقدام کند ‌اما اگر اقدامی صورت گرفته به‌صورت مقطعی بوده است.
زارع رفیع از کمالشهر کرج

جاده و راهسازی
   خرابی  جاده احمدآباد مستوفی به آزادگان

کنار اتوبان آزادگان در لاین کندرو و در مسیری که از احمدآباد مستوفی وارد آزادگان می‌شویم، جاده‌ای وجود دارد که بسیار ناهموار و پر از دست‌انداز و چاله‌ است که موجب خرابی و صدمه به جلوبندی ماشین‌ها و همچنین ایجاد تصادف می‌شود.
احمدی از تهران

   فایده بزرگراه نجم‌آباد به چرمشهر چیست؟
چندی پیش بزرگراهی از نجم‌آباد و آبیک به چرمشهر در ورامین بازگشایی شد که مسیری طولانی را تحت پوشش خود دارد.
آیا حداقل کارکردی که از این همه هزینه انتظار می‌رود نباید این باشد که خودروهای سنگین در اتوبان تهران- کرج تردد نکنند. یا مردم برای رسیدن به هشتگرد و نظرآباد و کمالشهر و حصارک از این جاده تردد کنند؟ 
ویسی از نظرآباد 
 
 جاده‌های نیشابور نیازمند بهسازی
جاده‌های مواصلاتی نیشابور اغلب خراب و پر دست‌اندازند و نیازمند بهسازی و روکش آسفالت هستند. برخی جاده‌ها روکش و مرمت شده‌اند اما اغلب آنها باقی مانده‌اند و مسئولان عنوان می‌کنند بودجه‌ای به دستشان نرسیده که به این کار بپردازند. تکلیف مردم در این جاده‌های پرخطر چیست؟
مستعلی از نیشابور

  ‌عوارض آزادراه گرمدره سنگین است
عوارض آزاد‌راه گرمدره که از ابتدای سال99 به‌صورت کامل بازگشایی شده، سنگین است و همین موضوع باعث عدم‌استقبال از آن است. درحالی‌که اتوبان تهران کرج اغلب قفل می‌شود در این بزرگراه هر چند کیلومتر می‌توان یک خودرو دید که علت آن به‌نظر بنده عوارض آن است.
مسعودی از کرج 

انتخابات
   کاندیداهای انتخابات هنوز مشخص نشده‌اند

با نزدیک‌شدن به انتخابات هنوز کاندیداهای انتخاباتی مشخص نشده‌اند و مردم زمانی کافی برای شناسنایی کاندیداها ندارند. چرا در این زمینه کوتاهی  می‌شود؟
اسماعیلی از ارومیه

   حماسه‌ای دیگر در انتخابات خلق خواهد شد
مردم ایران نشان داده‌اند که همیشه پای کشورشان هستند و این‌بار نیز نشان خواهند داد که خودشان تعیین‌کننده و تصمیم‌گیرنده‌اند. به شایعات و سخن‌پراکنی‌ها نباید توجه کرد.
اوسطی از تهران 

   تأیید صلاحیت‌ها از همه گروه‌ها باشد
تأیید صلاحیت‌ها تا حد زیادی تعیین‌کننده میزان مشارکت مردم در انتخابات است. از مسئولان تقاضا داریم به‌گونه‌ای باشد که همه گروه‌ها و جناح‌ها نماینده‌ای داشته باشند تا شور انتخاباتی ایجاد شود.
زرگر از بندرعباس

شهری
   کرایه‌های مترو در مسیرهای کوتاه عادلانه نیست

نرخ کرایه مترو که از طریق کارت‌های اعتباری در مبدا کسر می‌شود، عادلانه نیست و به‌نظر می‌رسد آن قانون که در مسیر کوتاه کرایه کمتری می‌پرداختیم ملغی شده است. به‌عنوان مثال اگر نرخ پایه هنگام ورود 400تومان است این رقم همان ابتدا کسر می‌شود. وقتی در پایان مسیر دوباره کارت بزنید 600تومان دیگر کسر می‌شود که رقم کل مسیر می‌شود هزار تومان و این همان رقم معادل طی‌کردن کل مسیر است (ارقام مثال است).
ولی‌زاده از تهران 

   اتوبوس‌های بی‌آرتی بیش از حد مسافر سوار نکنند
اتوبوس‌های بی‌آر تی گاهی تا چند برابر ظرفیت مسافر سوار می‌کنند و اهمیتی به شرایط خاص کرونا نمی‌دهند. مثلا در صبح 18فروردین در مسیر ترمینال جنوب به پایانه افشار در ایستگاه آزادی حتی زمانی که اتوبوس در حال حرکت بود، عده‌ای در تلاش برای جاشدن و سوارشدن بودند که خود این وضع گویای شمار زیاد مسافران است. رانندگان می‌توانند بعد از تعداد مشخصی مسافر در‌ها را ببندند و مسئولان نیز بر تعداد اتوبوس‌ها  بیفزایند.
ثمری از تهران 
 
  فکری برای خیل مسافران مترو در شرایط کرونا نشده است
میزان مسافرانی که از مترو استفاده می‌کنند هیچ تفاوتی با قبل از کرونا ندارد و در سال‌جاری بیشتر هم شده است. در شرایط گرانی کنونی شاید مترو برای بسیاری از شهروندان مقرون به‌صرفه باشد که همین امر باعث شده است صبح‌ها به‌خصوص مانند گذشته با فشار دست مأموران مترو و دیگر مسافران و هل دادن عده‌ای سوار مترو شوند، درحالی‌که تهویه مترو کفاف این جمعیت را نمی‌دهد. خیلی مواقع حتی نمی‌توان درست نفس کشید و چطور می‌خواهند کرونا منتقل نشود؟
شایان از تهران 

   خط یکسره اتوبوس‌های بی‌آرتی از راه‌آهن به تجریش حذف شد
تایک‌ماه قبل از عید مسافران تجریش تا راه‌آهن یا ونک یا میدان ولی‌عصر سوار بی‌آر تی شده و یکسره تا تجریش می‌رفتند. اکنون مسافرانی که در تجریش سوار می‌شوند باید در چهار‌راه پارک وی پیاده و دوباره اتوبوس جدید سوار شوند و در اصل دوبار کرایه دهند. این چه کاری است که با مردم  می‌کنند؟
دشتی از تهران

جرائم راهنمایی و رانندگی و عوارض 
  برای ساکنان شهر پرند تخفیف عوارض تردد قائل شوند

ساکنان شهر پرند که جاده دیگری جز بزرگراه تهران- ساوه ندارند مجبورند برای هر بار تردد عوارض بپردازند بدون اینکه سکونت دائمی آنها در پرند لحاظ شود، به‌عنوان نمونه در هر‌ماه حدود 50بار در این جاده تردد می‌کنم. برای رفتن از شهر پرند به غرب تهران هیچ مسیر جایگزینی نیست و تنها همین بزرگراه تهران - ساوه هست و چاره‌ای جز استفاده از این اتوبان شلوغ و گران نیست. مثلا بزرگراه تهران به سمت رودهن هم عوارضی دارد ولی جاده قدیم تهران به رودهن هم هست و مردم این انتخاب را دارند که اگر نخواستند از جاده معمولی استفاده کنند با پرداخت هزینه از اتوبان جدید استفاده کنند. آیا انصاف است که هر روز عوارض تردد بدهم. نباید تسهیلات ویژه‌ای برای ساکنان پرند قائل شوند؟
محمدی از پرند

   تکلیف پیامک‌هایی که رقمی ندارند، چیست؟
بعد از اعمال قوانین منع تردد بارها پیامک‌هایی دریافت کرده‌ام که در آنها رقمی از جریمه ذکر نشده است و حتی عنوان نشده که خودروی من در کدام مسیر در حال تردد بوده که تخلف محسوب می‌شده است. تکلیف این پیامک‌ها چیست. آیا من و امثال من جریمه شده‌ایم یا اینها فقط برای تذکر است؟
پدرام از تهران 

   رقم سنگین عوارض خودرو را چه کنیم؟
همه می‌دانیم که بالارفتن قیمت خودرو برای مردم سرمایه نمی‌شود اما در همین شرایط پول عوارض سالانه خودرو تقریبا دو برابر شده که بسیار ناعادلانه است و از مسئولان تقاضا داریم در آن تجدید نظر کنند.
ابوذر از یزد

  خودرویم در خواب است برایم جریمه می‌آید
چندی قبل لاستیک‌های خودرویم سرقت شد و دیگر نتوانستم برایش لاستیک بخرم، بنابراین سیم‌های باتری‌اش را قطع کردم و تقریبا 2ماه است که از آن استفاده نمی‌کنم اما در کمال تعجب برایم پیامک‌های تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی آن هم تحت عنوان قبض تسلیمی می‌آید. وقتی هم به دفتر پلیس+10مراجعه کردم می‌گویند اعتراض بزنید. امثال منِ بازنشسته چقدر توان داریم که دنبال اثبات این موضوع باشیم که تخلف نکرده‌ایم. چرا بی‌دقتی می‌شود؟
یحیی از تهران 

آموزش و پرورش 
   مسئولان، معلمان غیرانتفاعی را دریابند

حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی پایمال می‌شود و به رفع مشکلات این قشر از معلمان کمتر توجه می‌شود. درحالی‌که مدارس غیرانتفاعی پول‌های کلان از والدین می‌گیرند، کمترین میزان را به معلمان خود می‌پردازند و خبری از استخدام و قرارداد آنها نیست. آموزش و پرورش هم اقبالی به این موضوع ندارد و گویا مدارس غیرانتفاعی جزیره‌ای مجزا از آموزش و پرورش هستند و فقط باید پولی بابت دایر‌بودن مدرسه بپردازند.
زمانی از فردیس 

   اخذ وجه پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیرانتفاعی
به‌رغم تأکید و اعلام آموزش و پرورش مبنی بر اینکه مدارس غیرانتفاعی اجازه اخذ وجهی جهت پیش‌ثبت‌نام را ندارند، برخی از مدارس از این قانون سرپیچی می‌کنند و والدین را تحت فشار می‌گذارند.
محمدباقر معارف از زاهدان

   پروتکل‌های بهداشتی در زمان دایر‌بودن مدارس رعایت نمی‌شود
دانش‌آموز سال دوازدهم انسانی هستم. طی دو امتحان حضوری که اسفندماه دادم شاهد بودم که دانش‌آموزان فقط هنگام ورود به جلسه امتحانی ماسک و دستکش دارند و بعد از آن ماسک و دستکش‌ها را در می‌آورند و با دوستان و همکلاسی‌های خود دست می‌دهند. از مسئولان تقاضا داریم اجازه ندهند هیچ امتحانی به‌صورت حضوری برگزار شود.
مهدیس از تهران

  رتبه‌بندی فرهنگیان انجام نشد
درحالی‌که مسئولان عنوان می‌کنند رتبه‌بندی فرهنگیان اجرا شده، این کار انجام نشده است و چنانچه این کار انجام شود هم یک معلم با مدرک ارشد و دکتری معادل 80درصد یک استاد دانشگاه دریافتی خواهد داشت.
 داوودی، فرهنگی شاغل در سمیرم
 
 افزایش حقوق معلمان کمتر از سایر کارمندان است
افزایش حقوق معلمان مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و فرهنگیان دارای کمترین افزایش به نسبت سایر کارمندان دولت بوده‌اند.
جنانی از تهران 

از همه جا از همه‌‌چیز
   بازار خودروی کیانمهر نیازمند ساماندهی است

بازار خودروی کیانمهر کرج واقع در کرج جاده قزلحصار جنب زندان قزلحصار نیازمند ساماندهی است زیرا بدون نظارت ممکن است تخلفات گسترده‌ای در حاشیه این بازار روی دهد و این احتمال به‌خصوص در روزهای جمعه که اوج شلوغی مرکز است، محتمل است. پارکینگ‌های غیرمجاز و واسطه‌های متقلب که اغلب ساکن مهدی‌آباد هستند، خیابان‌های اطراف محدوده را قرق کرده‌اند و با نوشتن قولنامه دستی بدون مهر و بی‌اعتبار کلی داستان ایجاد کرده و به بهانه‌های مختلف از فروشندگان اخاذی می‌کنند. با وجود پیگیری‌های متعدد، متأسفانه سازمان حمل‌ونقل و بار و مسافر استان البرز هیچ مسئولیتی در این موارد نپذیرفته است. پیگیری‌های قضایی نیز در حد جمع‌آوری موقت واسطه‌ها و پارکینگ‌های غیرمجاز بوده است.
عمران محمدی، نماینده کسبه 

   گرانفروشی بی‌پایان خودروسازان
به چه علت در فرم پیش‌فروش خریداران کوئیک در سال‌های ۹۸ و ۹۹اعلام نکردند هر ۳ماه یک‌بار قرار است بر حسب تورم قیمت‌ها افزایش پیدا کند و به چه علت نصف پول ماشین را از ما گرفته‌اند و حال پول ما بر حسب تورم حساب نمی‌شود؟ آیا مسئولی هست به این مسئله رسیدگی کند؟

   روستای حماملوی زنجان نیازمند لوله‌کشی آب و نصب کنتور است
روستای حماملوی سفلی و اولیا از توابع استان زنجان با سکونت بیش از 300خانوار روستایی تنها یک ساعت در شبانه‌روز آب چاه دارد که البته هیچ‌گونه عملیات بهداشتی نیز روی آب این چاه انجام نمی‌شود. از مسئولان تقاضا داریم این روستا در اولویت لوله‌کشی آب قرار گیرد. روستای فیله خاصه در فاصله ۷ کیلومتری از روستای حماملو با جمعیت ساکن کمتر سال‌هاست لوله‌کشی آب و جاده آسفالته دارد.
مصطفی ایرج از زنجان

   سود تأخیر در پرداخت حقوق‌ها به جیب چه‌کسی می‌رود
با توجه به اینکه مطالبات هر‌ماه از حقوق کارمندان و بازنشستگان کسر و برداشت می‌شود و در پرداخت‌ها تأخیر وجود دارد و بعد دایره حقوقی و کانون بازنشستگی و امور مالی کشور این مطالبات را بیش از یک ماه پیش خود نگه می‌دارد که البته رقم آن نجومی است. سؤال این است که سود این کسورات و مطالبات به کجا می‌رود و چرا از حقوق بازنشستگان هر‌ماه کسر می‌شود و چرا حقوق‌های آنها با تأخیر پرداخت می‌شود.
جعفری‌نژاد از تهران 

  دیوار مهربانی دوباره احیا شود
طرح دیوار مهربانی بسیار جالب و مفید بود. با توجه به شیوع ویروس کرونا بهتر است کیوسک‌هایی در سطح شهر جهت جمع‌آوری لباس و وسایل اهدایی تعبیه شود تا مردم بتوانند با مراجعه به آنها و اهدا لوازم و لباس‌هایشان به هموطنان نیازمند کمک کنند.
موسیوند از کرج

  به کار‌گیری کارگران اتباع خارجی تا کی ادامه دارد
شهرداری برای کارهای عمرانی در سطح شهر از کارگران خارجی استفاده می‌کند حال آنکه بنا بر آمار درصد بالایی از جوانان کشورمان بیکار هستند. سؤال این است که چرا از نیروی داخلی استفاده نمی‌کنند تا اشتغال‌زایی شود و جوانان کشور خودمان درآمد کسب کنند؟ 
جوادی از تهران

  ‌پولی شدن سامانه‌های 118و ساعت گویا
چرا ‌تماس با سامانه 118 یا ساعت گویا، برای مشترکین هزینه دارد و نرخ آن محاسبه می‌شود؟‌‌ این سامانه‌ها جهت رفاه عمومی است و می‌بایست رایگان باشد. از سویی نرخ محاسبه شده در تماس با ساعت گویا برای شهرهای مختلف متفاوت است علت آن چیست؟ 
توکلی شهمیرزادی از کرج

  برای دریافت وام ودیعه مسکن وثیقه پیدا نمی‌شود
وام ودیعه مسکن کرونایی که قرار بود به مستأجران بدهند وثیقه سنگین می‌خواهد که برخی افراد مانند من قادر به تامین آن نیستند و نمی‌توانند ضامنی برای دریافت این وام پیدا کنند. راهکاری بگذارند برای مستأجران که بتوانند از این وام ودیعه مسکن کرونایی استفاده کنند.
حسین‌آبادی از تهران 

    صاحبخانه‌ها با مستأجران مدارا کنند
امسال خیلی گرانی است و توقع داریم صاحبخانه‌ها با مستأجران مدارا کنند. درصورت امکان درصدی تخفیف بدهند که مستأجران امسال هم در همان خانه بنشینند و از کنار این برخورد منصفانه صاحبخانه‌ها برکتی هم به زندگی‌شان جاری شود.
ناصری از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید