• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 6 اسفند 1399
کد مطلب : 125351
+
-

اجرای 57 اثر  در جشنواره نمایش عروسکی  مبارک

پلتفرم‌ها میزبان عروسک‌ها هستند

قرار بود جشنواره تئاتر عروسکی که دبیرش (گلزار محمدی) یک سال است که دیگر در این دنیا نیست و  اسفند سال گذشته به دلیل سرطان از دنیا رفت؛ مرداد ماه برگزار شود و به دلیل گسترش موج سوم کرونا در تابستان به نیمه اول اسفند موکول شد. این جشنواره به شکل مجازی از دهم تا 17 اسفند برگزار می‌شود و به گفته برگزار کنندگان جشنواره با توجه به تفاهم نامه میان انجمن هنرهای نمایشی و برخی از پلتفرم‌ها؛ شیوه اجرا و پخش آن مجازی است.
در هر دوره و افتتاحیه جشنواره ؛ کارناوال عروسک‌ها در خیابان‌های پایتخت برگزار می‌شد اما امسال به دلیل کرونا دیگر این بخش وجود ندارد و به همین دلیل برگزار کنندگان تصمیم گرفتند در این دوره؛ کودکان با همراهی خانواده های خود عروسک بسازند و از نمایش هایی که در خانه تولید کرده اند، فیلم های کوتاهی برای جشنواره بفرستند.
در این دوره از جشنواره ۵۷ اثر نمایشی شرکت دارند که 16 استان میهمان پایتخت خواهند بود. این جشنواره با بودجه نزدیک به 2میلیارد تومان برگزار می‌شود و تماشاگران علاقمند به نمایش‌های عروسکی می‌توانند بخشی از نمایش‌ها را به صورت رایگان تماشا کنند و برخی از نمایش‌ها نیز با قیمت بلیت 8 هزار تومانی در دسترس قرار می‌گیرد. در این دوره از جشنواره چند کتاب تئاتر عروسکی نیز رونمایی خواهد شد. برپایی نمایشگاه عکس تئاتر از دیگر رویدادهای این جشنواره است که در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید