• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 6 اسفند 1399
کد مطلب : 125308
+
-

شب‌نشینی در کانون کرونا

رئال با کلی مصدوم به برگامو می‌رود تا در شهری که یکی از مراکز گسترش کرونا در اروپا بود بازی کند

شب‌نشینی در کانون کرونا


رئال مادرید با زیدان که بیشترین تلفات و مصدوم را بین همه تیم‌های بزرگ اروپایی در این فصل با 41مصدوم دارد، امشب برای بازی رفت نخستین مرحله حذفی لیگ قهرمانان بازیکنان زیادی برای فرستادن به زمین در اختیار ندارد. آن هم مقابل یکی از مشکوک‌ترین و ترسناک‌ترین تیم‌های 2 فصل اخیر اروپا که بدون ترس به همه تیم‌ها گل‌های زیادی می‌زند و الان برخلاف مرحله حذفی لیگ قهرمانان فصل قبل ایلیچیچ را هم در اختیار دارد. اشتیلر آلمانی داور بازی امشب است که تنها یک‌بار برای رئال قضاوت کرده؛ پیروزی 3بر یک مقابل کلوب بروخه در فصل گذشته لیگ قهرمانان. دردیگر بازی امشب منچسترسیتی که 18برد پیاپی به‌دست آورده، با مونشن‌گلادباخ بازی می‌کند؛ حریف آلمانی در دور گروهی با رئال و اینتر همگروه بود و موفق شد اینتر را جا بگذارد اما این دلیل نمی‌شود که آسان‌ترین حریف برای مدعیان در قرعه‌کشی این مرحله نباشد.

   مصدومان
تعداد بازیکنان تیم اصلی به‌زور به 12نفر می‌رسد که 2تای آنها دروازه‌بان هستند و یکی ایسکو! ایسکو انگار مثل گرت بیل دیگر علاقه‌ای به فوتبال ندارد. او در روزهایی که همه اصلی‌ها به‌دلیل مصدومیت و محرومیت غیبت دارند، باز هم به بازی گرفته نمی‌شود و وقتی قرار است به‌عنوان یار تعویضی به میدان برود، فقط یک دقیقه و 20ثانیه طول می‌کشد تا موهایش را ببندد و سپس آماده شود. وقتی در زمین است، تیم 10‌نفره می‌شود. 10‌نفره که سهل است؛ با حضور وینیسیوس تیم قبلا 10‌نفره شده است. زیدان جدا از سالم یا مصدوم بودن بازیکنانش افرادی را در اختیار دارد که در حالت طبیعی نباید اصلا جزو ذخیره‌ها بودند؛ بازیکنانی مثل اودریوسولا، میلیتائو، وینیسیوس و حتی ماریانو و ادن آزار و همین ایسکو. برای بازی امشب این بازیکنان در دسترس نیستند و نیمی از آنها برای بازی برگشت هم غایب خواهند بود؛ راموس، میلیتائو، کارواخال، مارسلو، کریم بنزما، ادن آزار، رودریگو، اودریوسولا و فده والورده.

  راموس
غیبت راموس و بنزما از بقیه مهم‌تر است. رئال در لیگ قهرمانان بدون راموس قادر به بردن کمتر تیمی بوده. کاپیتان 3 روز قبل از بازی برگشت که ششم مارس خواهد بود آماده بازی می‌شود. در لالیگای امسال هم در 11بازی بدون راموس تنها 5برد و 5شکست به‌دست آمده. با راموس تنها2 شکست در کل رقابت‌ها نصیب تیم شده است.

  بنزما
بنزمای 17گله هم بود و نبودش کلی توفیر دارد. بدون بنزما 13بازیکن مادرید باقی می‌ماند که روی هم رفته 23گل زده‌اند. کاسمیرو با 6 و لوکا موردیچ با 4گل بهترین گلزنان لیست فعلی رئال هستند. از زمان جدایی رونالدو، بنزما 11بازی را به‌دلیل مصدومیت از دست داده است که تیم در غیاب او 6برد، 2مساوی و 3باخت داشته؛ 19گل در 11بازی که 6گل آن در دیدار جام حذفی مقابل ملیا بوده. بدون کریم 34درصد گل‌های فصل از دست رفته و با احتساب آمار گلزنی مصدومان در مجموع زننده‌های 23گل فصل رئال در ترکیب حضور ندارند.

  جوانان
در غیاب اصلی‌ها 6 بازیکن جوان از تیم جوانان و دوم به لیست اضافه شده‌اند؛ شامل آلتوبه، چوست، میگل گوتیرس، آنتونیو بلانکو، آریباس و هوگو دورو که هیچ‌کدام لیگ قهرمانان را از نزدیک ندیده‌اند و جمع دقایق همه آنها روی‌هم در لالیگا و جام حذفی به 180دقیقه نمی‌رسد.

  کاسمیرو
هافبک دفاعی برزیلی 29ساله شد. او چند فصل است بدون جانشین و بدون غیبت طولانی در قلب خط میانی بازی می‌کند. در این فصل در 17بازی از 19بازی حضور مفید داشته و 6گل زده. کاسمیرو اگر در بازی امشب کارت زرد بگیرد، بازی برگشت را به‌دلیل محرومیت از دست می‌دهد که قابل‌جبران نیست. در ترکیب رئال در 268بازی 29گل زده و 20بار پاس گل داده و 14جام با رئال و 3 جام کوپا آمریکا هم با تیم ملی برزیل به‌دست آورده. کریستین رومرو و جیمسیتی هم با دریافت کارت زرد در این بازی، بازی برگشت را از دست می‌دهند و خط دفاعی آتالانتا را خالی می‌کنند.

  گلزنی
رئال حتی بعد از رفتن کریستیانو که بهترین متخصص پرواز در محوطه جریمه حریفان بود، باز هم روی هوا توانایی خاصی دارد. مادرید تیمی است که در لالیگا بیشترین گل را از طریق توپ‌های هوایی با 11گل به ثمر رسانده؛ 4گل بیشتر از گرانادا و سویا. رئال در 5بازی از 6مسابقه مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2 گل یا بیشتر وارد دروازه حریفانش کرد.

  آتالانتا
آتالانتا با خط حمله دیوانه‌اش شامل زاپاتا و موریل و ایلیچیچ در همین هفته‌های اخیر میلان را 3 هیچ و ناپولی را 4 بر 2برده. مقابل ناپولی در دقیقه27ده‌نفره شده و باز هم پرگل برده. فصل قبل هم رکورددار تعداد بردهای پرگل بود و 7 تا 7 تا به حریفان می‌زد. آنها در 11بازی خانگی قبلی در برگامو تنها یک‌بار باخته و 8بازی را برده‌اند. شاگردان گاسپرینی در 9بار از این بازی‌های خانگی حداقل 3 گل به حریفان زده‌اند. فصل قبل تا یک‌چهارم پایانی پیش رفتند و در تک‌بازی و در دقایق آخر به پاری‌سن‌ژرمن فینالیست باختند. همین فصل هم لیورپول را در آنفیلد شکست دادند و برای صعود آژاکس را حذف کردند. این تیم شاید بهترین تیم تاریخ 113ساله باشگاه باشد. آتالانتا با 3 برد پیاپی از رئال که 4برد پشت‌هم دارد پذیرایی می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید