• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 6 اسفند 1399
کد مطلب : 125298
+
-

بازی ضعیف تلویزیون در زمین فوتبال

همزمان با جلوگیری از پخش گفت‌وگوی علی کریمی ویژه‌برنامه‌ای با حضور 3کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال از تلویزیون پخش شد که شباهتی به مناظره‌های انتخاباتی نداشت

بازی ضعیف تلویزیون در زمین فوتبال

بیشتر شبکه‌های تلویزیونی‌ از ورود به انتخابات فدراسیون فوتبال منع شده بودند لابد برای اینکه شبکه3 بتواند به تنهایی در این زمین ترکتازی کند. خروجی شبکه3 اما ناامیدکننده بود؛ یک برنامه ضبط شده بی‌روح که شباهتی به مناظره‌ نداشت.
ابتدای برنامه محمدحسین میثاقی توضیح داد که گفت‌وگو با نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال، به شکل مناظره نخواهد بود چون قرار نیست مردم در این انتخابات رأی بدهند. او اما توضیح نداد که اگر حرف‌های نامزدها به مردم عادی ربطی ندارد، چرا باید نزدیک به 2ساعت از زمان این شبکه به برنامه‌ای اختصاص داده شود که مخاطبش فقط 89عضو مجمع فدراسیون هستند.
مجری جنجالی برنامه که بعد از داستان تعطیلی برنامه90 هنوز نتوانسته مشروعیتی برای خودش دست‌وپا کند، توضیح نداد که چرا به کاندیداها تأکید شده بود کاری به هم نداشته باشند و فقط از برنامه‌های خودشان دفاع کنند. او حتی به مخاطبانش نگفت که این برنامه یک روز قبل‌تر ضبط شده است و زنده نیست. این توضیح مهم بود و باید گفته می‌شد چراکه علی کریمی دقیقا به همین بهانه از حضور در برنامه خودداری کرده بود.
مصطفی آجرلو، شهاب عزیزی‌خادم و کیومرث هاشمی، 3 نفر از 4 کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال، دوشنبه شب در برنامه فوتبال‌برتر از نقشه‌هایشان برای نجات فوتبال گفتند اما غیراز چندبار که آجرلو به هاشمی طعنه زد، کاری به همدیگر نداشتند.
آجرلو یک‌بار از موفقیت‌هایش در تیم پاس گفت و یادآوری کرد که آن باشگاه موفق با تصمیم سازمان تربیت بدنی در دوره‌ای که کیومرث هاشمی معاون بود، به همدان انتقال داده شد. یک‌بار هم وقتی داشت از استقلال فدراسیون می‌گفت، داستان انتخاب علی دایی به سرمربیگری تیم ملی و برکناری‌اش را یادآوری کرد که هر دو تصمیم از بالا دیکته شده بود. او این بار هم به کیومرث هاشمی طعنه زد چون مربیگری دایی در تیم ملی با معاونت هاشمی در سازمان تربیت‌بدنی همزمان بود.
کیومرث هاشمی پیش از این هم نشان داده بود که هیچ‌گاه علاقه‌ای به مجادله ندارد. او که آخرین بار نزدیک به دوازده سیزده سال پیش مجبور شده بود در برنامه90 با محسن صفایی فراهانی بحث و جدل کند، این بار ترجیح داد طعنه‌های آجرلو را بی‌پاسخ بگذارد.
هاشمی و آجرلو هر دو اصولگرا هستند. گفته می‌شود آنها در رایزنی‌ با اعضای مجمع تلاش کرده‌اند خود را نزدیک به مجلس فعلی و نماینده دولت آینده معرفی کنند.
انتخابات فدراسیون فوتبال یکشنبه آینده برگزار می‌شود.

   بایکوت علی کریمی
چند ساعت بعد از پخش ویژه‌برنامه انتخاباتی شبکه3، برخی از افراد نزدیک به علی کریمی مدعی شدند برنامه‌ای که او در یک تلویزیون اینترنتی ضبط کرده، مجوز پخش نگرفته است. پخش چنین برنامه‌هایی باید به تأیید سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) برسد. این سازمان دیروز ظهر مدعی شد که خبر ممانعت از پخش مصاحبه علی کریمی درست نیست: «ضمن تکذیب خبر منتشره مبنی بر عدم‌صدور مجوز در برخی از رسانه‌ها، اعلام می‌شود یکشنبه ۳اسفند‌ماه درخواستی ازسوی فیلیمو برای پخش برنامه یکی از کاندیداهای فدراسیون فوتبال به دبیرخانه ساترا وصول شد که در مسیر معمول برای این برنامه‌ها قرار دارد.»
ساترا همچنین مدعی شد که فرایند درنظر گرفته شده برای برنامه علی کریمی همان فرایندی است که برای برنامه‌هایی مانند همرفیق و سریال‌های قورباغه و خوب بد جلف طی شده است.
 با وجود این توضیحات، کم نیستند کسانی که همچنان معتقدند دلیل عدم‌پخش برنامه علی کریمی، خودداری او از حضور در شبکه3 و نمایشی خواندن برنامه ضبط شده این شبکه است.
منتقدان صداوسیما معتقدند این رسانه انحصاری، تحملش از همیشه کمتر شده و برنامه علی کریمی همان سرنوشتی را پیدا کرده که پیش از این برنامه عادل فردوسی‌پور، پیدا کرده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید