• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 6 اسفند 1399
کد مطلب : 125292
+
-

یک مجلسی تجمع را خراب کرد

تعدادی از بوقچی‌ها به معترضان که علیه فکری شعار می‌دادند حمله بردند

یک مجلسی تجمع را خراب کرد


«هوادار به هوش باش، در روزهای اخیر در برخی رسانه‌های مجازی خبری مبنی بر تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی منتشر شده که باشگاه استقلال به این وسیله به هواداران دلسوز و عاشق خود اعلام می‌کند این تجمع غیرقانونی است. باشگاه استقلال از هواداران خود می‌خواهد ضمن خویشتنداری، از هرگونه اقدامی که منجر به برهم‌خوردن آرامش مجموعه تیم می‌شود، خودداری کنند.» این بیانیه باشگاه استقلال پیش از تجمع دیروز هواداران جلوی مجلس بود و برایند تحلیل‌ها این است که همین بیانیه باعث خبردارشدن هواداران برای تجمع شد و تا پیش از آن خیلی‌ها خبر نداشتند که عده قلیلی قصد فراخوان برای تجمع دارند. مسئولان باشگاه به‌موازات کانال‌ها و صفحه‌های هواداری که توسط ادمین‌هایی کم‌سن‌وسال با هویت ناشناخته اداره می‌شوند، به آتش حاشیه‌ها دامن می‌زنند. برای نمونه می‌توان به همین بیانیه یا تصمیم عجیب اطلاع‌رسانی روزانه در ساعت4و44دقیقه که 3‌تا 4 یعنی عدد محبوب استقلالی‌ها را در خود دارد اشاره کرد.
هنوز دلیل اصلی تجمع و نارضایتی دیروز هواداران مشخص نیست و کسی نمی‌داند چرا در این اوضاع کرونایی که برخی مشاغل هنوز با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند، چنین تشکل‌هایی شکل می‌گیرد. اما دیروز در میانه تجمع زمانی که یک نفر از داخل ساختمان مجلس به‌سوی آنها با انگشت عدد6 را نشان داد عصبانیت تجمع‌کنندگان بیشتر شد و دلیل موجه‌تری برای اعتراض پیدا کردند. برخی فریاد می‌زدند و خواهان برخورد با فرد کری‌خوان بودند که احتمالا از کارمندان مجلس بوده است. هواداران ابتدا خواهان استعفای احمد مددی بودند و سپس دامنه اعتراضاتشان دامان محمود فکری را هم گرفت که همین باعث عصبانیت لیدرها و بوقچی‌های حاضر در تجمع شد و درگیری‌هایی به‌وجود آمد. گفته می‌شود لیدرها برخی از حاضران را به باد کتک گرفتند؛ آنها تنها قشری هستند که هنوز از سرمربیگری فکری حمایت می‌کنند. در جریان تجمع در محل تمرین هم بوقچی‌ها مثل بادیگارد دور فکری را احاطه کرده بودند. حضور هانی کرده در تمرین استقلال هم حاشیه‌هایی را به‌وجود آورده بود.
گفته می‌شود از مدت‌ها پیش سایت‌ها و رسانه‌های رسمی از هرگونه پوشش تصویری اینگونه تجمعات منع شده‌اند و برخی خبرنگاران که از اعتراضات و درگیری‌ها عکس و فیلم گذاشته بودند گویا مجبور به حذف آنها شده‌اند اما به‌هرحال تصاویر آنها توسط خود شهروند-خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی به‌شکلی گسترده بازتاب یافت. اصلا مگر تصویربرداری از جلوی ساختمان مجلس ممنوع نیست؟
هواداران پرسپولیس دلیل تجمعات پیاپی استقلالی‌ها در شهر و اعتراضات آنها در فضای مجازی را به موفقیت تیم خودشان در سال‌های اخیر نسبت می‌دهند و معتقدند که این حال خوب پرسپولیس است که استقلالی‌ها را ناراحت و غمگین کرده و اینکه چرا پرسپولیس باید 4سال پیاپی قهرمان شود و شانس اول قهرمانی امسال هم باشد اما تیم آنها این‌همه فراز و نشیب دارد. کری‌های کودکانه مقاماتی مثل وزیر جوان هم فرضیه حمایت وزارت ورزش از پرسپولیس را در تحلیل‌های آبی‌ها تقویت می‌کند. به‌هرحال، کری‌ها بین 2 قطب فوتبال ادامه دارد؛ روزی وزیر کری می‌خواند، روز دیگر سردر باشگاه پرسپولیس آبی می‌شود، روزی دیگر سردر باشگاه استقلال غذا به کنایه از اعتراض بازیکنان این تیم به کمبود تنوع غذایی در اردوها نصب می‌شود.

واعظ آشتیانی: اگر فکری برود رتبه استقلال دورقمی می‌شود
هرکدام از این 3نفر رئیس شوند تغییری در فوتبال رخ نخواهد داد


کریم اعظمی| چند روز بعد از حاشیه‌هایی که در تمرینات استقلال ایجاد شد، هواداران این تیم روز گذشته مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و علاوه بر سردادن شعارهایی علیه مدیریت استقلال و وزارت ورزش، باز هم خواهان برکناری محمود فکری از هدایت این تیم شدند. استقلال سال‌ها پیش هم چنین موقعیتی را با شدت کمتر تجربه کرده بود؛ زمان مدیریت امیررضا واعظ‌آشتیانی که صمد مرفاوی هدایت استقلال را بر عهده داشت. واعظ‌آشتیانی در گفت‌وگو با همشهری ورزشی، درخصوص حاشیه‌های چندهفته اخیر استقلال و تجمع هواداران این تیم مقابل مجلس شورای اسلامی می‌گوید: «این اتفاقات زمانی که ما در استقلال مسئولیت داشتیم و آقای مرفاوی سرمربی بودند هم رخ‌داد که البته اینقدر شدید نبود. احساس من این است که برخی آقایان که در گذشته جایگاه استقلال در جدول را دورقمی دیده بودند می‌خواهند در ویترین آقایان فعلی هم این اتفاق تکرار شود. اگر مدیریت فعلی توانایی مقاومت داشته باشد و وزارت ورزش هم کمک کند، باشگاه نباید به سمت تغییر فکری برود. اگر این اتفاق رخ دهد و فرد دیگری هدایت استقلال را بر عهده بگیرد بعید نیست که استقلال در پایان لیگ برتر صاحب رتبه دورقمی شود تا برخی هم به اهدافشان برسند.» آشتیانی در قسمت دیگری از حرف‌هایش عنوان می‌کند: «اتفاقات اخیر یک سناریو است و یک عده منفعت‌طلب دوست دارند استقلال به این روز بیفتد. من معتقدم که مدیریت باشگاه باید از فکری حمایت کند و سرمربی استقلال هم باید نهایت بهره‌برداری را از این موضوع ببرد. از طرفی باشگاه نیز باید مطالبات بازیکنان را پرداخت کند تا ذهن آنها آرام شده و استقلال هم با آرامش کارش را پیش ببرد. سال‌ها پیش استقلال در هفته‌های ابتدایی مرحوم ناصر حجازی را کنار گذاشت و دیدید که استقلال در پایان فصل در رتبه دورقمی قرار گرفت.» او در پاسخ به این پرسش که موفقیت‌های پرسپولیس چقدر در تحت فشار قرارگرفتن استقلال نقش دارد، می‌گوید: «قطعا این موضوع هم حائز اهمیت است ولی من معتقدم اگر استقلال آرامش داشته باشد، دور از ذهن نیست که قهرمان لیگ برتر شود.»

  اعلام برنامه بود، نه مناظره
از آشتیانی در خصوص مناظره کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال سؤال می‌کنیم و اینکه علی کریمی حاضر به حضور در یک برنامه ضبط‌شده نبود. او می‌گوید: «‌ما مناظره ندیدیم بلکه اعلام برنامه دیدیم. طبیعتا اگر مناظره صورت می‌گرفت برنامه شکل دیگری داشت ولی فکر می‌کنم اگر علی کریمی هم حضور پیدا می‌کرد بد نبود. او می‌توانست بخشی از رأی خاکستری مجمع را به سمت خودش بکشاند ولی فکر می‌کنم کریمی برای بردن انتخابات نیامده و برای شرکت‌کردن آمده است. او می‌توانست با حضور در رسانه حرفش را جدی و بدون شائبه بزند ولی این فرصت را از دست داد.» آشتیانی در خصوص شانس کریمی برای برنده‌شدن و اینکه پیش‌بینی خودش از برنده انتخابات چیست، تأکید می‌کند: «با اتفاقات پیش‌آمده بعید می‌دانم کریمی شانسی داشته باشد. از بین 3نفر دیگر هم هر فردی رئیس فدراسیون شود بعید می‌دانم تغییری در فوتبال رخ‌دهد.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید