• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 6 اسفند 1399
کد مطلب : 125264
+
-

«محمد رحمانی»، رئیس اداره شهرسازی ناحیه ۷ منطقه ۱۸

مجوزی صادر نمی‌شود،  مگر برای کشاورزی

مجوزی صادر نمی‌شود،  مگر برای کشاورزی

به گفته رئیس اداره شهرسازی ناحیه ۷ شهرداری منطقه ۱۸، مساحت حریم در این ناحیه ۲۶ کیلومترمربع است.
«محمد رحمانی» از ویژگی‌های بارز حریم پایتخت صحبت می‌کند و می‌گوید: «ناحیه ۷ کریدور جنوبی تهران محسوب می‌شود و نقش ویژه‌ای در پاکیزگی هوا و کاهش آلایندگی‌ها دارد. درباره وضعیت بافت اراضی کشاورزی فیروزبهرام باید گفت که شهرداری تهران این محدوده را حریم شهر دانسته و به همین دلیل هیچ‌گونه مجوزی برای ساخت‌وساز در این اراضی داده نمی‌شود.»
وی در پاسخ به چگونگی سر بر آوردن باغ‌رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی و باغچه‌های خصوصی در این محدوده می‌گوید: «این مسئله متأسفانه به مدیریت چندگانه در این محدوده مربوط می‌شود. شهرداری تهران برای این‌گونه اراضی هیچ‌گونه مجوزی صادر نمی‌کند مگر در راستای کشاورزی مثل نگهداری و فنس‌کشی. با توجه به تقسیمات کشوری اینجا جزء شهرستان اسلامشهر است، اما از لحاظ راهبردی حریم تهران محسوب می‌شود. متأسفانه شهرداری اسلامشهر به راحتی به مالکان زمین‌ها مجوز ساخت‌وساز می‌دهد و این‌گونه مسائل را به بار می‌آورد.»
رحمانی در بخش دیگر صحبت‌های خود به ارزان‌قیمت بودن زمین‌های کشاورزی اشاره می‌کند و می‌گوید: «عده‌ای پس از خرید این زمین‌ها با حصارکشی دور آنها قیمت واقعی اراضی را بالاتر می‌برند و به افراد بی‌اطلاع می‌فروشند. این افراد زمین‌های کشاورزی را ابتدا به باغ تبدیل می‌کنند و پس از مدتی با کاشت درختان کنار هم در دور تا دور زمین و پرچین کردن آن، زمین را آماده ساخت بنای غیر‌مجاز می‌کنند که نمونه مشابه آن باغ‌رستورانی بود که به همین شیوه ساخته شده بود.»
وی با بیان اینکه شهرداری منطقه ۱۸ پروژه تخلف‌های ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی را از طریق دادگاه و دستگاه قضایی دنبال می‌کند، می‌افزاید: «به تازگی با هوشیاری عوامل اجرایی شهرداری منطقه ۱۸ جلو یکی از بزرگ‌ترین تخلفات گرفته شده است. قرار بود پروژه «شهر سنگ» در بزرگراه آزادگان و حریم ناحیه ۷ منطقه ۱۸ اجرا شود و غرفه‌هایی در اختیار فروشندگان انواع سنگ در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار قرار بگیرد که شهرداری منطقه ۱۸ وارد عمل شد و از طریق مراجع قانونی این مجوز را باطل کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید