• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 29 دی 1399
کد مطلب : 122031
+
-

دیاباته از آخرین حضورش در تبریز خاطرات خوبی دارد. او سال گذشته در روزی که مظاهری دروازه‌بان تراکتور بود، هت‌تریک کرد تا استقلال استراماچونی 4 بر 2 برنده از زمین خارج شود

دوشنبه‌ای با 2 فینال

در 2بازی مهم امروز، 4تیم برتر فصل گذشته لیگ به مصاف هم می‌روند

دوشنبه‌ای با 2 فینال

لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری 2بازی حساس و سنگین در تهران و تبریز پیگیری می‌شود؛ 2مسابقه‌ای که 4تیم حاضر در آن 4تیم برتر فصل گذشته هستند. پرسپولیس، استقلال، فولاد و تراکتور تیم‌های اول تا چهارم لیگ نوزدهم، امروز در یازدهمین هفته از لیگ بیستم به مصاف هم می‌روند تا بخش مهمی از معادلات صدر جدول را حل کنند. این 4تیم به همراه سپاهان فصل گذشته حلقه تیم‌های مدعی - موسوم به Big5 - را تشکیل داده بودند و در این فصل نیز همگی مدعی قهرمانی هستند. اگرچه فعلا در بالای جدول نفت ‌آبادان، گل‌گهر و تا حدودی پیکان هم به این جمع اضافه شده‌اند. اما در نهایت قهرمان لیگ بیستم نیز به‌احتمال زیاد از جمع همین گروه Big5 بیرون خواهد آمد.

  استقلال با 3غایب و یک خاطره
در این فصل اغلب دوئل‌های 6امتیازی میان تیم‌های مدعی با تساوی به پایان رسیده و شاید به همین دلیل است که هنوز هیچ تیمی نتوانسته فرار بزرگ را در صدر جدول آغاز کند و چهره «مدعی اصلی» را به‌خودش بگیرد. پرسپولیس در 2هفته متوالی با سپاهان و استقلال مساوی کرد و حالا این سومین دوئل 6امتیازی این تیم با مدعیان خواهد بود. فولاد هم در تقابل با تراکتور و سپاهان به 2 نتیجه مساوی رسیده تا از 6دوئل برگزارشده میان مدعیان، 4بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد. در 2بازی دیگر فولاد در اهواز استقلال را برده و سپاهان هم در تبریز تراکتور را شکست داده است. تراکتور و استقلال از ساعت14:30 امروز در تبریز برای کسب نخستین برد بزرگ و 6امتیازی این فصل تلاش می‌کنند. درحالی‌که استقلال هنوز خاطره شیرین برد 4بر2 فصل گذشته در همین ورزشگاه یادگار امام را به‌خاطر دارد؛ بردی که با هت‌تریک دیاباته به‌دست آمد و اوج‌گیری تیم استراماچونی را به‌دنبال داشت. استقلال و تراکتور با 6گل خورده صاحب بهترین خط دفاعی لیگ بعد از پرسپولیس (4گل خورده) هستند و این نکته احتمال کم‌گل شدن بازی را بالا می‌برد. البته فراموش نکنیم که استقلال و پرسپولیس هم هفته گذشته با 2خط دفاعی برتر فصل مقابل هم قرار گرفتند اما جدال‌شان 4گل داشت. تراکتور امروز همه بازیکنانش را در اختیار دارد و مربی این تیم دیروز قول سورپرایز‌کردن آبی‌ها را داده است. در مقابل، استقلال از ترکیب 11نفره‌اش در داربی، احمد موسوی و آرش رضاوند را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و سبحان خاقانی نیز همچنان غایب است.

  پرسپولیس، نیازمندترین مدعی
اما تیمی که امروز بیشتر از همه مدعیان تشنه پیروزی خواهد بود، پرسپولیس است. ممکن است در تبریز یک نتیجه مساوی هم بتواند هر دو تیم استقلال و تراکتور را راضی کند، اما در تهران 2تیمی به مصاف هم می‌روند که هر دو با 6تساوی امتیازات زیادی را از دست داده‌اند. رتبه دهم پرسپولیس اگرچه به‌خاطر بازی‌های عقب‌افتاده این تیم است، اما اگر 6امتیاز از این 2بازی عقب‌افتاده را هم به‌حساب پرسپولیس بریزیم، باز هم سرخپوشان از رتبه چهارم بالاتر نخواهند رفت. بنابراین آنها حتی درصورت بردن آن دو بازی هم به پیروزی مقابل فولاد نیاز مبرم دارند. ضمن اینکه 4مساوی پیاپی در لیگ، وضعیت تیم یحیی را کاملا خطرناک کرده و آنها طاقت پنجمین توقف متوالی را ندارند. آنچه پرسپولیسی‌ها را امیدوار می‌کند، نمایش خوب آنها در نیمه دوم داربی است. موقعیت‌های سرخپوشان در آن بازی اغلب با پاس‌های بلند پشت مدافعان استقلال به‌دست آمد و خبر خوب برای آنها این است که مدافعان فولاد هم همان نقطه‌ضعف استقلالی‌ها را دارند. پرسپولیس امروز بی‌پروا حمله خواهد کرد اما باید حواسش به خط حمله فولاد و به‌خصوص زوج پاتوسی و فرشاد احمدزاده هم باشد. پرسپولیس با هر نتیجه‌ای این بازی را ببرد 4رتبه در جدول صعود خواهد کرد.

   فکری به دیاباته اعتقاد دارد

محمود فکری امسال رابطه خوبی با خارجی‌های استقلال نداشته؛ تا جایی که فعلا میلیچ جمع آبی‌ها را ترک کرده و شایعه احتمال جدایی دیاباته در پایان نیم‌فصل رسانه‌ای شده است. حالا سرمربی آبی‌ها در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با تراکتورسازی اعلام کرده به دیاباته اعتقاد دارد و روی او حساب باز کرده است. فکری در این خصوص گفته است: «شیخ یکی از بازیکنان حرفه‌ای و خوب ما بوده و سال گذشته آقای گل شده است. من به‌عنوان سرمربی تیم باتوجه به فضایی که به‌وجود آمده باید هزینه‌هایی را بدهم. این بازیکن را در ابتدای نیمه دوم داربی به زمین فرستادیم، چراکه اعتقاد داشتیم شیخ می‌تواند به ما کمک کند و اگر بدنش آماده نیست، باید او را در شرایط مسابقه قرار دهیم تا هم در بازی‌های لیگ و هم در آسیا به استقلال کمک کند. شیخ بازیکن بزرگی است و خودم به او اعتقاد دارم و امیدوارم هرچه سریع‌تر به مرز آمادگی برسد.»


   چراغ سبز پرسپولیس به ترابی

اینطور که به‌نظر می‌رسد مهدی ترابی فاصله‌ای تا جدایی از العربی قطر ندارد. نشریه الرایه قطر گزارش داده یوسف المساکنی مهاجم تونسی که به‌تازگی قراردادش را تا پایان فصل2023 با الدحیل تمدید کرده، قرار است با قراردادی قرضی به العربی منتقل شود و جای مهدی ترابی را بگیرد. جالب اینکه درست پس از انتشار این خبر کادرفنی پرسپولیس به‌نوعی به بازگشت ترابی چراغ سبز نشان داده است. حمید مطهری، دستیار گل‌محمدی در این خصوص گفته است: «ما خیلی خوب زوایای نقل‌وانتقالات را رصد می‌کنیم. با مدیریت و کادرفنی هماهنگ می‌کنیم در پست‌هایی که نیاز داریم به‌خصوص خط حمله تقویت شویم. ما تیم خوبی هستیم، ولی می‌دانیم نیاز به تقویت داریم. باید قرارداد ترابی را در قطر ببینیم چطور است و بعد از آن اقدامات لازم را به‌موقع انجام خواهیم داد. در اینکه ترابی به لحاظ اخلاقی و فنی بازیکن توانمندی است، شکی نیست.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید