• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 21 دی 1399
کد مطلب : 121366
+
-

ابتکار زیست محیطی شهردار منطقه ۱۲

پسماند بده پرندگان را سیر کن!

پسماند بده پرندگان را سیر کن!

خیابان ۱۵ خرداد، در جوار بازار، یک سال می‌شود که شاهد حضور دستگاه‌های تغذیه پرندگان با استفاده از مواد بازیافتی است. این طرح که با هدف ترویج فرهنگ تفکیک پسماند در میان شهروندان در خیابان ناصرخسرو کلید خورده، در این مدت مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
به گفته «محمدرضا ندرلو» معاون خدمات شهری و محیط ‌زیست شهردار منطقه ۱۲، با استقرار این دستگاه و توزیع غذای سالم برای پرندگانی که با خوردن پسماندهای آلوده به عنوان غذا در معرض خطر مرگ قرار می‌گرفتند ضریب سلامت آنها افزایش می‌یابد.
از روزی که این دستگاه‌ها در خیابان ۱۵ خرداد مستقر شده‌اند، بخش قابل‌توجهی از زباله‌های تفکیکی از جمله پت‌های آب معدنی و... به منظور دریافت غذا به درون این دستگاه‌ها انداخته می‌شود. ندرلو با اشاره به نتایج مثبت اجرای این طرح می‌گوید: «اجرای طرح کاپ در دستور کار شهرداری قرار گرفته و تلاش می‌کنیم ضمن ارتقای سطح دانش و فرهنگ حفاظت از محیط ‌زیست و کمک به تغذیه پرندگان، با حفظ اصول بهداشتی و کاهش آلودگی ناشی از آن، بتوانیم از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و پرندگان بکاهیم. با استقرار دستگاه غذارسان به پرندگان در منطقه ۱۲ که ۲۴۰ لیتر ظرفیت دارد، قدم‌های خوبی در مسیر جلب مشارکت شهروندان برداشته شده است. معاون خدمات شهری و محیط‌ زیست شهردار منطقه ۱۲ می‌گوید: «شهرداری در تلاش است تا در کنار ترویج فرهنگ مهربانی با حیوانات، ترویج فرهنگ جمع‌آوری پسماندهای خشک را نیز در جامعه با موفقیت دنبال کنیم.» دستگاه تغذیه پرندگان قابلیت دریافت زباله‌های بازیافتی را در ازای ارائه غذای خشک به پرندگان دارد، به این صورت که افراد بطری یا ظروف پلاستیکی و بازیافتی خود را از دریچه تعبیه‌شده روی دستگاه به داخل می‌اندازند و در ازای هر بطری، مقدار معینی غذا به ظرف پایین دستگاه ریخته می‌شود. قبل از این‌که این دستگاه برای تغذیه پرندگان نصب شود مشابهش در خیابان سی تیر برای تغذیه گربه‌ها نصب شده بود. هر چند این روزها دیگر با تعطیلی خیابان ۳۰ تیر و کاهش ترددهای مردم کارایی این دستگاه هم کم شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید