• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 11 آذر 1399
کد مطلب : 117432
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/YEYA2
+
-

روی خط دیپلماسی/ زمان نشست بعدی کمیسیون برجام

پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا بیانیه‌ای درباره برگزاری جلسه بعدی کمیسیون مشترک برجام منتشر کرد که در آن آمده است: نشست کمیسیون مشترک برجام در تاریخ ۱۶دسامبر (۲۶ آذر) در وین برگزار خواهد شد. بنا بر این بیانیه: جلسه به ریاست هلگا اشمید، مدیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و به نیابت از جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود. در این جلسه نمایندگان کشورهای ایران، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین حضور خواهند داشت. در ادامه این بیانیه آمده است: شرکت‌کنندگان در این جلسه درباره اقدامات ادامه دار در راستای حفظ برجام و چگونگی اطمینان یافتن از اجرای کامل و مؤثر توافق از طرف تمامی اعضا ازجمله آمادگی برای نشست در سطح وزرا گفت‌وگو خواهند کرد.

  همکاری اروپا برای بازگشت آمریکا به برجام
اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا در بیانیه‌ای مشترک که به امضای اعضای ارشد آن رسیده است، ضمن اشاره به اینکه سیاست فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در برابر ایران، شسکت خورده است، خواستار همکاری دولت‌های اروپایی با دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای (برجام) و تقویت آن شد.

  حضور هیأتی از طالبان در سفارت ایران در قطر
سفارت ایران در قطر در حساب توییتری خود در این زمینه نوشت: «هیأتی از دفتر سیاسی طالبان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ترور دانشمند شهید ‎فخری‌زاده و ادای احترام به آن شهید عزیز، ورود حمید دهقانی به دوحه را به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران خیر مقدم گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت کردند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید