• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 5 آذر 1399
کد مطلب : 116869
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/OYXXg
+
-

کیوسک


یک گام نزدیک‌تر به پایان کرونا
گاردین با انتشار مصاحبه‌ای با پروفسور سارا گیلبرت، مسئول تیم محققان واکسن در دانشگاه آکسفورد، نوشته که دنیا با تولید این واکسن یک گام دیگر به پایان بحران کرونا نزدیک شده است. این روزنامه نوشته که تولید واکسن دانشگاه آکسفورد برای همه جهان به‌خصوص کشورهای کمتر توسعه‌یافته اهمیت زیادی دارد؛ چرا که قرار است این واکسن به قیمت 3پوند به ازای هر دوز در اختیار همه کشورها قرار گیرد.


بایدن به‌دنبال کابینه متنوع
جو بایدن در همین ابتدای راه نشان داده به‌دنبال تشکیل یک کابینه متنوع است؛ هم از نظر ن‍ژادی و هم دیدگاه فکری. روزنامه یو‌اس‌ای‌تودی در گزارشی به بررسی شعارهای بایدن در این زمینه پرداخته و نوشته که او قصد دارد تیمی را گرد خود جمع کند که «شبیه آمریکا» باشد. بایدن همچنین به سپردن پست‌های کلیدی به زنان در کابینه خود توجه ویژه‌ای دارد؛ اتفاقی که در تاریخ سیاسی آمریکا بی‌نظیر است.


دولت بایدن؛ سایه اوباما
روزنامه العربی الجدید با بررسی اطلاعات منتشر شده درباره کابینه بایدن می‌نویسد: هسته اصلی این دولت را مجموعه نیروهای نزدیک به اوباما شکل داده‌اند. براساس این گزارش، ترکیب کابینه دولت جدید آمریکا کاملا مغایر با سیاست‌های ترامپ است و به این ترتیب باید انتظار تحولات و چرخش‌های اساسی در مواضع آمریکا طی سال‌های آینده را داشت.


آل‌سعود-اسرائیل؛ 
اتحاد علیه مقاومت

جلد روزنامه الاخبار مربوط به سفر نتانیاهو به عربستان سعودی و پیامدهای آن است. به نوشته این روزنامه، اتحاد رژیم صهیونیستی با سعودی‌ها علیه ایران و محور مقاومت وارد مرحله جدیدی شده است. روزنامه الاخبار، ملاقات نخست‌وزیر اسرائیل با ولیعهد سعودی را ازجمله آخرین برنامه‌های پمپئو در خاورمیانه به‌شمار آورده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :