• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 25 آبان 1399
کد مطلب : 115716
+
-

ژست‌های کرونایی

تصاویری از بچه‌ها در دوران شیوع ویروس کووید-19 که در تاریخ ماندگار می‌شوند


همه ما به‌دنبال نشانه‌ای هستیم که بگوید به‌زودی قرار است ماسک‌هایمان را دربیاوریم. این شرح یکی از مشهورترین عکس‌هایی است که در دوران همه‌گیری کرونا از یک نوزاد و پزشکش به ثبت رسیده است؛ نوزادی که لحظاتی پس از تولد ماسک پزشکش را در مشت گرفت و کنار کشید تا بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی حرکت او را نشانه‌ای امید‌بخش از آینده‌ای روشن‌تر و بدون نیاز به ماسک تفسیر کنند. در دوران همه‌گیری کرونا کودکان به‌عنوان یکی از آسیب‌پذیرترین قشرهای جامعه، به‌ویژه از نظر روانی، مورد توجه قرار داشته‌ و کشورهای مختلف جهان برای حمایت و حفظ سلامت آنها طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را به اجرا گذاشته‌اند. در این میان عکاسان مختلف به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده یا اتفاقی تصاویری گاه امیدبخش و گاه غم‌انگیز را از وضعیت کودکان در دوران قرنطینه و همه‌گیری به ثبت رسانده‌اند.



انتشار تصویر نوزادی در ایتالیا که روی پوشک او نوشته شده بود همه‌چیز رو به راه می‌شود، جنبشی را در اروپا به راه انداخت و کودکان در کشورهای مختلف این پیام را در نقاشی‌های خود از پشت شیشه‌ خانه‌هایی که در آنها محبوس بودند به نمایش می‌گذاشتند.


همه‌‌چیز رو به راه می‌شود؛ پیامی نوشته‌شده روی پوشک نوزادی در ایتالیا که به سمبل امیدبخشی در این کشور آسیب‌دیده از کرونا تبدیل شد.



استفاده از پوشش صورت برای نوزادان تازه متولد‌شده در بیمارستانی در تایلند نیز در ماه‌های اول همه‌گیری توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به‌خود جلب کرد.


انزوای کودکان یکی از نگران‌کننده‌ترین جنبه‌های همه‌گیری به‌شمار می‌رفت. پارک‌های بازی مشابه نمونه داخل این عکس معمولا مملو از هیاهو و شادی کودکانه بود، اما کرونا جهان کودکانه را به این شکل غم‌انگیز خالی از هیاهو ساخت؛ وستر، پسربچه دانمارکی در پارکی خالی از هم‌بازی


نوزاد تازه متولد شده در بیمارستانی در دبی درحال کشیدن ماسک پزشکش؛ تصویری که در شبکه‌های مجازی بسیار پربازدید شد، زیرا از نگاه بسیاری از افراد نویدبخش روزهای بدون ماسک آینده بود.



پسربچه چینی و خواهر کوچک‌ترش مجهز به لباس‌های محافظتی در برابر ویروس کرونا در فرودگاه بین‌المللی پکن 

این خبر را به اشتراک بگذارید