• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 6 آبان 1399
کد مطلب : 114113
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/yP2Rn
+
-

سقوط بالابر در ایستگاه درحال ساخت، حادثه تلخی را رقم زد

مرگ دردناک 3کارگر مترو

مرگ دردناک 3کارگر مترو


سقوط دستگاه بالابر در یکی از ایستگاه‌های در حال ساخت مترو حادثه تلخی را رقم زد و موجب جان  باختن 3نفر از کارگران شد.
به‌گزارش همشهری، این حادثه پیش از ظهر دیروز در ایستگاه در حال ساخت متروی توحید اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که 3کارگر روی بالابر در حال کار بودند که بنا به دلایل نامعلومی ناگهان بالابر به حرکت درآمد و 3کارگر سقوط کردند. به‌دنبال وقوع این حادثه گروه‌های امداد و نجات راهی محل حادثه شدند و تلاش برای نجات این 3کارگر آغاز شد. 
سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: «حادثه ساعت 10:22دقیقه به آتش‌نشانی گزارش شد و حدود 2دقیقه بعد دو گروه از آتش‌نشانان خود را به محل حادثه ایستگاه درحال ساخت در تقاطع خیابان آزادی و نواب رساندند.» هنوز هیچ‌کس به درستی از سرنوشت 3کارگر حادثه دیده اطلاع نداشت اما دقایقی بعد از حضور آتش‌نشانان معلوم شد که هر 3نفر به‌دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده‌اند. سخنگوی آتش‌نشانی در این‌باره گفت: «بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که بالابری که متعلق به پیمانکار بود سقوط کرده و 3کارگری که در آن مشغول کار بودند داخل آن گرفتار شده‌اند. در این شرایط عملیات برشکاری به سرعت آغاز شد و همکارانم توانستند 3کارگر حادثه دیده را خارج کنند اما تکنسین‌های اورژانس که در محل حادثه حضور داشتند بعد از انجام معاینه‌های اولیه اعلام کردند هر 3نفر جان باخته‌اند. » ملکی درباره علت وقوع این حادثه گفت:«در جریان این عملیات علت دقیق حادثه مشخص نشد اما بررسی این موضوع از سوی کارشناسان در دستور کار قرار دارد. »

حادثه به روایت روابط عمومی مترو
در شرایطی که ساعتی از این حادثه تلخ می‌گذشت روابط عمومی شرکت متروی تهران جزئیات بیشتری از این حادثه را منتشر کرد. حمید هیدارن، مدیر روابط عمومی این شرکت در این‌باره گفت: براثر وقوع  حادثه در کارگاه ایستگاه در حال ساخت توحید، ۳ نفر از کارگران پیمانکار کارگاه شامل 2جوشکار و یک اپراتور دستگاه بالابر سقوط کردند و جان خود را از دست دادند. وی ادامه داد: براساس اطلاعات اولیه، علت حادثه   خروج کابین دستگاه بالابر پیمانکار پروژه از روی ریل و سقوط آن بود که اطلاعات تکمیلی پس از انجام تحقیقات تیم کارشناسی حادثه که در محل مستقر هستند، حاصل خواهد شد. در این حادثه با تلاش وصف ناپذیر نیروهای خدوم سازمان آتش‌نشانی، کسانی که در کارگاه ایستگاهR7  مشغول کار بودند، از محل به سلامت به خارج کارگاه منتقل شدند اما متأسفانه اپراتور دستگاه بالابر و دو نفر جوشکار بر اثر سقوط آسانسور کارگاهی فوت شدند.
به گفته هیدارن، تحقیقات اولیه حاکی از آن است که این دستگاه بالابر در تاریخ ۳۱ شهریور‌ماه امسال، پس از بازرسی ادواری، گواهی تأیید سلامت براساس استانداردهای مرجع ملی و بین‌المللی از مبادی قانونی ذیربط دریافت کرده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید