• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 30 مهر 1399
کد مطلب : 113747
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lYEn7
+
-

روند نزول قیمت در بازار طلا ادامه یافت

بازگشت سکه به کانال 14میلیون

کاهش قیمت در بازار طلا و سکه ادامه یافت. به‌نظر می‌رسد با مدیریت نرخ ارز، بازار فلز زرد نیز از رفتارهای هیجانی فاصله می‌گیرد. به گزارش همشهری، در روزی که دلار آمریکا در صرافی‌ها با کاهش 2هزار تومانی تا کانال 28هزار تومان عقب نشست، بازار طلا و سکه هم افت شدید قیمت را تجربه کرد، به‌طوری‌که هر قطعه تمام‌سکه طرح جدید تا ساعت16 روز سه‌شنبه با رکورد کم‌سابقه یک‌میلیون‌و600هزار تومان کاهش قیمت، روی نرخ 13میلیون‌و900هزار تومان ایستاد. دیروز هر قطعه سکه طرح قدیم نیز براساس قیمت‌های سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران با نرخ 13میلیون تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه یک میلیون و 700هزار تومان افت قیمت داشت.
نیم‌سکه نیز که در هفته گذشته تا 9میلیون تومان بالا رفته بود، دیروز هم به روند نزولی چند روز اخیر ادامه داد و با 850هزار تومان کاهش قیمت نسبت به دوشنبه با نرخ 7میلیون‌و450هزار تومان مبادله شد. قیمت ربع‌سکه دیروز به 4میلیون‌و800هزار تومان رسید که یک میلیون تومان در مقایسه با دوشنبه کاهش داشت و سکه یک‌گرمی با 300هزار تومان کاهش، روی 2میلیون‌و600هزار تومان ایستاد. همزمان با افت قیمت ارز و سکه، دیروز بازار طلا هم شاهد ریزش قیمت بود و هرگرم طلای 18عیار با کاهش 183هزار تومانی نسبت به دوشنبه با قیمت یک میلیون و 214هزارو270تومان معامله شد. بازار جهانی طلا نیز روز گذشته شاهد افت بود و شاید بتوان بخشی از روند کاهش قیمت در بازار طلای داخلی را نیز متاثر از بازار جهانی ارزیابی کرد. در آستانه پایان ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای توافق بر سر بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا، سرمایه‌گذاری جهانی در بازار طلا رفتار محتاط‌تری پیش گرفته‌‌ و این مسئله معاملات جهانی فلز زرد را کاهش داده است. قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.06درصد افت به 1902دلار و 86سنت رسید.
صرف‌نظر از تحولات بازار جهانی، کارشناسان بازار داخلی روند کاهش قیمت را در ارز، طلا و سکه ادامه‌دار می‌دانند و معتقدند در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر نرخ ارز و به همان نسبت طلا و سکه در بازار خواهیم بود. در هفته گذشته باافزایش التهابات و خریدهای هیجانی ارز و سکه، حباب قیمت سکه تا 2میلیون تومان افزایش یافت. سقوط قیمت‌ها در 2روز گذشته نشان می‌دهد تدابیر کنترلی بازار ارز تا حدودی جواب داده و اگر سرمایه‌های نقدی مردم به کانال مطمئن‌تری هدایت شود، بازار دارایی‌ها از التهاب فاصله می‌گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید