• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 23 شهریور 1399
کد مطلب : 109891
+
-

100ثانیه خبر


     تصویربرداری 8K از مریخ
آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن (JAXA) و شبکه رادیو و تلویزیونی NHK ژاپن برای توسعه دوربین‌های Super Hi-Vision برای ماموریت ثبت تصاویر 8K از مریخ با یکدیگر همکاری می‌کنند. به گزارش وب‌سایت نیواطلس، درحال حاضر تصاویر 4K از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین مخابره می‌شود، اما ژاپنی‌ها می‌خواهند از سطح مریخ، تصاویری با کیفیت 8K را به زمین مخابره کنند و در اصل رکوردی را در این زمینه به نام خود به ثبت برسانند.

      دستگاهی که حالت خواب را زیرنظر دارد
پژوهشگران دانشگاه MIT برای ردیابی و تحت نظر گرفتن حالت‌های مختلف خواب، یک دستگاه جدید ابداع کرده‌اند. به گزارش انگجت، دستگاهی که این تیم تحقیقاتی توسعه داده‌اند، بدون نیاز به دوربین یا حسگرهای چسبیدنی، کار خود را انجام می‌دهد. این دستگاه یک ردیاب دیواری است که «BodyCompass» نام گرفته و با تجزیه و تحلیل سیگنال‌های رادیویی که از اشیای داخل اتاق ساطع می‌شود، کار می‌کند.

      کشف قدرتمندترین میدان مغناطیسی
گروهی از محققان هنگام بررسی سیگنال‌های قدرتمند اشعه ایکسی که از یک ستاره نوترونی خارج می‌شد، میدان مغناطیسی آن را محاسبه کرده و متوجه شدند قدرت آن میلیون‌ها بار بیشتر از هر میدانی است که در آزمایشگاه روی زمین ساخته شده است. این بدان معناست که قدرتمندترین میدان مغناطیسی جهان کشف شده است. به گزارش نیو اطلس، این ستاره نوترونی که نامش GRO J1008-57 است به گروه تپ اخترهای اشعه ایکس در حال تجمیع تعلق دارد.

      اسپانیا از واتس‌اپ مالیات می‌گیرد
دولت اسپانیا قصد دارد براساس درآمد شرکت‌های پیام‌رسانی که می‌شود با آنها تماس گرفت و پیامک اینترنتی ارسال کرد، مالیات تعیین کند. به گزارش رویترز، در صدر تمامی این برنامه‌ها، اپلیکیشن واتس‌اپ متعلق به شرکت فیسبوک قرار دارد. در پیش‌نویس قانون جدید که جمعه گذشته منتشر شد، شیوه وضع مالیات بر این شرکت‌ها، مشابه اپراتورهای مخابراتی خواهد بود. شرکت‌هایی که درآمد سالانه آنها بیش از یک میلیون یورو باشد، مشمول این مالیات خواهند بود. همچنین از مردم اسپانیا دعوت شده تا طی‌ماه آینده نظرات خود را درخصوص این قانون اعلام کنند.

      استارت یک روبو تاکسی در پکن
شرکت چینی بایدو از ‌ماه آینده میلادی خدمات تاکسی روباتیک خود را در شهرهای چانگشا و سانگژو آغاز می‌کند. به گزارش انگجت، درحال حاضر این شرکت سرویس «آپولو گو» را در پکن ارائه کرده است. این نخستین سرویس خودروی خودرانی است که در پایتخت چین ارائه می‌شود. خدمات این شرکت در مسیری 700کیلومتری با 100 ایستگاه ارائه می‌شود که چند منطقه مسکونی و تجاری را نیز شامل می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید