• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 22 شهریور 1399
کد مطلب : 109785
+
-

استارتاپی که باتری‌های دست‌دوم را می‌خرد

جهان استارتاپی
استارتاپی که باتری‌های دست‌دوم را می‌خرد

با افزایش محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی، خودروسازان توجه بیشتری به باتری‌های قدیمی که نیاز به تعویض دارند، می‌کنند. دیده شده است که شرکت‌های خودروسازی مانند نیسان و رنو به این باتری‌ها زندگی‌ای دوباره داده و از آنها به‌عنوان دستگاه‌هایی برای ذخیره انرژی استفاده می‌کنند و اکنون شرکت ولوو نیز اعلام کرده است که قصد دارد همان کار را با کمک استارتاپ
Batteryloop انجام دهد. به گزارش وب‌سایت نیو اطلس، چند سالی است که اتوبوس‌های برقی ولوو در مناطقی از اروپا کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهند، اما باتری‌های این وسایل نقلیه به‌درستی انرژی مورد نیاز آنها را تأمین نمی‌کند. با گذشت زمان، ظرفیت این باتری‌ها به حدی کاهش می‌یابد که دیگر نمی‌توانند انرژی مورد نیاز برای حرکت وسیله نقلیه را تامین کنند، اما هنوز هم سفارش‌های زیادی از نقاط مختلف دنیا برای خرید این اتوبوس‌ها به شرکت ارائه می‌شود. استفاده مجدد از باتری‌های وسایل نقلیه برقی به‌عنوان دستگاه‌های ذخیره انرژی می‌تواند کمک شایانی به صرفه‌جویی در مصرف مواد، منابع طبیعی و همچنین هزینه‌های ساخت باتری‌های جدید به‌حساب بیاید.
در سال2017، شرکت رنو با امضای یک توافقنامه با یک شرکت برق انگلیسی، باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی خود را در اختیار آن شرکت قرار داد تا آنها در سیستم‌های انرژی برای خانه‌ها مورد استفاده مجدد قرار بگیرند. این درحالی بود که شرکت نیسان نیز قرارداد مشابهی را برای باتری‌های کهنه اتومبیل‌های برقی مدل لیف خود، به امضا رساند. توافقنامه جدید بین شرکت ولوو و استارتاپ «باتری‌لوپ» باعث می‌شود که تمام باتری‌های تخلیه‎شده از اتوبوس‌های ولوو در سراسر جهان جمع‌آوری شده و در مکان‌هایی مانند ساختمان‌ها و ایستگاه‌های شارژ مجددا مورد مصرف قرار بگیرد؛ جایی که انتظار می‌رود چندین سال از آنها استفاده بیشتری شود. راسموس برگشتروم، رئیس استارتاپ باتری‌لوپ که در سال2017 تاسیس شده و دفتر مرکزی‌اش در شهر استکهلم قرار دارد، می‌گوید: «خوشحال و مفتخریم که استارتاپ ما فرصتی برای خرید باتری‌های استفاده شده و توسعه این راه‌حل به همراه ولوو را دارد. علاوه بر استفاده مجدد، طبق این توافقنامه، ما بازیافت ایمن و مناسب محیط‌زیست را نیز هنگامی که باتری‌ها به‌عنوان واحد ذخیره انرژی به پایان عمر دوم خود می‎رسند، تضمین می‌کنیم. بنابراین ما یک راه‌حل چرخشی پایدار برای باتری‌های اتوبوس‌های ولوو ارائه می‌دهیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید