• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 10 شهریور 1399
کد مطلب : 108848
+
-

مسی تحریم می‌کند

ستاره آرژانتینی حضور در تست کرونا و تمرینات را تحریم کرد تا دنبال راه قانونی فرار بگردد

مسی تحریم می‌کند


سوارس دیروز در تست کرونای باشگاه بارسلونا حاضر بود اما مسی در تست شرکت نکرد. او همچنین پیغام داده در نخستین جلسه تمرین برای فصل جدید حاضر نخواهد شد. مسی تصمیمش را گرفته و می‌خواهد برود اما فهمیده که ممکن است به‌خاطر دیر اعلام کردن جدایی‌اش (باید تا پیش از 10ژوئن خبر می‌داد) با مشکلات حقوقی روبه‌رو شود. به‌نظر می‌رسد بازگشت غیرممکن است اما باشگاه حاضر نیست او را آزاد یا معاوضه کند و من‌سیتی یا هر باشگاه دیگری برای جذب مسی باید رقم فسخ 700میلیون یورویی قراردادش را بپردازد. گواردیولا برای مذاکره با باشگاه و خود مسی در شهر بارسلونا حضور دارد اما منچسترسیتی تنها مقصد ممکن برای این بازیکن نیست.
     رونالد کومان ترجیح می‌دهد تیم فصل آینده بارسا را بدون مسی و دار و دسته‌اش شامل سوارس، پیکه، آلبا و بوسکتس ببندد. البته غیراز سوارس و مسی بقیه ماندنی هستند اما دستمزدشان را کم و موافقت می‌کنند روی نیمکت بنشینند. ممفیس، فان دبیک، واینالدوم و مانه بازیکنان مدنظر سرمربی هلندی برای ترکیب اصلی هستند ضمن اینکه کوتینیو بر‌می‌گردد و او و گریزمان دیگر مجبور نخواهند بود در پست غیرتخصصی وینگر راست بازی کنند و به پست خودشان رجوع خواهند کرد. مسی بماند، با اوضاعی که به‌وجود آمده، دلخور خواهد بود. او سرمربی را قبول ندارد و شرایط ستین بار دیگر تکرار می‌شود. رفتن مسی یعنی باشگاه از شر دستمزد سالی 70میلیون یورویی او خلاص می‌شود. با این رقم می‌شود سالی یک ستاره خرید و به علاوه، فروش مسی هم به اقتصاد در حال ورشکستگی بارسا کمک خواهد کرد اما بارتومئو نمی‌خواهد با این ستاره و وکلایش مذاکره کند. تصمیم او قطعی است، یا بمان، یا 700میلیون و یک یورو بده و برو.
     نیمار و دی ماریا از پاری سن ژرمن درخواست کرده‌اند برای جذب مسی تلاش کند. از درون باشگاه فرانسوی خبری درز کرده که رؤیای ناصر الخلیفی برای داشتن همزمان نیمار، امباپه، مسی و رونالدو با سرمربیگری گواردیولا نزدیک است. گواردیولا مشکلی با رفتن مسی به پاریس ندارد چون خودش ممکن است یک سال دیگر به او بپیوندد. شهر منچستر برای مسی که به آب و هوای آفتابی بارسلونا عادت کرده زیادی آلوده و بارانی و بی‌روح است. شاید پاریس یا حتی تورین مقصد بهتری باشد. در ایتالیا گویا ترجیح می‌دهد به یوونتوس برود تا اینتر چون یووه دست‌کم یک جام تضمین شده در لیگ هر فصل دارد و حضور او در کنار رونالدو می‌تواند به فانتزی‌های کودکان سراسر دنیا واقعیت ببخشد. اینگونه به‌نظر می‌آید که شانس بقیه تیم‌ها نظیر چلسی و منچستریونایتد بسیار کم شده است.
     ایراد قانونی پیش روی مسی این است که تا 9ژوئن باید پایان همکاری را اعلام می‌کرد یعنی 20روز بعد از پایان قرارداد بازیکنان. اگر شرایط قرنطینه و تعطیلی کرونایی را هم درنظر بگیریم و پایان فصل را 23آگوست که فینال لیگ قهرمانان برگزار شده درنظر بگیریم، او باید 20روز زودتر درخواست قطع همکاری را فکس می‌کرد نه چند روز دیرتر. حتی پای منچسترسیتی هم در پرونده حقوقی باز است و اگر بارتومئو بتواند مسی را در دادگاه محکوم کند، من‌سیتی هم محکوم خواهد شد چون واضح است که مذاکراتی بین بازیکن و باشگاه انگلیسی صورت گرفته است. بارسا می‌تواند بعد از دو جلسه غیبت مسی در تمرینات او را به کمیته انضباطی بکشاند و حتی تا 6 ماه محروم و 25درصد از دستمزدش را کسر کند. اگر مسی در دادگاه‌های داخلی محکوم شود می‌تواند درخواست تجدیدنظر بدهد و حتی پرونده را به فیفا و سپس به کاس ببرد اما با توجه به زمان زیادی که این دادگاه‌ها طول می‌کشد و تجربه بازی سوپرجام بین استقلال و پرسپولیس نشان داد که پروسه حقوقی می‌تواند تا یک سال هم به طول بینجامد و مسی عملا یک فصل را از دست خواهد داد. مسی از یک تیم حقوقی مشاوره می‌گیرد که با باشگاه بارسلونا هم همکاری دارند. بارسا تصمیم گرفته به‌خاطر اینکه گمان می‌برد آنها به مسی راه و چاه را برای جدایی نشان داده‌اند، با این تیم حقوقی قطع همکاری کند. 


لالیگا و تأیید بند
 فسخ 700‌میلیونی


حرف‌و‌حدیث‌های فراوان درمورد بند آزادسازی قرارداد مسی با بارسلونا باعث شد تا عصر دیروز لالیگایی‌ها بیانیه‌ای رسمی در این خصوص صادر کنند، بیانیه‌ای که نشان می‌دهد این بند پابرجاست. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: «این قرارداد تا پایان فصل۲۰۲۱ اعتبار داشته و بند فسخ ۷۰۰میلیون یورویی در آن پابرجاست. با توجه به‌وجود این بند، لالیگا بدون رضایت باشگاه و یا بدون پرداخت بند آزادسازی درج شده در قرارداد، اقدامی در جهت حذف قرارداد بازیکن انجام نخواهد داد.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید