• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 14 مرداد 1399
کد مطلب : 106794
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/o26yj
+
-

نکته بازی

«قربان بردیف» طارمی؟
مهدی طارمی فصل درخشانی در ریوآوه پرتغال پشت سر گذاشت. بنابراین اصلا عجیب نیست که شایعات زیادی در مورد حضور مهدی در باشگاه‌های بزرگ‌تر مطرح شود. این مدت کلی اسم از لیگ‌های مختلف به‌عنوان مقصد احتمالی طارمی قطار شده؛ از مارسی فرانسه تا آستون‌ویلای انگلیس و پورتو و بنفیکا در خود پرتغال. حالا اما شنیده می‌شود ممکن است طارمی با کارواخال، سرمربی ریوآوه راهی براگا شود؛ تیمی کم‌نام و نشان‌تر از همه مشتریان مهدی. این یعنی اگر حضور کارواخال در براگا قطعی شود، طارمی هم با او به همین تیم می‌رود. براگا امسال در لیگ پرتغال سوم شده و فقط 2 پله بالاتر از ریوآوه است. کاش مهدی احساسی تصمیم نگیرد. دوست نداریم داستان او  و کارواخال شبیه ماجرای سردار آزمون شود که سال‌ها با قربان بردیف از این تیم روسی به آن یکی تیم روسی منتقل می‌شد.

این چه قراردادی است بستید؟
رسانه‌های یونان خبری مبنی بر توافق احسان حاج‌صفی با باشگاهی به نام «آریس» در لیگ این کشور منتشر کرده‌اند. این در حالی است که حاج‌صفی هنوز یک فصل دیگر با تراکتور قرارداد دارد. 3 کاپیتان تیم ملی ابتدای فصل گذشته قرارداد 3 ساله با تراکتور بستند، اما حالا آماده‌ترین‌شان که همین حاج‌صفی است پیشنهاد خارجی دریافت کرده است. ظاهرا در قرارداد او بندی وجود دارد که درصورت دریافت پیشنهاد خارجی می‌تواند راحت آزاد شود و برود. اگر این موضوع درست باشد، باید از مدیران تراکتور پرسید این چه مدل قرارداد بستن است؟ معلوم است که با دریافتی دلاری احسان از تراکتور، هیچ تیم داخلی قدرت جذب او را ندارد. بنابراین قرارداد 3 ساله باید حفظ این بازیکن را در برابر پیشنهادهای خارجی تضمین می‌کرد؛ اتفاقی که نیفتاده و عملا شاهد باج دادن باشگاه به بازیکن بوده‌ایم.

اینها را هم بنویس!
بین خبرهایی که این روزها زیاد تکرار می‌شوند، یک تیتر آشنا هم به این شرح داریم: «شکست میوندالن در لیگ نروژ». بعید است سرنوشت این تیم حتی برای جمعیت 5 میلیون نفری خود نروژ هم جالب باشد، اما دلیل بازتاب خبر در ایران حضور سوشا مکانی در میوندالن است. دروازه‌بان ایرانی با بازگشایی مسابقات در نروژ به تیم سابقش برگشته و فعلا همه بازی‌ها را جز یکی باخته است. آخرین شکست میوندالن هم یکشنبه‌شب با نتیجه 3 بر صفر رقم خورد و باعث شد این تیم به قعر جدول رده‌بندی سقوط کند. آقای مکانی در این بازی زحمت کشید و 2 گل پایانی را در دقایق 86و 87 پشت‌سر هم دریافت کرد. سوشا روزهای آخر حضورش در ایران اعلام کرده بود قصد دارد کتاب زندگی‌اش را بنویسد. استدعا می‌کنیم این هنرنمایی‌های اخیر از قلم نیفتد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید