• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 11 مرداد 1399
کد مطلب : 106413
+
-

شطرنج بدون قلعه

امشب 4بازی برگزار می‌شود و در مهم‌ترین بازی سپاهان بدون قلعه‌نویی به زمین استقلال می‌رود

شطرنج بدون قلعه

هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال ایران امشب با برگزاری 4بازی به پایان می‌رسد. امشب قهرمان زودهنگام لیگ نوزدهم در قائمشهر میهمان نساجی است، اما بازی مهم‌تر که حساس‌ترین بازی این هفته است را استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند؛ مصافی که علاوه بر کورس سهمیه و نایب‌قهرمانی در انتخاب سرمربی فصل آینده استقلال نیز نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

   نساجی - پرسپولیس / 19:30
در بازی رفت 2 تیم، زمانی که همه‌‌چیز تحت‌تأثیر تصویربرداری سریال پایتخت و حضور بهتاش فریبا در دروازه نساجی بود، پرسپولیس با تک‌گل وحید امیری بر حریف غلبه کرد. در آن مسابقه نساجی با هدایت رضا مهاجری بیشتر مالک توپ بود و پرسپولیس کالدرون طبق معمول با تاکتیک دفاع و ضدحمله حریف را شکست داد. امشب اما شرایط کاملا برعکس خواهد بود. تیم یحیی نسبت به کالدرون فوتبال مالکانه‌تری ارائه می‌دهد و در عوض این محمود فکری است که نساجی را به دفاع فشرده و ضدحملات بسیار خطرناک مجهز کرده است. فکری از زمان آمدن به نساجی هنوز شکست نخورده و از 6بازی صاحب 3برد و 3تساوی آن هم مقابل حریفانی چون تراکتور، استقلال و فولاد شده است. پرسپولیس اگر امشب پیروز شود با 36امتیاز از بازی‌های خارج از خانه رکورد تاریخ لیگ را جابه‌جا می‌کند؛ ضمن اینکه این هشتمین برد متوالی پرسپولیس خواهد بود که این هم یک رکورد برای لیگ برتر محسوب می‌شود. اما فراموش نکنیم که محمود فکری - چه در قامت بازیکن و چه مربی - همیشه رقیب سرسختی برای پرسپولیس بوده است.

   گل‌گهر - فولاد / 20:15
بازی استاد و شاگرد در سیرجان برای هرکدام از تیم‌ها از یک جهت حیاتی است. مجید جلالی برای فراری دادن گل‌گهر از سقوط نیاز به امتیازات این بازی دارد و شاگرد سابق او یعنی جواد نکونام برای رساندن فولاد به سهمیه آسیا از این بازی امتیاز می‌خواهد. فولاد اگرچه در دور برگشت امتیازات زیادی کسب کرده، اما در بازی‌های بیرون از خانه توفیق آنچنانی نداشته است. این تیم از 5میهمانی اخیرش 3بازی را با شکست به پایان رسانده و در خانه حریفان خوب امتیاز می‌دهد. فولاد بعد از شکست عجیب مقابل نساجی 2بازیکن خود را هم از دست داد و در این بازی باید بدون وحید حیدریه و محمد آبشک به سیرجان برود. فولاد هنوز یک بازی عقب‌افتاده هم دارد و امید زیادی به امتیازات آن بازی بسته است.

   پارس‌جنوبی - شاهین بوشهر / 20:30
داربی بوشهری‌ها یک بازی 6امتیازی میان تیم‌های قعر جدولی است که می‌تواند نقش مهمی در بقای یکی از آنها ایفا کند. البته شاهین باتوجه به شرایط جدول تاحدود زیادی رفتنی شده و سقوط این تیم را باید قطعی دانست. اما پارس‌جنوبی با یک پیروزی می‌تواند از حاشیه امنیت خوبی برخوردار شود و برای کسب این پیروزی هیچ فرصتی بهتر از بازی امشب نخواهد داشت. بازی رفت 2تیم 1-1 مساوی شد، اما حالا سرمربیان هر 2تیم تغییر کرده‌اند و بازی برگشت با پاشازاده و پورموسوی شکل و شمایل متفاوتی خواهد داشت.

   استقلال - سپاهان / 21:30
در تاریخ لیگ برتر هیچ تیمی به اندازه استقلال نتوانسته سپاهان را شکست بدهد و جالب اینکه هیچ تیمی هم به اندازه سپاهان، استقلال را شکست نداده است. 14باخت سپاهان مقابل استقلال و 11باخت استقلال مقابل سپاهان رکورد این تیم‌ها در تاریخ 19ساله لیگ حرفه‌ای است. جالب اینکه بازی رفت 2 تیم در این فصل چیزی به این آمار اضافه نکرد؛ چون امید نورافکن در آخرین لحظات وقت تلف‌شده گل تساوی را زد و هیچ تیمی برنده نشد. در آن بازی استقلال استراماچونی به‌شدت سپاهان را تحت فشار گذاشت و نمایش قابل ستایشی داشت. اما بازی برگشت در روزهایی سررسیده که هیچ‌یک از 2تیم فرم آنچنان خوبی ندارند. هم استقلال و هم سپاهان در هفته‌های اخیر امتیازات زیادی از دست داده‌اند و البته تنها نکته امیدوارکننده برای آنها این است که هر 2تیم آخرین بازی خود را با پیروزی تمام کرده‌اند. سپاهان امشب سروش رفیعی و رضا میرزایی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد، اما غایب بزرگ‌تر این تیم خود امیر قلعه‌نویی است که تازه از بیمارستان مرخص شده و پزشکان به او اجازه نشستن روی نیمکت را نداده‌اند. این بازی اگر برنده داشته باشد بخش زیادی از معادلات نایب‌قهرمانی را حل می‌کند و البته پیش‌زمینه خوبی برای بازی 9روز بعد 2تیم در نیمه‌نهایی جام‌حذفی خواهد بود.

غیبت امیر، قسمت دوم
کاروان سپاهان برای برگزاری بازی با استقلال دیروز وارد تهران شد و همانطور که پیش‌تر اعلام شده بود امیر قلعه‌نویی در این سفر سپاهانی‌ها را همراهی نمی‌کرد. قلعه‌نویی به‌تازگی از بیمارستان مرخص شده و دلیل غیبت او توصیه پزشکان اعلام شده است. اما برخی شایعات هم حکایت از این دارند که چون قلعه‌نویی می‌خواهد فصل آینده روی نیمکت استقلال بنشیند، به بهانه بیماری مقابل استقلال حاضر نشده تا حرف‌و حدیثی میان او و هواداران استقلال ایجاد نشود. سرمربی سپاهان چند‌ ماه قبل و در روز تقابل مهم سپاهان و پرسپولیس تصمیم گرفت تیمش را به زمین نفرستد تا شاید بعدا این بازی را با حضور تماشاگران اصفهانی برگزار کند. این ترفند نتیجه عکس داد و سپاهان با شکست 3 بر صفر آن مسابقه تکلیف قهرمانی لیگ را خیلی زودتر از موعد روشن کرد. او این بار هم مقابل استقلال، تصمیم خطرناکی گرفته و خودش را از این بازی حذف کرده است. شاید این غیبت هم به عقب افتادن سپاهان در جنگ نایب‌قهرمانی بینجامد. امیر قلعه‌نویی که خیلی از معادلات قهرمانی لیگ برتر طی این سال‌ها در حضور او حل شده، ظاهرا امسال تصمیم گرفته با غیبت در بزنگاه‌های مهم نقش خودش را به شکل دیگری در این معادلات ایفا کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید