• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 11 مرداد 1399
کد مطلب : 106402
+
-

100ثانیه خبر

  رکوردشکنی هواوی در فروش گوشی‌های هوشمند
شرکت چینی هواوی برای اولین‌بار با پشت سرگذاشتن سامسونگ به بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شده است. براساس گزارشی که شرکت کانالیس (Canalys) منتشر کرده هواوی با فروش ۵۵.۸میلیون گوشی هوشمند در 3‌ماه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی توانسته است از شرکت سامسونگ پیشی بگیرد. سامسونگ در این مدت ۵۳.۷میلیون گوشی هوشمند فروخته است. این در حالی است که هواوی شرایط تحریم از سوی آمریکا را پشت سر می‌گذارد.

  شارژ پهپاد در 5دقیقه
فناوری جدید در ساخت پهپادهای کوچک، این قول را به مصرف‌کنندگان داده است که شارژ این پرنده‌ها در کمتر از 5دقیقه صورت گیرد. به گزارش نیواطلس، بیشتر مولتی‌کوپترها، کمتر از 30دقیقه می‌توانند در آسمان باشند و برای شارژ مجدد نیز به زمانی بین یک تا 2ساعت نیاز دارند. شرکت استوردات
(StoreDot) اعلام کرده که می‌خواهد از باتری بهینه‌سازی‌شده‌ای استفاده کند که شارژ پرنده‌های هدایت‌پذیر کوچک را به زیر 5دقیقه کاهش دهد.

  برقی‌های ارزان‌قیمت
شرکت خودروسازی کاندی چین که کارش ساخت وسایل‌نقلیه الکتریکی است، تا 3هفته دیگر 2خودروی SUV کوچک با قیمت‌های 20 و 30هزار دلار را روانه بازار خواهد کرد. به گزارش نیواطلس، در شرایطی‌که بسیاری از خودروهای برقی قیمت‌های بسیار بالایی دارند، این شرکت چینی 2مدل K27 و K23 را درحالی به بازار می‌فرستد که باتری‌های آنها به‌ترتیب 160 و 302کیلومتر برد دارند. حداکثر سرعت مدل K27که کوچک‌تر است، 101کیلومتر بر ساعت و مدل K23، 112کیلومتر بر ساعت است.

  کرم ضد‌آفتاب فضایی رسید
محققان دانشگاه «نورت‌وسترن» با ساخت نوع جدیدی از ملانین غنی‌شده با سلنیوم، ماده‌ای بیولوژیکی به نام «سلنوملانین» ایجاد کرده‌اند که از بافت‌های انسانی محافظت کرده و می‌تواند محافظی ایده‌آل برای فضانوردان محسوب شود. به گزارش دیلی‌میل، آزمایش این ماده بیولوژیکی در آزمایشگاه نشان داده که سلول‌هایی که به این ضد‌آفتاب آغشته شده بودند، پس از قرار گرفتن در معرض دوز کشنده‌ای از اشعه، حیات‌شان را به‌صورت عادی ادامه دادند.

  جاده‌سازی با ضایعات
گروهی از پژوهشگران و مهندسان «مؤسسه سلطنتی فناوری ملبورن» (RMIT) استرالیا به سرپرستی دکتر «محمد صابریان بروجنی»، دانشمند ایرانی این دانشگاه موفق شده‌اند موادی را برای ساخت جاده با به‌کارگیری ضایعات ساختمانی و لاستیک‌های فرسوده اختراع کنند. به گزارش نیواطلس، این ماده بازیافتی در آزمایش‌ها، استحکام خوبی را نشان داده و انعطاف لازم برای ساخت جاده را نیز دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید