• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 5 مرداد 1399
کد مطلب : 105904
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mZ7xA
+
-

سورنا و تابوت ققنوس و جلیقه آتش

سورنا و تابوت ققنوس و جلیقه آتش

2 جلد اول سه‌گانه داستانی «سورنا» نوشته مسلم ناصری از سوی نشر افق منتشر شد. جلد اول این‌مجموعه «سورنا و جلیقه آتش» و جلد دوم «سورنا و تابوت ققنوس» نام دارد.داستان این‌ سه‌گانه درباره شاهزاده‌ای ایرانی به‌نام سورناست که در مجموع، یک اثر فانتزی و اساطیری است و بسیاری از قهرمانان افسانه‌ای ایرانی در آن حضور دارند. سورنا نیز شاهزاده‌ای است که پدرش او را از خود رانده و این‌اتفاق باعث می‌شود شاهزاده موردنظر سرنوشت عجیبی داشته باشد. جلد اول این ‌سه‌گانه، سال۱۳۸۲ چاپ شده بود و برای چاپ‌دوباره در قالب یک‌ سه‌گانه، مورد بازنگری قرار گرفت و حالا در کنار جلد دوم به چاپ رسیده است. مخاطب نوجوان در این‌سه‌گانه با شاهزاده‌ای روبه‌روست که از رفاه و آسایش زده می‌شود و3 رویکرد را در پیش می‌گیرد؛ نخستین رویکردش، سفر به خویشتن است که جلد اول را در برمی‌گیرد. در جلد دوم، او رویه کمک به دیگران را در پیش می‌گیرد که به معنای کمک به پدرش است و در جلد سوم هم به جامعه کمک می‌کند؛ یعنی سعی دارد با غلبه بر پلیدی‌ها، جامعه و اطرافیانش را نجات دهد. طراحی و تصویرگری مجلدات این‌سه‌گانه توسط پژمان رحیمی‌زاده انجام شده و می‌شود.
«سورنا و جلیقه آتش» اولین‌کتاب این‌ سه‌گانه که پیش از این یک‌بار در سال 88منتشر شده بود، ۲۲ فصل دارد. این‌کتاب با ۲۴۰ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۹ هزار تومان منتشر شده است. «سورنا و تابوت ققنوس» هم در ۲۶ فصل نوشته شده است. در بخشی از آن می‌خوانیم: آرشین کمانش را بالا برد و به دخترها اشاره کرد و همگی راه افتادند. سورنا میان لاشه‌های حیوانات عجیب و دخترهایی که جزغاله شده بودند، قدم می‌زد و همراه با دخترها به سوی قله‌ای می‌رفت که در دوردست دیده می‌شد. 
به کلمه‌های آرشین فکر می‌کرد؛ کشمار، گنج فرورفته میان لجنزار، دخترکان زنده به گور. دور می‌شد که صدای آتش‌زر را شنید: «سرورم مرا با این دخترها تنها نگذارید.» دخترانی که دورتادور او ایستاده بودند، خنده‌کنان گفتند: «از ما می‌ترسی؟» آتش‌زر آب دهانش را فروداد. این ‌کتاب هم با ۲۴۰ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۹ هزار تومان منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید