• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
چهار شنبه 25 تیر 1399
کد مطلب : 104980
+
-

انصاری: خیلی از فوتبالیست‌ها دلتنگ عادل هستند

عادل باعث علاقه ما به فوتبال شد و برای بازگشت او به تلویزیون هر کاری بتوانم می‌کنم

انصاری: خیلی از فوتبالیست‌ها دلتنگ عادل هستند

محمد زارعی

ساسان انصاری، مهاجم تراکتورسازی ازجمله بازیکنانی است که بعد از تعطیلی برنامه90 هیچ‌گاه علاقه‌اش را به این برنامه و در راس آن به عادل فردوسی‌پور پنهان نکرده است. او فصل قبل بعد از گلزنی مقابل نفت آبادان پیراهن شماره90 تراکتورسازی را به دوربین‌های تلویزیونی نشان داد و از این طریق خواهان بازگشت عادل به سیما بود. او بعدها هم در یک ارتباط مستقیم تصویری با یکی از برنامه‌های ورزشی به‌طور زنده خواسته خود مبنی بر بازگشت عادل فردوسی‌پور به تلویزیون را مطرح کرد. آخرین اقدام ساسان انصاری نیز بعد از بازی هفته گذشته تیمش مقابل استقلال تهران بود که فردای این بازی پیراهن شماره90 تراکتورسازی را با امضای بازیکنان به دفتر فردوسی‌پور برده و تقدیم او کرد. همه این موضوعات بهانه‌ای شد تا با این محوریت گفت‌وگویی با این بازیکن داشته باشیم.

  تو شادی گل معروفی داشتی که به عادل فردوسی‌پور تقدیم کردی. ریشه علاقه تو به برنامه90 و فردوسی‌پور از کجا شکل گرفت؟
خوشحالی گلی که تقدیم به فردوسی‌پور کردم مربوط به پارسال بود. دقیقا همان اوایلی بود که از پخش برنامه90 جلوگیری کرده بودند. به‌نظر من 90 یک برنامه شاخص و فوق‌العاده مردمی بود. عادل فردوسی‌پور هم به‌عنوان یک نابغه توانسته بود به‌مدت 20سال این برنامه را اجرا کند. یعنی برای یکی مثل من که 20سال پیش این برنامه را می‌دیدم و آن زمان 9سال بیشتر نداشتم و برای اکثر فوتبالیست‌ها برنامه90 انگیزه‌ای بود تا فوتبالیست بزرگی شویم و به سطح اول فوتبال برسیم. ما در سن نوجوانی علاقه‌مان به فوتبال از همان جا شروع  و باعث شد فوتبالیست شویم. این به‌خاطر 90 و شخص عادل فردوسی‌پور بود.
  با عادل فردوسی‌پور ارتباط داری؟
نه اتفاقا ارتباط زیادی ندارم. قبل از اینکه برنامه90 تعطیل شود یک‌بار مهمان این برنامه بودم. بعد از آن هم رابطه‌مان خیلی کم و در حد یک سلام‌وعلیک بود. اما به‌شخصه بعد از تعطیلی برنامه90 چند وقت یک‌بار برای اینکه جویای احوالش باشم و نشان بدهم با توجه به زحماتی که برای ما کشیده او را فراموش نکردیم در حد یک سلام‌وعلیک و احوالپرسی ارتباط دارم.
 هواداران تراکتور در برهه ای از دست عادل فردوسی‌پور ناراحت بودند. این ابراز علاقه تو به عادل باعث نشد تماشاگران تبریز از تو ناراحت شوند؟
به‌نظر من هواداران تراکتورسازی فوق‌العاده فهیم هستند. در این مدتی که من تبریز هستم به‌طور ملموس متوجه شدم مردم تبریز چقدر فرهنگ‌شان بالاست. من همیشه سعی کردم چه در مسائل شخصی چه مسائل فوتبالی آن چیزی که احساس کردم کار درستی است را انجام دهم. سعی می‌کنم کار درست را انجام دهم و خیلی به عواقب و عکس‌العمل‌های بعد از آن کاری ندارم. مسئله برنامه90 و هواداران تراکتورسازی هم مربوط به قدیم است. من خودم بعد از تعطیلی برنامه90 دیدم هواداران تراکتور هم دلتنگ این برنامه هستند.
 به‌نظرت رمز ماندگاری عادل فردوسی‌پور چه بود و چرا هنوز هم مردم خواهان بازگشت او به سیما هستند؟
من در صفحه شخصی خودم هم نوشتم. فردوسی‌پور شاخص‌های زیادی داشت که باعث شد اینطور ماندگار شود. در سال‌های اخیر شاید خیلی‌های دیگر بودند که از رسانه سیما دور شدند اما اینطور  مانند فردوسی‌پور تب بازگشت‌شان داغ نبوده و نیست. آن هم به‌خاطر اینکه مردم باهوش هستند و می‌توانند متوجه شوند چه‌کسی نابغه است و چه‌کسی لیاقت حمایت کردن دارد. عادل فردوسی‌پور یک نابغه بود و آن نبوغ و صداقت و در عین حال ساده و مردمی بودنش باعث موفقیت و ماندگاری و محبوبیت او شد. به‌دلیل هوش بالای خود همیشه طوری برنامه را پیش می‌برد که درست بود. هیچ‌گاه دوستی با افراد تأثیری در روند برنامه‌اش نداشت. همین مسئله کمک کرده بود کسی نتواند سوءاستفاده کند یعنی عادل را به سمت خود ببرد. خط قرمز عادل همیشه بینندگانش بودند. البته عادل تنها نبود و گروهی همراه خود داشت که کاربلد بودند و کمکش می‌کردند تا در نهایت عادل ماندگار شود.
 به‌نظرت اگر همین الان برنامه90 پخش می‌شد به کدام موضوع اصلی روز فوتبال می‌پرداخت؟
ماشاالله در فوتبال ما موضوع برای پرداختن خیلی زیاد است. البته مطمئن باشید اگر برنامه90 بود خیلی از موضوعات که الان هست اصلا پیش نمی‌آمد چون بودن 90 باعث می‌شد خیلی مسائل حاشیه‌ای پیش نیاید.
 در ابتدای تعطیلی برنامه90 بسیاری از فوتبالیست‌ها گفتند دیگر در هیچ برنامه ورزشی حضور نخواهند داشت اما گویا این موضوع به مرور فراموش شده و نبود فردوسی‌پور هم عادی شده است. نظر خودت چیست؟
حالا من راجع به دیگران نمی‌توانم صحبت کنم. هر کسی نظر خودش را دارد و محترم است. من راجع به‌خودم سعی کردم در نبود عادل هم عقاید خودم را داشته باشم. یعنی خودم باشم و به عقاید قلبی‌ام عمل کنم. ضمن اینکه نبود عادل به‌هیچ‌وجه عادی نشده و خود من که با خیلی از فوتبالیست‌ها در ارتباطم تقریبا صددرصدشان به‌شدت دلتنگ عادل هستند و موضع من را دارند. حالا نوع بیان‌شان برای این دلتنگی متفاوت است.
 علی دایی هم اخیرا در مذمت تعطیلی برنامه90 صحبت کرد و تأکید داشت بعد از تعطیلی 90 هیچ برنامه فوتبالی را نمی‌بیند. نظر تو چیست؟
بله صحبت‌های آقای دایی را شنیدم. وقتی ایشان که نماد فوتبال ماست و خودش مثل عادل نابغه است اینگونه در مورد برنامه90 صحبت می‌کند قطعا چیزی جز حق نیست. خوشحال می‌شویم وقتی نظر بزرگان را در مورد فردوسی‌پور اینگونه می‌شنویم. عادل هم خوشحال می‌شود که این اتفاقات می‌افتد و همچنان در دل فوتبالی‌ها هست.
 گویا عادل فردوسی‌پور قرار است یک برنامه فوتبالی اینترنتی راه بیندازد. به‌نظرت این برنامه می‌تواند مانند برنامه90 پرمخاطب باشد؟
امیدوارم و همه مردم دوست دارند عادل فردوسی‌پور به تلویزیون برگردد. مسئولان هم نظر مردم را می‌شنوند. نظر مردم این است که عادل زودتر به تلویزیون برگردد و دوباره او را در همان قالب ببینیم. با همان برنامه90 که سال‌ها برایش زحمت کشیده بود. اما اگر هم قرار بر تاسیس برنامه اینترنتی باشد قطعا عادل بنا به هوش بالایی که دارد هر جا برود مانند فوتبال120 و مستندهایی که درست کرده و من همه آنها را دیدم موفق خواهد بود. او برای شروع هر کاری با فکر وارد می‌شود. برای همین مطمئن باشید در برنامه اینترنتی هم موفق خواهد بود.
 در دیداری که چند روز قبل با عادل داشتی صحبت خاصی بین‌تان ردوبدل نشد؟
نه، بیشتر حال و احوال کردیم و فقط خواستم به او بگویم ما قدردان زحمات و به یادشان هستیم. یک لباس هم با امضای همه بازیکنان تراکتورسازی تقدیمش کردم.
  البته با خصوصیات اخلاقی که از عادل فردوسی‌پور سراغ داریم به محض برگشتن به تلویزیون اگر در 2بازی خوب نباشی و موقعیت خراب کنی بدون تعارف و بی‌توجه به حمایت‌هایی که از او داشتی ممکن است شدیدترین انتقادات را از تو داشته باشد.
بله می‌دانم. من اگر دنبال این بودم که از من تمجید شود نباید از عادل حمایت می‌کردم. حرف من شخصی نیست و بحث کلی دارم که درمورد لیاقت‌ها و تفکرات فردی مانند فردوسی‌پور است. من اگر دنبال دیده شدن بودم این حمایت‌ها را از عادل نمی‌کردم. عادل فردوسی‌پور خیلی لیاقتش بالاتر از تعریف‌های یکی مثل من است. مسئولانی که تصمیم‌گیر اصلی در قطع برنامه او بودند باید به لطف‌هایی که مردم نسبت به عادل دارند و انتظاری که برای بازگشت او به تلویزیون می‌کشند توجه داشته باشند. هدف من هم چیزی نیست جز برگشتن فردوسی‌پور به تلویزیون.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید