• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 14 تیر 1399
کد مطلب : 103974
+
-

بفرمایید شام در ماشین

نخستین رستوران خودرویی تهران، عصر دیروز در کنار ماشین‌های قدیمی و خاص و با حضور مدیران شهری در اراضی عباس‌آباد افتتاح شد

بفرمایید شام در ماشین

محمد سرابی _ خبر‌نگار

 خودرو‌های قدیمی که سال‌هاست دیگر ساخته نمی‌شوند، موتورسیکلت‌‌های روسی که فقط در فیلم‌های سینمایی دیده می‌شوند در کنار جیپ‌های جدید آمریکایی و ون‌های بزرگ و کوچک؛ جلوه‌های نخستین مجموعه رستوران خودرویی تهران در اراضی عباس‌آباد هستند. فضای بزرگی که در غرب سالن اصلی باغ کتاب و نزدیک به دریاچه هنر به کاربری رستوران اختصاص داده شده بود، عصر دیروز کار خود را شروع کرد. این مجموعه با تمرکز بر 3 محور سلامت، گردشگری غذایی ‌و رویکرد آموزشی در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است و بخش‌های سرپوشیده و فضای باز آن همگی با موضوع وسایل نقلیه طراحی شده‌اند. بخش‌هایی از این پروژه به فست‌فود و قسمت‌هایی نیز به بازی و سرگرمی‌های عمومی اختصاص یافته است. در این بخش از باغ کتاب می‌توان انواع خودرو‌های قدیمی و فانتزی را دید که به 4 محدوده مجزا تقسیم می‌شوند.

مجموعه رستوران خودرویی تهران با 12هزار و 800 مترمربع یکی از بزرگ‌ترین فودکورت‌های فضای باز کشور است. این مجموعه شامل 4بخش متفاوت است و قسمتی از آن به‌ خودروهای ارتشی، بخشی خودروهای مخصوص کار در مزرعه و قسمتی به تفریحگاه کودکان اختصاص دارد. تمام خودروهایی که برای طبخ غذا به‌کار گرفته شدند، به فاضلاب مرکزی اراضی عباس‌آباد متصل شدند تا شرایط بهداشتی در این فضا رعایت شود. در میان این خودروها جیپ هامر آمریکایی و موتورسیکلت‌های آلمانی و روسی توجه همگان را به‌خود جلب کرده بود. انواع دیگری از اتومبیل‌های کمیاب که به ندرت در ایران یافت می‌شود، همچنین تراکتور مزرعه و اتوبوس مدرسه در میان آنها به چشم می‌خورد. هر یک از 4بخش دارای سالنی با سقف متحرک است که در فصول مختلف سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مراسم افتتاح رستوران‌های خودرویی عباس آباد، محمدجواد حق‌شناس، زهرا نژادبهرام از اعضای شورای شهر تهران، سید محمد حسین حجازی، مدیرعامل سازمان نوسازی عباس آباد  و سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک حضور داشتند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید