• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 1 تیر 1399
کد مطلب : 102920
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/J6YQy
+
-

قتل ناموسی در کرمانشاه؛ خیالی از آب درآمد


«قتل دختر 18ساله در کرمانشاه به‌دست اعضای خانواده‌اش»؛ این خبری بود که برخی سایت‌ها تلاش کردند با انتشار آن به وقوع قتل‌های خانوادگی دامن بزنند، اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد چنین قتلی در کرمانشاه اتفاق نیفتاده و این خبر اساسا خیالی است.
به گزارش همشهری، روز گذشته برخی سایت‌های زرد مدعی شدند دختری 18ساله به نام سمیه در کرمانشاه توسط اعضای خانواده‌اش با خوراندن قرص برنج به قتل رسیده است. آنطور که در این خبر آمده بود، این قتل توسط پدر، برادر و اعضای دیگر خانواده و به‌دلیل رابطه دختر جوان با پسری جوان اتفاق افتاده بود. همچنین ادعا شده بود که با وجود وقوع این جنایت هیچ‌یک از عاملان قتل دستگیر نشده‌اند.
به‌دنبال انتشار این خبر گمانه‌زنی‌ها در این خصوص آغاز شد اما هیچ‌کس در کرمانشاه از وقوع چنین جنایتی اطلاع نداشت و معلوم نبود این حادثه در کدام منطقه کرمانشاه رخ داده است. در این شرایط بود که پلیس کرمانشاه به این خبر واکنش نشان داد و اعلام کرد چنین قتلی در کرمانشاه اتفاق نیفتاده است. سرهنگ محمدرضا آمویی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در این‌باره گفت: خبری در فضای مجازی مبنی بر قتل دختر ۱۸‌ساله‌ای از سوی خانواده‌اش به وسیله خوراندن قرص برنج به وی منتشر شده است.
وی ادامه داد: طبق آنچه رسانه‌های معاند در فضای مجازی به آن پرداخته‌اند، این زن جوان متاهل، باردار و ساکن یکی از شهرک‌های حاشیه‌ای کرمانشاه بوده است که به‌علت مسائل ناموسی و ارتباط با جوان دیگری توسط پدر، برادر و دیگر اعضای خانواده‌اش به قتل رسیده و هیچ کدام از آنها نیز توسط پلیس دستگیر نشده‌اند. این در حالی است که بررسی‌های پلیس در سامانه‌های مختلف و پیگیری از مراجع ذی‌صلاح همچون پزشکی قانونی و حتی حضور و تحقیقات پلیس در محله‌ای که به آن اشاره شده بود، نشان می‌دهد چنین حادثه‌ای اتفاق نیفتاده و ادعای رسانه‌های معاند کذب است.
آمویی گفت: انتشار این قبیل اخبار در ادامه فضاسازی رسانه‌های معاند علیه کشور و تحت‌تأثیر قرار‌دادن افکار عمومی و برهم‌زدن جو روانی جامعه است که قطعا بی‌فایده و فاقد هرگونه ارزشی خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید