05
سه شنبه 2 دی 1399
شماره 8117
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

100گرم فلفل سیاه؛ 30هزار تومان

سوپرمارکت
فلفل سیاه یکی از مهم‌ترین ادویه‌های خوراکی است. به سختی می‌توان غذایی را پیدا کرد که فلفل در دستور تهیه آن نباشد یا بدون فلفل خوشمزه‌تر باشد، مخصوصا فلفل سیاه که علاوه بر عطر بسیار عالی، تندی ملایمی دارد.
ویژه
در روزهای اخیر انتشار خبر صدور مجوز برای صادرات محصولات مازاد بر نیاز فولاد، بر بورس اثرگذار بوده؛ اعضای انجمن تولید‌کنندگان فولاد به همشهری گفته‌اند که تکلیف این موضوع امروز سه‌شنبه مشخص خواهد شد.
در هفته‌های اخیر اختلاف قیمت میوه در میادین با مغازه‌های سطح شهر به بیش از 30درصد رسیده است.
همشهری سرنوشت حباب بازار املاک را بررسی می‌کند

حباب قیمت مسکن روی قله 30ساله

دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی می‌گوید درجه حباب‌سنج بازار مسکن روی عدد 30 ایستاده که رکوردی تاریخی است
مسکن
حباب قیمت مسکن در سال99 رشد قابل‌توجهی داشته و به جایگاهی رسیده که براساس آمارهای موجود از وضعیت 30سال اخیر بازار مسکن، دست‌کم در 3دهه گذشته بی‌سابقه است.

کرونا بیت‌کوین را پرطرفدار کرد

با افزایش تب خرید رمز ارز‌ها قیمت هر بیت‌کوین 3روز پیش برای نخستین‌بار از مرز 24هزار دلار، معادل 600میلیون تومان، عبور کرد، به زعم کارشناسان فراگیری دنیای دیجیتال و توسعه معاملات از طریق رمز ارزها، در پی شیوع کرونا، نقش زیادی در افزایش قیمت رمز ارز‌ها و در راس آنها بیت‌کوین به‌عنوان نماد این بازار داشته است.
رشد 151درصدی تعداد معاملات زمین و کلنگی
امسال، میانگین قیمت زمین شهری و ساختمان کلنگی 102درصد و تعداد معاملات آن 151درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است
تابستان امسال یکی از داغ‌ترین دوره‌های تورمی در بازار املاک بوده است؛ به‌‌گونه‌‌ای‌که براساس اطلاعات مرکز آمار ایران از تحولات این بازار تورم فصلی زمین و مسکن در تابستان امسال با کل تورم عمومی سال 99برابری می‌کند.

کاهش قیمت سکه، آرامش بازار طلا

سکه و طلا
بازار طلا و سکه فصل زمستان را با کاهش آغاز کرد و نوسان‌های کم‌دامنه قیمت‌ها‌ نشان می‌دهد این بازار به روزهای آرامش نسبی و ثبات رسیده است.