۳۱
دو شنبه 25 دی 1396
شماره 7297
بین‌الملل
۲۳۰۲۳۶۲۷
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۰
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چرخش روسیه به‌ دیپلماسی در سوریه

گفت و گو
ولادیمیر پوتین یک ماه قبل، از آغاز روند خروج نیروهای نظامی روسیه از سوریه خبر داد. درباره ادامه حضور روس‌ها در سوریه با «ماکسیم ساچکوف»، کارشناس «شورای روابط بین‌الملل روسیه» گفت‌وگو کرده‌ایم.
ویژه
شرف لقمان، سخنگوی ارتش یمن گفته است: پس از ورود سامانه دفاع هوایی جدید به این کشور، قواعد جنگ در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد.
روز گذشته سفر 6روزه نخست‌وزیر اسرائیل به هند آغاز شد.
روز گذشته یک خودرو در منطقه البستان‌الکبیر در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان منفجر شد.
خبر کوتاه
عبدالله بن‌علی آل‌ثانی، یکی از شیوخ خاندان حاکم قطر که در خارج از این کشور به سر می‌برد و از سوی رسانه‌های عربستان و امارات با عنوان رهبر مخالفان شیخ تمیم از او یاد می‌شود، با انتشار ویدئویی مدعی شد که به‌دست حاکمان ابوظبی بازداشت شده و به زور در این امارت نگهداری می‌شود.

وحشت در هاوایی

ارسال پیامک اشتباهی هشدار حمله موشکی به هاوایی، مردم این ایالت آمریکا را در شوک و وحشت فرو‌ برد. مردم هاوایی، ماه‌هاست به‌خاطر خطر حمله هسته‌ای کره‌شمالی در نگرانی زندگی می‌کنند
بین الملل
اشتباه یک کارمند مرکز مدیریت بحران هاوایی در فشار دادن یک دکمه، پیامکی حاوی هشدار درباره حمله موشکی به ساکنان این ایالت فرستاد و مردم را وحشت‌زده و شوکه‌شده، به پناهگاه‌ها فرستاد. به گزارش بی‌بی‌سی، شنبه صبح به وقت محلی، پیامکی به‌صورت سراسری به گوشی‌های موبایل ارسال شد که حاوی این هشدار ترسناک بود: «خطر موشک بالستیک در راه هاوایی. فوری پناه بگیرید. این هشدار، مانور نیست.»
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
نتانیاهو از مکرون خواست ترامپ را جدی بگیرد