21
پنج شنبه 16 مرداد 1399
شماره 8007
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
علی مولوی: ممکن است برای خرید مجسمه یا عروسک یک گربه، یک موش یا هرحیوان دیگری به فروشگاه‌ها رفته باشید، اما غیرممکن است به فروشنده گفته باشید: «لطفاً یه موزگربه بدین!» چون احتمالاً در همان لحظه دوتا شاخ موزی روی سرفروشنده‌ی بی‌نوا سبز می‌شود!
نیلوفر نیک‌بنیاد: اگر اهل خواندن کتاب‌های ترجمه باشید محال است «محبوبه نجف‌خانی» را نشناسید. او از مترجمان قدیمی و پرکاری است که سال‌هاست به‌صورت تخصصی در زمینه‌ی ترجمه‌ی کتاب‌های کودک و نوجوان فعالیت می‌کند. نام نجف‌خانی روی جلد کتاب می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که بدون ذره‌ای تردید کتاب را بردارید و بخوانید و از ترجمه‌اش لذت ببرید. به‌سراغ او رفتیم تا از حال‌و‌هوای این روزهای ادبیات سؤال کنیم.
شهر کوچک شمالی ما یک کیوسک روزنامه‌فروشی داشت و پیرمردی روزنامه‌فروش. او هرهفته مجله‌ی «عصر پنج‌شنبه» و ماهی یک‌بار مجله‌ی «کارنامه» را برایم کنار می‌گذاشت و بعدازظهر پنج‌شنبه، منِ 14ساله هربار راهم را کج می‌کردم و می‌رفتم سراغ کیوسک کوچک کنار رودخانه‌ی مرکز شهر، این دو مجله را می‌گرفتم و پیش به سوی خانه. این روال هرهفته‌ی من به مدت چند سال بود.
فراخوان چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران

وقت فیلم‌سازی است

اصغر بادپر: اگر به فیلم‌سازی علاقه‌مند هستید و از خانه‌نشینی و کرونا به‌تنگ آمده‌اید، حالا وقتش است! می‌توانید در المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان با محورهای مرتبط با شیوع کرونا شرکت کنید.

جادوگر و طلسم خبرنگارى

طوبا ویسه: یک‌بار معلم به ما گفت: « از چه شغلی بدتان می‌آید و دوست ندارید وقتی بزرگ شدید آن شغل را داشته باشید؟ درباره‌اش بنویسید و بگویید چرا از آن شغل متنفر هستید؟»

توفان‌های خورشیدی

مهسا لزگی: من، مارمولک فراک‌پوش، این‌جا در کافه‌ی «آلبرت اینشتین» یا همان عمو‌‌آلبرت خودمان زندگی می‌کنم.
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
یاسمن رضائیان: احتمالاً وحشتناک‌ترین جای ممکن در جهان، مدرسه است! آن‌هم مدرسه‌ی «وایتلیف». اما چرا مدرسه بد است؟ چون آن‌جا به تو می‌گویند باید چه کارهایی را انجام بدهی و چه کارهایی ممنوع است.
نفیسه مجیدی‌زاده نامش «میم صیاد» است؛ یک عکاس‌خبرنگار که سفری طولانی داشته از آنالوگ، نگاتیو وعکس‌های سیاه و سفید تا دوربین‌های دیجیتال و غوغای فضای مجازی! و از خانه‌ای با درختان زیتون و خرمالو تا آپارتمان‌نشینی.