9
پنج شنبه 18 اردیبهشت 1399
شماره 7936
دوچرخه
23023531
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دور دنیا در سیم‌ثانیه!

چه کسی گفته مدارس تعطیل است؟ اگر کسی چنین ادعایی دارد، لطفاً برای لحظاتی؛ فقط لحظاتی منزل مبارک ما تشریف بیاورد تا تعطیلی را نشانش دهم!
ویژه
باید از این ویروس بی‌رحم تشکر کنم، چون معنای زندگی را به من یادآوری کرد! کاری کرد بفهمم غیر از گوشی و لپ‌تاپ و تخت، کتاب و دفتر نقاشی هم دارم...
نفیسه مجیدی‌زاده: «شهربانو مشاور»، هم پرستار است و هم معلم بهداشت. هم در بخش بیماران مبتلا به کرونا خدمت می‌کند و هم برای بچه‌های مدرسه، مطالب آموزشی بهداشتی تهیه می‌کند. کارشناسی پرستاری دارد.
اولین جشنواره‌ی سراسری اینترنتی شاهنامه‌پژوهی به‌مناسبت بزرگداشت فردوسی برگزار می‌شود.

وقتی غول‌های ادبیات ما را ترک می‌کنند

بعضی‌ها در حوزه‌ی کاری خود غول می‌شوند. «نجف‌دریابندری»، مترجم بزرگ کشورمان هم از غول‌های ادبیات است که روز د‌وشنبه ۱۵ اردیبهشت جهان را ترک کرد.
یکی از پرکاربردترین موضوع‌ها در دستور زبان دوره‌ی دبیرستان، ماجرای اجزای اصلی جمله و گروه‌های اسمی است؛ موضوعی که تا آخر سال دوازدهم، همراه ماست و دست از سر مبارک ما بر نمی‌دارد!

تا می‌توانیم در خانه می‌مانیم

هفته‌ی گذشته در صفحه‌های چشمه‌ها، آثار رتبه‌های اول تا سوم مسابقه‌ی نوروزی «تنها در خانه» را دیدید و خواندید. امروز هم در این صفحه ادامه‌ی آثار این مسابقه را می‌بینید.

حالا وقت نوشتن است!

18سال است می‌شناسمش. آن اوایل خیلی صمیمی نبودیم. دفتر دوچرخه آن‌روزها خیلی بزرگ بود. او آن سر دفتر می‌نشست و من این سر دفتر. کم‌کم صمیمی شدیم و از وقتی دفترمان کوچک شد، به‌مدت 12سال پشت میز روبه‌رویم می‌نشست؛ حتی بعد از سه‌بار اسباب‌کشی دفتر دوچرخه!
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
به‌راحتی لبخند می‌زنم و دیگر به هیچ‌کس نمی‌گویم چه اتفاقی افتاده‌‌. سرم به کار خودم است. می‌روم، می‌آیم، اما هیچ‌کس حتی صدای چرخیدن کلید من را هم نمی‌شنود.
وَالضُّحَى وَاللَّیْلِ إِذَا سَجَى مَا وَدَّعَکَ رَبُّکَ وَ مَا قَلَى سوگند به روشنایى روز، سوگند به شب چون آرام گیرد، پروردگارت تو را وانگذاشته و دشمن نداشته است. سوره‌ی ضحی، آیات 1 تا 3
همه امیدوار بودیم که سی و دومین جایزه‌ی جهانی هانس‌کریستین اندرسن به نویسنده‌ی خوب کشورمان «فرهاد حسن‌زاده» برسد؛ اما متأسفانه این اتفاق امسال هم نیفتاد.