9
پنج شنبه 11 اردیبهشت 1399
شماره 7930
دوچرخه
23023531
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ترجمه‌ی طاهره نمرودی: مأموریت تلسکوپ فضایی کِپلِر سازمان ناسا در سال ۲۰۱۸ میلادی متوقف شده بود.
تا حالا فکر کرده‌اید در آینده‌ی نه‌چندان دور می‌خواهید چه‌شغلی را انتخاب کنید؟ تا حالا دلتان خواسته فیلم بسازید؟ فیلم‌نامه بنویسید؟ بازیگر شوید؟
کتابخانه‌ی بین‌المللی کودکان مونیخ در فراخوانی از کودکان و نوجوانان جهان خواسته در این روزهای خاص، چهره‌ی خود را نقاشی کنند و برایشان بفرستند.
نیلوفر شهسواریان: من هم اعصابم از این قرنطینه‌ی دست و پاگیر و طولانی خرد شده است. کاش قدر نمایشگاه‌ها و موزه‌ها را می‌دانستیم که حالا درهاشان را به‌روی همه بسته‌اند!
به بهانه‌ی درگذشت سوسن طاقدیس، نویسنده‌ی کودک و نوجوان

سوسن باغ بهشت

هر وقت صحبت از مرگ عزیزانمان می‌شود، همه انتظار دارند حرف‌های غم‌انگیز بشنوند و اشک، توی چشم‌هایشان حلقه بزند!
وقتی معلمی شبانه‌روزی شد
وقتی معلمی شبانه‌روزی شد
نفیسه مجیدی‌زاده: پیش آمده که نیمه‌شب به داروخانه یا درمانگاه شبانه‌روزی رفته باشیم. بعضی وقت‌ها هم نیمه‌شب به سوپرمارکت شبانه‌روزی سرزده‌ایم.
فکر می‌کردیم در پایان مهلت مسابقه‌ی «تنها در خانه»، خانه‌نشینی‌‌هایمان تمام می‌شود، اما این‌طور نشد. هم‌چنان کرونا هست و مدرسه‌ها تعطیل. خانه‌نشینی ادامه دارد و حالا نوبت اعلام برنده‌های مسابقه است.

زندگی کرونایی

پرده را می‌کشم و به گوشی‌ام خیره می‌شوم و سعی می‌کنم روی حرف‌های معلمم تمرکز کنم.

شب و روز ِ گم شده!

در روز‌های سوت‌وکور قرنطینه به‌سر‌می‌برم. شب و روز گم شده. در روز یازده بار صبحانه می‌خورم، هفت بار ناهار و احتمالاً ده بار هم شام. گاهی گیج می‌شوم که واقعاً گرسنه‌ام یا حوصله‌ام سررفته!
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
مهسا لزگی: به آسمان تاریک نگاه کردم. دستم را چسباندم به شیشه‌ی پنجره. ساعت جیبی‌ام را از جیب فراکم بیرون آوردم.
طوبا ویسه: اول، همان‌طور که ما مجبور شدیم در خانه بمانیم و نان بربری و لواش و باگت بپزیم؛ مسئولیت درست‌کردن زولبیا و بامیه را هم به فهرست کارهای خانه اضافه کردیم. بعد از آن‌همه حجم ویدیو و صداهای ضبط‌شده‌ی معلم‌ها، برای تنوع لازم دیدیم که تغییری در زندگی بدهیم.