06
چهار شنبه 22 مرداد 1399
شماره 8011
هوشمند
122
122
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
معاون اول رئیس‌جمهور طی نامه‌ای به رگولاتوری اجازه داده درصورت لغو نشدن گرانی بسته‌های اینترنت، 2اپراتور مسلط کشور ماهانه به‌صورت تخمینی ۵۱۰ و ۳۳۰میلیارد تومان جریمه شوند.
از این به بعد، برای اینکه تمرینات ورزشی به تعویق نیفتد، هنگامی که بازیکنان لیگ ملی فوتبال آمریکاNFL وارد اردوی تمرینی می‌شوند، یک تگ هوشمند پوشیدنی به آنها داده می‌شود تا فاصله فیزیکی و مدت زمان مجاورت آنها را کنترل کند.
پایتخت پرتغال، یکی از آفتابی‌ترین شهرهای اروپاست. جمعیت این شهر حدود 600 هزار نفر است و کسب‌وکارها نیز همگام با اروپا به‌سمت دیجیتال‌شدن رفته است، البته نه به اندازه شهرهای مدرن این قاره.
فناوری
تعدادی از شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا ازجمله اپل، فیس بوک، آمازون و مایکروسافت، به یک کارزار حقوقی علیه قانون ممنوعیت صدور ویزای جدید برای کارگران موقت خارجی پیوسته‌اند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا آن را به اجرا گذاشته است.

جنجال روسیه با اعلام ثبت نخستین واکسن کرونا

رئیس‌جمهور روسیه در حالی خبر از ثبت رسمی واکسن کرونای روسی داد که هنوز فاز سوم آزمایش انسانی را پشت سر نگذاشته است
دانش
روز گذشته پس از مدت‌ها حرف و حدیث «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در برنامه‌ای تلویزیونی از ثبت رسمی واکسن کرونای این کشور به‌عنوان نخستین واکسن این ویروس در دنیا خبر داد.
کشف آب شور بین مریخ و مشتری

کشف آب شور بین مریخ و مشتری

دانشمندان پس از مطالعاتی اعلام کرده‌اند، سیارک سِرِس Ceres که نخستین سیاره کوتوله Dwarf planet کشف‌شده و بزرگ‌ترین سیارک در کمربند سیارکی و بین مدار مریخ و مشتری است، می‌تواند جایی برای زندگی باشد، چراکه زیر سطح آن، اقیانوس‌های آب شور وجود دارد.
افزایش قیمت سهام با تولید کامیون حمل زباله
افزایش قیمت سهام با تولید کامیون حمل زباله
شرکت نیکولا سازنده کامیون‌های برقی، 2هزار سفارش برای ساخت کامیون ویژه حمل زباله دریافت کرده که این موضوع سهام این استارتاپ را با افزایش قیمت روبه‌رو کرده است.
PDF هوشمند
کوتاه هوشمند
درحالی‌که استرالیایی‌ها در حال ثبت یک شکایت علیه گوگل هستند، روسیه این شرکت را 5/1میلیون روبل جریمه کرد.