16
شنبه 16 آذر 1398
شماره 7824
هوشمند
23023644
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بسیاری در تاریخ لوئیجی بتزرا، مخترع ایتالیایی از شهر میلان را خالق دستگاه اسپرسوساز می‌دانند اما مخترع اصلی این دستگاه، آنجلو موریوندو از شهر تورین بود. در اصل، بتزرا که نامش با اسپرسو و قهوه عجین شده است، با تکمیل اختراع موریوندو، توانست اسپرسوساز مدرنی را درست کند که ایرادهای ماشین اولی را نداشت.
شاید به‌نظر شبیه فیلم‌های علمی - تخیلی بیاید، اما جوژپه سیونتی موفق شده است راهی برای چاپ گوشت با استفاده از پروتئین گیاهی و پرینتر سه‌بعدی پیدا کند.
فناوری اینترنت اشیا تا سال 2025حدوداً 50میلیارد شیء هوشمند را در الگوی خود قرار خواهد داد.

سفر در زمان امکان دارد!

سفر کردن در زمان هرچند بیشتر ایده فیلم‌های تخیلی به نظر می‌رسد، اما از لحاظ علمی ماجرایی امکان‌پذیر است؛ هرچند برای رسیدن به آن هنوز هم راهی بسیار طولانی در پیش است
هرکسی می‌تواند در زمان سفر کند. واقعیت این است که شما این کار را انجام می‌دهید، چه بخواهید و چه نخواهید. شاید شما تصور کنید که امکان ندارد بتوان در یکی از سه‌بُعد مکانی سفر کرد، اما طبق فرضیه نسبیت آلبرت اینشتین، ما در یک زنجیره چهاربُعدی زمان فضایی زندگی می‌کنیم.
PDF هوشمند
کوتاه هوشمند
همه ما دوست داریم سال‌ها از گوشی‌های موبایلی که با زحمت خریده‌ایم استفاده کنیم و مجبور به هزینه دوباره برای خرید گوشی جدید نشویم اما دنیای فناوری به‌صورت لحظه‌ای در حال تغییر است و به هر حال زمانی مجبور به خریدن گوشی جدید و تازه می‌شویم.