16
چهار شنبه 13 آذر 1398
شماره 7822
هوشمند
23023644
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بدن هر انسانی غده بزرگی دارد به نام لوزالمعده که ماده‌ای به نام انسولین تولید می‌کند. انسان‌ها برای مصرف نشاسته و قند به این ماده نیازی حیاتی دارند.
وقتی صحبت از دستگاه‌های روباتیک با بدنه نرم می‌شود، منظور روبات‌هایی هستند که مانند لاستیک نرم هستند یا مانند اوریگامی تا می‌شوند.
درحالی‌که احتمالات درباره وجود یک اقیانوس نمکی بزرگ در «اروپا»، قمر سیاره مشتری که زیریک پوسته یخی پنهان شده، روزبه‌روز بیشتر می‌شود، امکان زندگی در این قمر هم به‌عنوان یکی از اجرام منظومه شمسی محتمل‌تر از پیش می‌شود.

جادوی شیمی ‌کربن

خیلی‌ها دل خوشی از کربن به خاطر آلودگی هوا ندارند و دی‌اکسید‌کربن حسابی بدنام است اما چرا در جهان این عنصر جادویی را «سلطان عناصر» می‌نامند و زندگی ما بدون آن غیرممکن است؟
این روزها که آلودگی هوای تهران به اوج رسیده بار دیگر کربن حسابی مورد لعن و نفرین است. نام دی‌اکسید‌کربن بار دیگر همه جا شنیده می‌شود. اما مسئله‌ای که خیلی‌ها به آن فکر نمی‌کنند بلایی است که ما آدم‌ها خودمان سر کره‌خاکی محل زندگی‌مان آورده‌ایم.
PDF هوشمند
کوتاه هوشمند
گوشی‌های موبایل آن‌قدر در همه جا دستمان هستند که خیلی سریع کثیف می‌شوند. به همین‌خاطر خیلی‌ها بعد از مدتی یاد تمیز کردن و نظافت آنها می‌افتند.