61
چهار شنبه 24 مهر 1398
شماره 7786
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

به رسم بندگی ؛ اذن زندگی دارم

یادداشت
از میان تمام معابد باستانی پرستش و از میان تمام مسجدها؛ کنیسه ها؛ کلیسا‌ها  به یک گنبد /  و دو گلدسته پر از کاشی و طلا دل بستم
اخبار ویژه
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: واژگونی خودرو پژو ۴۰۵ حامل افاغنه در محور هفت‌باغ علوی کرمان ۲ کشته و ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت.
فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف محموله ۲۹ هزار لیتری سوخت قاچاق در محدوده شهرستان رودبار جنوب خبر داد.
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه ۶ کلاسه خیری با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در مهرستان افتتاح شد.
فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: احترام به ارباب رجوع یکی از بارزترین مصداق‌های رعایت حقوق شهروندی است که مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی این شهرستان باید بیش از گذشته به این موضوع توجه داشته باشند.
سیستان و بلوچستان به واسطه قرار داشتن در موقعیت خاص جغرافیایی شرایط و نقش ویژه‌ای در مبادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای ایران و کشورهای منطقه نظیر پاکستان و افغانستان دارد.
سارقی که ۹ کیلوگرم شمش طلا را در هرمزگان از ۲ طلافروش بازار بندرعباس سرقت کرده بود، توسط ماموران پلیس آگاهی استان در یزد شناسایی و دستگیر شد.
برای اولین بار در جزیره کیش، با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان و سازمان منطقه آزاد کیش، مدرسه استاندارد و مجهز ساخته خواهد شد.
استاندار سیستان و بلوچستان در نشست 3جانبه معاون آبفای وزارت نیرو و نمایندگان انستیتو مهندسی نفت دانشگاه تهران گفت در صورت تأیید پروژه و توان مشاور از سوی دستگاه تخصصی، استان آمادگی همکاری را دارد.

جنوب شرق کشور اربعینی شد

حضور میلیونی زائران حسینی در همایش بزرگ اربعین، نماد وحدت و همگرایی ملی در کشور است
آیین
پیاده‌روی اربعین از جمله همایش‌های باشکوه مذهبی است که سابقه آن به سال دوم پس از حادثه کربلا و پیاده‌روی اهل‌بیتع و عاشقان ایشان از نجف به کربلا برمی‌گردد. مراسمی که دلدادگان حسینی را از جای‌جای دنیا با پای پیاده به سوی کربلا می‌کشاند و باعث وحدت و همگرایی می‌شود. حضور میلیونی زائران حسینی از مناطق جغرافیایی متفاوت از جمله استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در این همایش بزرگ رنگ و بوی دیگری دارد.
کیش در خاموشی فرو می‌رود

کیش در خاموشی فرو می‌رود

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش: با توجه به طولانی بودن فرایند خریداری قطعات در تابستان آینده نیز شاهد قطعی گسترده برق خواهیم بود
طی یکی 2 هفته گذشته برق برخی از مناطق کیش به طور مکرر قطع شده و این موضوع همچنان ادامه دارد. در مواقعی این قطعی برق حدود 30 ساعت ادامه داشت و در ساعت‌های اولیه حدود 80 درصد از جزیره در خاموشی فرو رفت. بازارها و مراکز اقامتی از ژنراتورهای اضطراری خود استفاده کردند و خانواده‌ها ساعت‌های سختی را گذراندند.
ضعف استعدادیابی در مدارس فوتبال کرمان

ضعف استعدادیابی در مدارس فوتبال کرمان

استعدادیاب تیم ملی  خواهان حضور مربیان با تجربه در مدارس فوتبال کرمان شد
نگاه باشگاه‌های استان کرمان برای کسب افتخار و ارتقای فوتبال و فوتسال به بازیکنانی از سایر استان‌ها خیره شده و این در حالی است که ظرفیت و استعدادهای نهفته بسیاری در مناطق مختلف کرمان وجود دارد که با توجه به استعدادیابی و استعدادپروری و رفع مشکلات آکادمی‌ها و مدارس فوتبال از اکنون می‌توان تیمی بومی و قهرمانی برای نسل‌های آینده پرورش داد.
احداث آزادراه بندرعباس - سیرجان
استاندار هرمزگان گفت: به زودی ساخت قطعه نخست آزادراه بندرعباس - سیرجان از بندر شهید رجایی آغاز می‌شود.

ردیابی مگس مدیترانه‌ای در باغ‌های کرمان

کشاورزی
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان این‌که ۳۵ هزار هکتار از باغ‌های شمال این استان به منظور ردیابی مگس مدیترانه‌ای پایش شده است گفت: هزار هکتار از باغ‌های این منطقه به آفت مگس میوه آلوده است.

اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس کرمان

آموزش
معاون آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طرح یاریگران زندگی در سال تحصیلی جاری با پوشش ۲۰ درصدی مدارس در سراسر استان کرمان برگزار می‌شود.
PDF چهارشنبه 24 مهر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
من شیعه آل علی همواره چشمانم  به راه
مدیر جهاد کشاورزی مهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: ۴۴۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان با اعتبار۶۰ میلیارد ریال تا پایان سال با هدف مدیریت بهینه در مصرف آب مجهز به سیستم نوین ‌آبیاری خواهد شد.
مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات دومین محموله شمش سُرب به وزن 6/74 تن از قشم به مقصد امارات متحده عربی خبر داد.
مسابقات تنیس رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان کشور در 2 بخش دختران و پسران 4 تا ۱۰ آبان ۹۸ به میزبانی کرمان برگزار می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان کرمان گفت: پروانه شکار پرندگان وحشی شامل کبک و تیهو در این استان با توجه به تقاضای جمعی از شکارچیان در سال ۹۸ صادر می‌شود.