61
دو شنبه 15 مهر 1398
شماره 7778
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پیشبرد دانش ایمنی در مدارس کرمان

ایمنی
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از آموزش دانش‌آموزان در مدارس شهر کرمان خبر داد.«کرمانعلی عسکری» در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان افزود: آموزش مدارس شهر کرمان از هفتم مهرماه مقارن با روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی آغاز شد و ادامه دارد.
اخبار ویژه
رئیس کل دادگستری استان کرمان از آزادی تعداد ۱۵۸ نفر مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد در استان کرمان با کمک خیران خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: دستگاه پیشرفته رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام حسینع کنارک برای خدمات‌دهی به بیماران و جلب رضایت‌ مردم نصب شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار گفت: تیم فوتبال ساحلی سواحل مکران منطقه آزاد چابهار موفق شد با کسب ۱۹ امتیاز از 8 بازی لیگ دسته یک با قاطعیت به لیگ برتر صعود کند.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که مهرماه جزو کم‌بارش‌ترین ماه‌های استان است، گفت: بارش‌های 9 روز نخست پاییز در برخی نقاط استان در 20 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
3۵۶۰ دانشجو سال تحصیلی جدید با ۲ روش ثبت‌نام با آزمون و بدون آزمون در دانشگاه پیام نور هرمزگان پذیرفته شدند.
بخشدار بخش آسمینون در کهنوج کرمان گفت: در کمیته برنامه‌‌ریزی شهرستان کهنوج فقط 800 میلیون تومان برای تکمیل مسیر دهکهان - بجگان لحاظ شده که این اعتبار برای تکمیل پروژه کافی نیست.
مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌ای این شهرستان از ۴۷ هکتار کنونی با جهش مطلوب امسال به ۶۴ هکتار می‌رسد.
مدیرکل گمرک‌های استان کرمان گفت: امسال تقریباً آمار صادرات در حال رشد است و با توجه به وضعیت پسته و اعلام بازرگانان پسته، وضعیت این محصول بهتر است. پیش‌بینی می‌شود صادرات به یک میلیارد دلار برسد؛ ضمن این‌که صادرات پسته در نیمه دوم سال بیشتر است.

زیر بار سیلاب

اداره‌های هواشناسی کرمان و چابهار طی اطلاعیه‌ای هشدار دادند مردم از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات به دلیل خطر برخورد صاعقه خودداری کنند
اقلیم
بارش‌ها در چند روز گذشته در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان به حدی رسید که به روستاها و راه‌های ارتباطی آن‌ها آسیب وارد کرد.
برخورد با معتادان غیربومی در بندرعباس

برخورد با معتادان غیربومی در بندرعباس

یک فعال اجتماعی: زمستان‌های معتدل بندرعباس در نیمه دوم سال بهترین شرایط جوی را برای ماندگاری معتادان و بی‌خانمان‌های غیربومی دارد
بنا بر آخرین آماری که مدیرکل بهزیستی هرمزگان در تیرماه امسال اعلام کرد هرمزگان بعد از تهران، بیشترین ظرفیت پذیرش معتادان را دارد به طوری که ۵۷ درصد آن‌ها غیربومی و بی‌خانمان هستند که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.
کودک‌همسرانی که ازدواجشان ثبت نمی‌شود

کودک‌همسرانی که ازدواجشان ثبت نمی‌شود

مدیرکل بانوان استانداری:  سیستان و بلوچستان رتبه چهارم کودک‌همسری را در کشور دارد
زنان سیستان و بلوچستانی به‌ویژه در نقاط دورافتاده با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.
نگاهی به مجموعه شعر «البته نه اسپری فلفل!»
نگاهی به مجموعه شعر «البته نه اسپری فلفل!»
کتاب «البته نه اسپری فلفل!» مجموعه شعری از «بلقیس بهزادی» است که در قالب شعر سپید به علاقه‌مندان ادبیات ارائه شده است.

برخورد قانونی با نانوایان متخلف

قانون
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: در گذشته نرخ مصوب برای قیمت نان نداشتیم؛ لذا در برخورد با متخلفان احتمالی با مشکل برمی‌خوردیم. اما مقرر شد در کارگروه تنظیم بازار استان کرمان نرخ نان مصوب شود و برای همه نانوایی‌های استان این قیمت‌ها لازم‌الاجراست.

لایروبی۱۴ رشته قنات در گنبکی ریگان

کشاورزی
به گفته مدیر جهاد کشاورزی ریگان با لایروبی و احیای ۱۴رشته قنات در بخش گنبکی این شهرستان بر میزان آبدهی قنات‌ها ۳۰ درصد افزوده شد.
PDF دوشنبه 15 مهر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۵۲ کارگر ساختمانی این استان در ۶ ماهه نخست امسال در این استان بیمه شدند.
رئیس اداره شیلات شهرستان مرزی میرجاوه در شرق زاهدان گفت: ۲۰ هزار قطعه بچه‌ماهی آمور بین پرورش‌دهندگان این شهرستان توزیع شد.
‌مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میرجاوه گفت: بعد از خرما، انار مهم‌ترین محصول باغی شهرستان است که سطحی افزون بر ۳۰۰ هکتار را به خود اختصاص داده است.
فرماندار بندر خمیر گفت: اعتبار تخصیص‌یافته برای ساخت این طرح با پیگیری استاندار هرمزگان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و همچنین فرمانداری و شهرداری این منطقه محقق شده است.
کارخانه سیمان هرمزگان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های سیمان کشور است که ظرفیت اسمی تولید روزانه آن به ۶ هزار تن می‌رسد. مدیرعامل کارخانه سیمان بندر خمیر گفت: شرکت سیمان هرمزگان جزو آن دسته از کارخانه‌هایی است که در تولید و تامین نیازهای داخلی و خارجی موفق عمل کرده و توانسته رتبه‌های برتر کشوری را کسب کند.