61
شنبه 13 مهر 1398
شماره 7776
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

صدایی که به گوش کودکان رسید

جامعه
مدیرکل بهزیستی استان کرمان از وجود ۷هزار نفر دارای اختلال ناشنوایی در این استان خبر داد و گفت: با انجام عمل کاشت حلزون تاکنون ۴۵۰ کودک از نعمت شنوایی بهره‌مند شده‌اند.
اخبار ویژه
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان از کاشت ۹۰۰ نهال گل در مثلثی‌ها و فضاهای سبز اطراف میدان آزادی خبر داد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از ضربه مهم به بنیان‌های اقتصادی جرائم سازمان‌یافته و قاچاقچیان مواد مخدر و کشف و توقیف ۱۷۶ میلیارد ریال وجوه نقد از مجرمان حرفه‌ای خبر داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از آماده‌باش ۴۵۵ نفر از نیرو‌های امدادی این جمعیت در ایام اربعین در محور‌های اصلی خبر داد.
نمایشگاه دستاوردهای فولاد کشور با حضور رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، استاندار سیستان و بلوچستان مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، قائم‌مقام وزیر صمت، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازرگانی ایران در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی شد.
برداشت لیمو لیسبون از سطح 2۲۶۰ هکتار از باغ‌های مرکبات شهرستان رودان آغاز و برای عرضه روانه بازار شد.
راه‌اندازی و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی از برنامه‌های مهم و اولویتی وزارت ورزش و جوانان برای گسترش ورزش در سطح روستاهاست.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: به دنبال اولین بارش پاییزه در استان، ۶۳ سازه آبخیزداری در نقاط مختلف هرمزگان آب‌گیری شد.
هرمزگان از نظر زمین‌شناختی در حوزه برخورداری از معادن و کانی‌ها به طور طبیعی استانی پرظرفیت و مستعد به شمار می‌رود که تاکنون آن‌گونه که باید بخش‌های مربوطه نتوانسته‌اند برای شکوفایی و بهره‌برداری بهینه از این ظرفیت، ثروت‌آفرینی کنند.

چابهار مقصد تخلیه کالاهای اساسی می‌شود

قائم‌مقام وزیر صنعت: فقط ۱۰ درصد از ظرفیت بندر چابهار استفاده می‌شود که باید در سال ۹۸ این ظرفیت به ۵۰ درصد برسد
نشست
قائم‌مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی گفت: چابهار، گوهری در جنوب شرقی کشور با امکاناتی منحصر به فرد است و در شرایط تحریم و فشارهای بین‌المللی بر کشورمان می‌تواند نقش مهمی در ورود کالاهای اساسی داشته باشد.

دستگاه قضایی هرمزگان اعتبار گرفت

رئیس قوه  قضائیه از اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات و تنگناهای دادگستری‌ها، زندان‌ها و سازمان پزشکی قانونی هرمزگان خبر داد و گفت: قرار شد به زودی رئیس کل دادگستری استان این موضوع را پیگیری کند و استاندار نیز از طریق امکانات و اعتبارهایی که در استان وجود دارد کار را دنبال کند.
توسعه اقتصاد روستایی با پرورش شترمرغ

توسعه اقتصاد روستایی با پرورش شترمرغ

۱۲ واحد پرورش شترمرغ پرواری و مولد تا پایان سال در سیستان و بلوچستان  به بهره‌برداری می‌رسد
سیستان و بلوچستان از استان‌هایی به شمار می‌رود که با وجود خشکسالی توانسته در زمینه کشاورزی و دامی محصولات متنوعی تولید کند.
بازارچه‌های محلی در شهربابک
بازارچه‌های محلی در شهربابک
سرپرست شهرداری: با هدف کنترل قیمت میوه زمینی به مساحت ۱۸ هکتار برای ساخت میدان میوه و تره‌بار شهربابک در نظر گرفته شده است
شهربابک میدان میوه و تره‌بار ندارد. از سویی دیگر بالا بودن قیمت میوه در این شهر گلایه مردم را به دنبال داشته است. شهروندان خواهان ایجاد میدان میوه و تره‌بار هستند تا کمی قیمت‌ها متعادل‌تر شود.
جیرفت صاحب پردیس سینمایی امید می‌شود
جیرفت صاحب پردیس سینمایی امید می‌شود
تفاهم‌نامه نوزدهمین پردیس سینمایی امید کشور بین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار جیرفت منعقد شد.
پرداخت۷۰ درصد حقوق پزشکان خانواده در جنوب کرمان
پرداخت۷۰ درصد حقوق پزشکان خانواده در جنوب کرمان
به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت ۷۰ درصد حقوق و کارانه پزشکان خانواده جنوب کرمان پرداخت شده و ۳۰ درصد باقی‌مانده پس از پایش فصلی از سوی سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی کرمان به یزد نیازمند بازسازی

حمل و نقل
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خواستار اقدام ویژه وزارت راه و شهرسازی به منظور عملیاتی‌شدن هرچه سریع‌تر بازسازی خطوط ریلی و نوسازی و افزایش کیفی ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی کرمان به یزد شد.

روزهای خوب پسته‌کاران

کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۲۰ هزار تا ۲۴ هزار تن در رفسنجان پسته برداشت کنیم که با این میزان 2 هزار میلیارد تومان پول وارد شهرستان می‌شود.

پرداخت۷۰ درصد حقوق پزشکان خانواده در جنوب کرمان

جامعه
به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت ۷۰ درصد حقوق و کارانه پزشکان خانواده جنوب کرمان پرداخت شده و ۳۰ درصد باقی‌مانده پس از پایش فصلی از سوی سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.
PDF شنبه 13 مهر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایرانشهر گفت: در راستای احقاق حقوق عامه با همکاری شهرداری ۱۲۰۰ سگ ولگرد از سطح این شهر جمع‌آوری شد.
معاون سلامت اداره کل دام‌پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۴ هزار و ۷۱۴ آزمایش در ۶ ماهه نخست امسال در آزمایشگاه‌های دام‌پزشکی این استان انجام شده است.
جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: حدود 13 تن شیرخشک قاچاق با هوشیاری و ورود به موقع ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر قبل از رسیدن به مقصد کشف و ضبط شد.
‌رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست زابل گفت: پیگیری در فضای مجازی در خصوص خرید و فروش غیرمجاز طاووس به نتیجه رسید.
مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: این شهرستان با تولید سالانه 7۱۰۰ تن گوشت قرمز و سفید قطب تولید گوشت در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.
مسئول پاسگاه محیط‌بانی نصرت‌آباد از آب‌رسانی به مخازن آبشخورهای «دشت بلبل‌آب» زاهدان خبر داد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری از فوت 5 نفر به دلیل طغیان رودخانه در شهرستان‌های بشاگرد و میناب خبر داد.