61
سه شنبه 9 مهر 1398
شماره 7773
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سیستان و بلوچستان خنک‌تر می‌شود

هواشناسی
رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی به استان، روند کاهش دما در نیمه شمالی استان آغاز می‌شود.
اخبار ویژه
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: روند بررسی پرونده‌های فاقدان شناسنامه و مشکوک‌التابعین این شهرستان در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات فراوان کند بوده و باید هرچه سریع‌تر تا پایان سال جاری ۷۳۰ پرونده در این زمینه تعیین تکلیف شوند.
معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن جنوب شرق کشور گفت: خط ریلی آسیب‌دیده راه‌آهن زاهدان 0 بم بازسازی و بازگشایی شد.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی ایرانشهر از نجات جان مادر باردار که به علت طغیان رودخانه فصلی در پشت سیلاب گرفتار شده بود، خبر داد.
استاندار هرمزگان با صدور حکمی سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان را با حفظ سمت، به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان منصوب کرد.
روزانه حدود ۸۰ نفر تحت عنوان درخواست کمک یا گزارش آتش‌سوزی با آتش‌نشانی بندرعباس تماس می‌گیرند که فقط ۲۰درصد آن‌ها واقعی است و بقیه مزاحم تلفنی هستند.
با دستور مقام قضایی و برای صیانت از حقوق بیت‌المال، ۳۶۰ هزار متر از زمین‌های ملی در شهرستان حاجی‌آباد رفع تصرف شد.
مدیر آموزش و پرورش رفسنجان کمبود ساختمان آموزشی و کمبود نیروی انسانی را 2 مشکل عمده و اساسی آموزش و پرورش رفسنجان دانست و گفت: هنوز تعدادی از کلاس‌های ما بدون معلم هستند.
فرماندار قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۶ هزار نفر در ۴۰ روستا بر اثر بارندگی‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی پشت سیلاب رودخانه کاجوی این شهرستان گرفتار هستند و هیچ راه دسترسی زمینی برای امدادرسانی به آنان وجود ندارد.

معابر شهری بندرعباس مناسب معلولان نیست

همشهری از کمبود امکانات شهری بندرعباس برای معلولان گزارش می‌دهد
گزارش
هرمزگان بیش از 35 هزار معلول جسمی، حرکتی، ذهنی، ضایعات نخاعی و ناشنوا دارد.

مرگ از آسمان  آمد

در پی تغییرات جوی در جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران و رعد و برق ایجاد شد که این تغییرات جوی تلفات جانی بر جا گذاشت.
طرح‌‌های نیمه‌تمام کرمان چشم‌انتظار افتتاح

طرح‌‌های نیمه‌تمام کرمان چشم‌انتظار افتتاح

استاندار: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در زمینه اجرای این پروژه‌ها اولویت‌بندی آن‌ها بنا به نیاز استان و منابع مالی محدود است
هم‌اکنون 3 هزار پروژه ناتمام در استان کرمان وجود دارد که برای تعیین تکلیف در انتظار بودجه و برنامه‌‌ریزی هستند. مهم‌ترین این پروژه‌ها در بخش آب و صنعت تعریف شده‌اند.
ساماندهی اصناف مزاحم در زاهدان
ساماندهی اصناف مزاحم در زاهدان
بر اساس تفاهم‌نامه میان شهرداری زاهدان و شرکت شهرک‌های کارگاهی ۲۰۰ واحد از صنوف مزاحم و آلاینده در شهرک‌ها ساماندهی می‌شوند
امروزه مشاغل مزاحم به یکی از دغدغه‏‌های اساسی شهروندان زاهدانی به‌ویژه صاحبان واحدهای مسکونی و تجاری تبدیل شده است.

کشف انواع مواد مخدر در خاش

قاچاق
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه و کشف یک تن و ۵۱۸ کیلو انواع مواد مخدر در شهرستان خاش خبر داد.

پذیرش دانشجوی پزشکی برای اولین بار در ایرانشهر

آموزش
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: اولین گروه دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر 31 نفر دانشجوی دکتری پزشکی شامل داوطلبان سهمیه آزاد کشوری و بومی دانشگاه حوزه تحت پوشش دانشگاه هستند که برای ترم بهمن سال جاری پذیرش می‌شوند.
PDF سه شنبه 9 مهر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از اجرای ۷۵ درصد خط لوله انتقال آب خلیج‌فارس تا سرچشمه رفسنجان خبر داد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از بازداشت یک وکیل قلابی که به مدت ۱۴ سال با پروانه وکالت جعلی اقدام به وکالت می‌کرد، خبر داد.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهداد از ۱۷ هزار و ۱۰۰ سی‌سی خون توسط مردم شهداد به بیماران نیازمند خون خبر داد.
هلال احمر استان کرمان هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید 2۶۰۰ بسته لوازم‌التحریر در مناطق سیل‌زده شهرستان ریگان و بخش شهداد این استان توزیع کرد.
در فصل برداشت خرما ۲ کشاورز منوجانی بر اثر سقوط از بالای درخت جان خود را از دست دادند.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کرمان با بیان این‌که پیش‌فروش بلیت اتوبوس در ایام اربعین از ابتدای مهرماه آغاز شده است، گفت: برای نظارت و کنترل بهای بلیت‌های پیش‌فروش، صورت وضعیت رفت و برگشت را از استان صادر می‌کنیم.