61
یکشنبه 7 مهر 1398
شماره 7771
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اجرای مرحله دوم جشن عاطفه‌ها به میزبانی مدارس

مدارس
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: مرحله دوم جشن عاطفه‌ها دهم مهرماه در سطح مدارس برخوردار استان برگزار خواهد شد.
اخبار ویژه
همایش جهانی روز «جهانگردی» با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و شماری از مسئولان کشوری و استانی برای نخستین بار خارج از پایتخت و در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: پلیس امنیت عمومی چابهار در بازرسی از یک منزل مسکونی در این شهر یک میلیارد ریال داروی قاچاق کشف کرد.
رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس مصوبه کمیته نظارت و کنترل توزیع سوخت کشور از اول مهرماه تمام درخواست سوخت بخش کشاورزی فقط از طریق ثبت درخواست در سامانه جدید تجارت آسان امکان‌پذیر است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳ هزار دانش‌آموز مناطق محروم این استان مهر امسال زیر پوشش طرح «ارمغان مهر» هلال‌احمر قرار گرفتند.
طرح غربالگری شنوایی نوزادان تا 8 مهر در هرمزگان ادامه دارد. به مناسبت هفته ناشنوایان طرح غربالگری شنوایی نوزادان از دوم مهر در هرمزگان آغاز شده و تا هشتم این ماه ادامه دارد.
فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان طی چند روز گذشته و  موجب طغیان رودخانه‌های محلی و مسدود شدن برخی از راه‌های استان شد. همچنین رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از امدادرسانی و اسکان ۶۳ تن در روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

پسته‌کاران، نگران فروش

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان: تغییر اقلیم و بی‌ثباتی نرخ  ارز  این روزها گریبان‌گیر پسته‌کاران رفسنجان و دیگر نقاط استان شده است
کشاورزی
بیش از ۲۸۰ هزار هکتار باغ پسته در کرمان وجود دارد. پسته کالایی صادراتی است و درصد زیادی از آن صادر می‌شود؛ بنابراین طبیعی است که کاهش قیمت پسته در بازار‌های جهانی بر قیمت داخلی پسته تاثیر بگذارد.
ساخت بزرگ‌ترین پایانه معدنی ایران در تنگه هرمز

ساخت بزرگ‌ترین پایانه معدنی ایران در تنگه هرمز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تشریح جزئیاتی از انعقاد قرارداد 50 هزار میلیاردی با بخش خصوصی برای ساخت بزرگ‌ترین پایانه مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی خبر داد.
گردشگری هرمزگان در مسیر توسعه

گردشگری هرمزگان در مسیر توسعه

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان: رشته گردشگری در هنرستان‌های کارودانش جزیره هرمز تدریس می‌شود و توسعه می‌یابد
رونق ظرفیت‌های جالب توجه گردشگری استان هرمزگان با توجه به قدمت آثار و ابنیه تارخی، همچنین ظرفیت‌های گردشگری نیازمند توجه و اقبال بیشتر مسئولان این حوزه است. در همین رابطه برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی برای رونق گردشگری استان در دستور کار مسئولان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان قرار گرفته است.

کمترین نرخ طلاق کشور در سیستان و بلوچستان

گزارش
کم نیستند خانواده‌هایی که در معرض از هم پاشیدگی قرار دارند و برای گرفتن طلاق به دادگاه‌های خانواده رجوع می‌کنند.

مجوز ساخت بندر صیادی پزم تمدید شد

بنادر
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از موافقت کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تمدید مجوز ساخت بندر صیادی پزم خبر داد.
PDF یکشنبه 7 مهر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
سرپرست پایگاه دریابانی میناب از توقیف یک موتورلنج و کشف گازوئیل قاچاق در آب‌های خلیج فارس خبر داد. به گزارش ایسنا، سرپرست پایگاه دریابانی میناب با اعلام این خبر گفت: ماموران مرزبانی میناب ۱۰۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.
به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تمام حوزه‌های مرتبط با موسیقی این استان در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی هستند و مقدمات برگزاری این رویداد باشکوه فراهم شده است.
طرح‌های آبخیزداری جنوب استان کرمان با ۴۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.
سامانه نوبت‌دهی اینترنتی برای دیدار حضوری و غیرحضوری مردم با مقامات ارشد قضایی با توجه به استقبال گسترده اهالی کرمان برای شرکت در ملاقات‌های مردمی با ریاست کل دادگستری این استان راه‌اندازی شد.