61
شنبه 6 مهر 1398
شماره 7770
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هندی‌ها در هرمزگان سرمایه‌گذاری می‌کنند

تجارت
هندی‌ها در حوزه انرژی هرمزگان سرمایه‌گذاری می‌کنند و استانداری هرمزگان از هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی به‌ویژه سرمایه‌گذاران کشور هند در استان در صورت ارائه برنامه‌های عملیاتی حمایت ویژه انجام می‌دهد.
اخبار ویژه
۱۶هزار و ۴۰۰ تن گوشت مرغ از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه امسال در واحدهای مرغداری‌ هرمزگان تولید و روانه بازار مصرف شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قشم از اخذ ۴ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل اماکن ورزشی شهرستان قشم افزون بر اعتبارات اخذشده خبر داد.
عرق‌گیری از گیاهان دارویی در قالب راه‌اندازی کمیته‌های روستایی، توسط 30 بانوی ریگان در حال انجام است، این بانوان در قالب اشتغال‌های خرد خانگی اقدام به عرق‌گیری می‌کردند که اکنون در قالب کارگاه‌های کوچک این کار را انجام می‌دهند.
سفیر ایران در افغانستان گفت: بندرچابهار با توجه به موقعیت راهبردی و متصل به آب‌های آزاد می‌تواند صادرات و واردات افغانستان را تسهیل کند و نقش مهمی در توسعه اقتصادی این کشور محصور در خشکی دارد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت بناهای تاریخی و توسعه گردشگری استان کرمان اختصاص داده خواهد شد.
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان برای رسیدن به توسعه عدالت آموزشی ۶۱۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر در سراسر استان در حال آموزش دانش‌آموزان هستند که از این تعداد ۲۵۱ مدرسه کمتر از ۵ دانش‌آموز دارند.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی کرمان از جمع‌آوری ۴هزار بسته نوشت‌افزار با اجرای طرح «مهربانی در مهر» در کتابخانه‌های عمومی کرمان خبر داد.
وزیر صمت در سفر به کرمان از نزدیک در جریان مشکلات صنایع این استان از جمله صنایع خودروسازی قرار گرفت.

دستور رئیس‌جمهوری برای پیگیری سانحه قطار زاهدان

رئیس مجلس ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در سانحه قطار مسافربری زاهدان‌ - تهران‌ از وزیر راه خواست گزارش این حادثه را به مجلس ارائه دهد
گزارش
به دنبال حادثه واژگونی قطار زاهدان - تهران که عصر چهارشنبه در فاصله ١٠٠ کیلومتری زاهدان و ٢ کیلومتری ایستگاه شورو رخ داد و از تعداد ۲۵۰ مسافر این قطار 4 نفر کشته و ۱۵۷ نفر مجروح شدند، در پی وقوع این حادثه حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، در نامه‌ای به جهانگیری تاکید کرد: «ضروری است دستگاه‌های امدادی و استانی، به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور با بسیج همه امکانات، اقدامات لازم را برای درمان سریع‌تر مصدومان به عمل آورند تا به یاری خداوند بهبودی و سلامتی آسیب‌دیدگان هرچه سریع‌تر حاصل شود.
رؤیای درس خواندن در بشاگرد

رؤیای درس خواندن در بشاگرد

فرماندار بشاگرد: با آغاز نهضت راهسازی شاهد توسعه همه‌جانبه بشاگرد به‌خصوص در حوزه آموزش و پرورش خواهیم بود
این روزها که آهنگ رفتن به مدرسه در کوچه و خیابان‌های شهر پیچیده است و زنگ دانایی برای دانش‌آموزان هرمزگانی هم به صدا درآمده است، سری به بشاگرد زدیم؛ سرزمین صخره و سنگ با مردمانی صبور و فرزندانی مستعد که آرزوی تحصیل و دانش آموختن دارند.

صیاد کنارکی به آغوش خانواده بازگشت

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: «محمدشریف پناهنده»، یکی از صیادان ربوده‌شده توسط دزدان سومالی، پس 5/4 سال دوری از وطن با استقبال مردم و مسئولان سه‌شنبه‌شب وارد کنارک سیستان و بلوچستان شد و به آغوش خانواده بازگشت.
«پارک‌‌شهر» زاهدان نونوار می‌شود
«پارک‌‌شهر» زاهدان نونوار می‌شود
معاون امور زیربنایی شهردار زاهدان: این پروژه قرار بود طی 6 ماه به پایان برسد اما تورم و افزایش 3 تا 4 برابری قیمت‌ مصالح، تکمیل آن را به تأخیر انداخت
شهر زاهدان با داشتن کمتر از یک متر‌ مربع سرانه فضای سبز، فقیرترین شهر نسبت به دیگر شهرهای کشور است.

توقیف 499 هزار لیتر  سوخت قاچاق

قاچاق
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۴۹۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهر‌های زاهدان، سراوان، ایرانشهر و چابهار خبر داد.

ورود ۲۵۰ هزار گردشگر به میرجاوه

گردشگری
رئیس میراث فرهنگی میرجاوه گفت: در حوزه گردشگری از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۰ هزار زائر پاکستانی از پایانه مرزی میرجاوه و حدود ۲۵۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی وارد این شهرستان شده‌اند.
PDF شنبه 6 مهر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در سطح ۹۰۰ هکتار از باغ‌های جیرفت انجام شد.
مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از آغاز طرح پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن ویژه بافت‌های فرسوده در 7 شهرستان این منطقه خبر داد.
ساکنان روستاهای سورگ‌آباد، میان‌شهر و جمشاهی از توابع شهرستان قلعه گنج خواستار رفع مشکل ۱۴ ساله کم آبی خود هستند.
دادستان عمومی و انقلاب جیرفت از کشف یک تن ژله فاسد و تاریخ مصرف گذشته از یک واحد صنفی قنادی در این شهرستان خبر داد.
خروج گاز مایع خانگی از استان هرمزگان تا اشباع شبکه توزیع ممنوع شد.
بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو وانت با شتر در شهرستان سیریک یک نفر کشته شد. به گزارش فارس، بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو وانت سایپا با شتر در سیریک 3 نفر کشته و زخمی شد.