61
چهار شنبه 3 مهر 1398
شماره 7768
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رتبه نخست هرمزگان در کاهش جرایم

جامعه
مدیر کل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: آمار ارتکاب ۱۰ جرم اولویت‌دار در هرمزگان به میزان ۲۱ درصد کاهش یافت.
اخبار ویژه
مدیر کل شیلات هرمزگان از تولید افزون بر ۲ میلیارد و ۳۵ میلیون قطعه بچه‌میگو در استان هرمزگان از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد.
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ مدرسه یک کلاسه خیری متناسب با اقلیم منطقه در جنوب این استان به بهره‌برداری رسید.
رئیس بیمارستان «بهاران» زاهدان گفت: روزانه حدود ۱۴۰ نفر از شهروندان خدمات سلامت روان و مشاوره‌های تخصصی روان‌پزشکی را با تعرفه دولتی در این بیمارستان دریافت می‌کنند.
نماینده بنیاد علوی و مدیر طرح آبادانی و پیشرفت قصرقند گفت: ۳۰۰ هزار بچه‌ماهی با همکاری بنیاد علوی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان در حاشیه سد شی‌کلگ تلنگ و بندهای خاکی این شهرستان رهاسازی شد.
مدیر جهاد کشاورزی مهرستان در جنوب شرق استان گفت: 7هزار تن خرما تاکنون از سطح 2۷۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده ادعای مطرح‌شده درباره گروگان گرفتن نوزاد یکی از اتباع کشور افغانستان در بیمارستان رازی این شهرستان صحت ندارد.
۱۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان محروم مناطق مرزی کشور و مناطق مأموریتی نیروی زمینی سپاه در حال توزیع است.
زنان در مناطق جنوبی کرمان به‌ویژه در روستاهای شهرستان‌های جنوبی به حصیربافی می‌پردازند.

مقابله با گرد و غبار در کرمان اعتبار گرفت

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان: پروژه‌های مقابله با گرد و غبار در ۱۰ شهرستان کرمان، راور، شهربابک، سیرجان، انار، رفسنجان، ریگان، فهرج، بم و نرماشیر اجرایی خواهند شد
گوناگون
به گفته رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان، ۳۵ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با پدیده گرد و غبار به این استان اختصاص یافت.

احداث بزرگ‌ترین سردخانه خاورمیانه در بندرعباس

فرماندار بندرعباس با اشاره به احداث بزرگ‌ترین سردخانه خاورمیانه در بندرعباس گفت: میدان میوه و تره‌بار جدید این شهرستان با ۹۲ غرفه در آبان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
رهایی از خشکسالی با انسداد چاه‌های غیرمجاز

رهایی از خشکسالی با انسداد چاه‌های غیرمجاز

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان: با مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز به بیش از 400 روستا آب لوله‌کشی خواهد رسید
چندین دهه خشکسالی‌ و کم‌آبی در اقلیم سیستان و بلوچستان حفاظت از منابع آبی را در این خطه بیش از پیش مهم و ضروری کرده است.
تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس کیش
تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس کیش
رئیس آموزش و پرورش کیش: برای استاندارد کردن دانش‌آموزان در کلاس‌های درس نیاز به زیرساخت‌های مناسب داریم
یکی از شاخص‌های اثرگذار بر کیفیت آموزشی، تعداد دانش‌آموزان هر کلاس است.
حضور پرشور کودکان قشمی در جشن قصه‌ها
حضور پرشور کودکان قشمی در جشن قصه‌ها
مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم گفت: جشن قصه‌ها به میزبانی کانون پرورش فکری و با حضور پرشور کودکان قشمی برگزار شد.

ابوموسی روی ریل توسعه

توسعه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان گفت: روند توسعه شهرستان ابوموسی با تقویت زیرساخت‌ها در این شهرستان سرعت خواهد گرفت.

استانداردسازی فروشگاه‌های صنایع دستی

میراث
برای رقابت در بازار جهانی لازم است محصولات و مراکز فروش در این حوزه، استانداردسازی شود که این موضوع در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته است.

کشف نشانه‌های زندگی انسان اولیه در بندرعباس

میراث
در بررسی‌های باستان‌شناسی نشانه‌های زیست انسان اولیه با بیش از ۴۰ هزار سال قدمت در شهرستان بندرعباس به ‌دست آمد.
PDF چهارشنبه 3 مهر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان‌، گفت: بیش ‌از ٢٠٠ قبضه سلاح غیرمجاز در این شهرستان در 3 ماهه اخیر جمع‌آوری شده‌ است.
فرمانده انتظامی شهرستان زرند از اجرای مرحله دوم طرح امنیتی برداشت محصول پسته در زرند خبر داد.
1۱۳۰ تن زیتون کنسروی از باغ‌های جنوب استان کرمان برداشت شد.
شهردار رفسجان گفت: در رفسنجان نظارتی بر قیمت مصالح ساختمانی نمی‌شود.
فرمانده انتظامی ارزوئیه از اجرای طرح نشاط اجتماعی و پاک‌سازی اطراف مدارس در این شهرستان خبر داد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از کشف ۳۰ هزار لیتر نفت سفید قاچاق در عملیات ماموران پلیس آگاهی خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: پس از ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای در این شهرستان مشخص شد این آفت به برخی مناطق با جمعیت بسیار بالایی هجوم آورده و خسارت زیادی به باغ‌های هلو و شلیل وارد کرده است.