61
یکشنبه 31 شهریور 1398
شماره 7765
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دفاع‌مقدس سند افتخار ماست

یادداشت
جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، بعد از جنگ آمریکا و ویتنام، طولانی‌ترین و سخت‌ترین جنگ فرسایشی در طول تاریخ بود و ما 190 هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کردیم و به خودباوری رسیدیم.
اخبار ویژه
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: 150 میلیون یورو، معادل حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، طی سال جاری از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به کشور اختصاص داده شده که سهم ۱۶ شهرستان شمالی کرمان ۵۰ میلیارد تومان است.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان مجموعه زندگی‌نامه ۲۲ تن از مفاخر این استان منتشر شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد از مجموع 7هزار و ۵۶۷ تن پسته تولیدی منطقه به خارج استان و کشور صادر می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در جریان بازدید از باغ‌های انار شهرستان خاش در منطقه سنگان گفت: کوهستانی بودن و شرایط مناسب آب و هوایی سنگان مهم‌ترین ویژگی برای تولید بهترین انار سیستان و بلوچستان را در این منطقه فراهم کرده است.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچی ۴۰۰ کیلوگرم بذر خشخاش و شاهدانه علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت ۱۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم شد.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچی ۴۰۰ کیلوگرم بذر خشخاش و شاهدانه علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت ۱۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از کاهش 50 درصدی حوادث ناشی از کار در کارگاه‌ها و اماکن واقع در منطقه آزاد چابهار خبر داد.
استاندار هرمزگان گفت: در سفر وزیر نفت به هرمزگان، اختصاص 4 درصد از اعتبارات پروژه‌های بزرگ نفتی برای طرح‌های عمرانی و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در هرمزگان مورد تاکید قرار گرفت.

از مقاومت تا پیروزی

دفاع مقدس
بر کسی پوشیده نیست که امنیت کنونی کشور در گرو جانفشانی‌ها و ایثار‌گری‌های رزمندگان دوران 8 سال دفاع مقدس است.
راه دور و دراز درس خواندن در تلنگ

راه دور و دراز درس خواندن در تلنگ

دانش‌آموزان روستاهای این بخش باید راهی طولانی را طی کنند تا به دبیرستان بخش مرکزی تلنگ برسند
با توجه به آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس، همچنان بسیاری از بخش‌ها و دهستان‌های سیستان و بلوچستان از کمبود یا نبود فضای آموزشی رنج می‌برند. یکی از مناطقی که با این محرومیت دست و پنجه نرم می‌کند تلنگ است.
رؤیای نا تمام چاهستانی‌ها

رؤیای نا تمام چاهستانی‌ها

مدیر دفتر تسهیلگری محله: برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی طرح ساخت بلوار 24 متری  باید یک ستاد هماهنگ‌کننده فعالیت‌های متوالی شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، استانداری و شرکت‌های پیمانکار زیرمجموعه را مدیریت کند
بیشتر کوچه‌های باریک این محله با تلی از خاک تزئین شده است. هر خودرویی که رد می‌شود گرد و خاک زیادی کنار تک و توک عابران خسته و بچه‌هایی که کوچه‌های خاک‌آلود زمین بازی‌شان است به هوا بلند می‌کند. پیرزنی مرا می‌بیند و با صدای بلند می‌گوید: نمی‌خواهیم حرف بزنیم. بروید بنویسید همه مردم محله راضی هستند، بنویسید هیچ مشکلی نداریم، هفته‌ای چند نفر مثل تو می‌آیند تا کاغذ سیاه کنند، ما نمی‌خواهیم مصاحبه کنیم.
کرمانی‌ها  برای درمان به یزد می‌روند
کرمانی‌ها  برای درمان به یزد می‌روند
شهروندان رفسنجان، شهربابک و انار برای درمان  به یزد سفر می‌کنند و دلیل این کار را نزدیکی مسافت و همچنین نوبت‌دهی بهتر پزشکان یزدی می‌دانند
گردشگری پزشکی یا توریسم درمانی شاخه‌ای از گردشگری سلامت است که در آن شخص از منطقه‌ای با امکانات درمانی اندک یا گران  درمانی و یا رسیدگی بهتر به سایر نقاط سفر می‌کند تا از خدمات پزشکی منطقه مقصد بهره‌مند شود.

درخشش بانوان‌ کرمانی در سنگنوردی کشور

ورزش
مسابقات ماده بلدرینگ بخش بانوان دومین دوره سنگنوردی جام باشگاهی کشور با شناخت نفرات برتر به میزبانی همدان پایان یافت و سکوهای اول تا سوم نصیب بانوان کرمانی شد.

درخشش بانوان‌ کرمانی در سنگنوردی کشور

ورزش
مسابقات ماده بلدرینگ بخش بانوان دومین دوره سنگنوردی جام باشگاهی کشور با شناخت نفرات برتر به میزبانی همدان پایان یافت و سکوهای اول تا سوم نصیب بانوان کرمانی شد.

تهیه نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان نیازمند

امداد
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند ۱۰ هزار بسته نوشت‌افزار تهیه کرده است.
PDF یکشنبه 31 شهریور 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از آغاز اجرای عملیات آسفالت پروژه رینگ جزیره هرمزخبر داد و گفت: 10 هزار متر از طول این رینگ آماده آسفالت شده است.
به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ۲ نسخه قرآن خطی ترکان‌خاتون و قرآن حسینی آستانه شاه ‌نعمت‌الله ولی‌ماهان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
رئیس اداره حمل‌و‌نقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تا پایان مردادماه بیش از 4 میلیون و 288 تن کالا در جاده‌های استان توسط 272 هزار سفر ناوگان باری حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان 43 درصد در حمل بار و 49 درصد در تعداد بارنامه صادره، افزایش نشان می‌دهد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: تور ۸ نفره گردشگران ژاپنی که از استان هرمزگان وارد کنارک شده بودند، از ساحل گردشگری دَرک در این شهرستان دیدن کردند.
مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: یک نوجوان ۱۶ ساله در دریای تیس چابهار غرق شد.