61
دو شنبه 25 شهریور 1398
شماره 7760
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نقش هنر بر دیوارهای شهر

تعدادی از هنرجویان رشته‌گرافیک هنرستان فرهنگ و ارشاد اسلامی زاهدان به صورت خودجوش برای زیباسازی زاهدان دیوارهای شهر رانقاشی می‌کنند
شهری
تعدادی از هنرجویان رشته‌ گرافیک هنرستان فرهنگ و ارشاد اسلامی زاهدان در اقدامی خودجوش با هنر خود به کمک زیباسازی این کلان‌شهر آمدند.
اخبار ویژه
رئیس اتاق تعاون از رسیدگی به 363 پرونده اختلافات بین تعاونی‌ها طی یک سال گذشته توسط اتاق تعاون هرمزگان خبر داد.
با توجه به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس و درخواست شهروندان برای سرویس ویژه دانش‌آموزان در هرمزگان، سامانه سپند راه‌اندازی شده است.
کتابی با عنوان «در یادمانده‌ها» شرح حال و معرفی آثار مشاهیر استان را بیان می‌کند که «ماندانا سایبانی» در ۱۱۲ صفحه و یک‌هزار نسخه به نگارش درآورده است. به گزارش ایرنا، در این کتاب به مشاهیری از قبیل  «محمداعظم بنی‌عباسیان»، «سیدمحمدعلی توانا»، «یوسف و حسین خنجی»، «علی سایبانی»، «شرفا شرفایی»، «محمدعلی نحوی»، «سیدمحمدعلی هاشمی‌رمکانی»، «غلامعلی صامتی‌رودانی» و «عبدالرحمن فریدونی» نیز پرداخته شده است.
به گفته رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فتا استان کرمان، کلاهبرداران اینترنتی با توجه به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس با اعلام قیمتی اندک برای لوازم‌التحریر گران‌، افراد را در دام خود می‌اندازند.
از ابتدای دولت یازدهم تاکنون نگاه جدی به ایجاد و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای توسعه گردشگری و خلق فرصت‌های جدید شغلی، کرمان را جزو استان‌های پیشرو در این حوزه‌ کاری قرار داده است. به طوری که هم‌اکنون بیش از 1۱۰۰ شغل پایدار در این اقامتگاه‌ها وجود دارد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با اشاره به این‌که تا 4 سال آینده حدود 13 هزار معلم در این استان بازنشسته می‌شوند، گفت: نیاز مبرم به معلم در استان کرمان احساس می‌شود و در همین زمینه به فکر توسعه دانشگاه فرهنگیان در شهرستان‌های استان هستیم.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود این‌که روزهای طوفانی استان در مرداد امسال ۵۷ درصد کاهش یافته بود، سیستان و بلوچستان همچنان پرگردوغبارترین استان کشور است.

گاز مایع از دسترس  نیکشهری ها دور است

رئیس شورای اسلامی نیکشهر ضمن تأیید بحران گاز، پایین بودن حقوق و مزایای رانندگان را از مشکلات توزیع گاز در نیکشهر ذکر می‌کند
منابع
علاوه بر بحران بنزین در سیستان و بلوچستان، بحران گاز مایع هم وجود دارد. یک هفته‌ای می‌شود که نبود گاز مایع در تنها جایگاه شهرستان نیکشهر باعث دستپاچگی و سردرگمی خانواده‌ها برای تامین گاز مایع مصرفی شده است. عموم مردم عدم مدیریت و نظارت صحیح ارگان‌ها را عامل اصلی به وجود آمدن این آشفته‌بازار می‌دانند؛ موضوعی که از طرف مسئولان ذی‌ربط مثل همیشه تکذیب می‌شود. در این میان مردم نیکشهر بیش از نقاط دیگر ساماندهی توزیع گاز مایع را در این شهرستان خواستارند.

افزایش ظرفیت تولید آب در هرمزگان

با اتمام عملیات اجرایی خط انتقال آب لوله ۹۰۰ میلی‌متری سد شمیل و نیان تا بند انحرافی شمیل 5/12 میلیون متر مکعب در سال به ظرفیت تولید آب استان اضافه می‌شود.

طلب 880 میلیارد تومانی پیمانکاران از دستگاه‌های اجرایی کرمان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در شورای توسعه و برنامه‌‌ریزی استان کرمان گفت: مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی از دستگاه‌های اجرایی استان کرمان از جمله راه و شهرسازی و شهرداری نزدیک به ۸۸۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.
اخاذی از بیمه به بهانه تصادف
اخاذی از بیمه به بهانه تصادف
پژوهشگر مرکز تحقیقات پزشکی قانونی هرمزگان: نتایج یک مطالعه توصیفی در هرمزگان نشان می‌دهد بیشتر مراجعه‌کنندگان با صدمات ساختگی به پزشکی قانونی مردانی  با سن۲۰ تا ۳۰ سال و سابقه کیفری هستند
همه‌روزه، با وقوع سوانح متعدد به‌ویژه ترافیکی، افراد زیادی برای جبران خسارت خود به پزشکی قانونی و شرکت‌های بیمه مراجعه می‌کنند.
نام‌نویسی بیش از ۲ هزار سیستان و بلوچستانی برای پیاده‌روی اربعین
نام‌نویسی بیش از ۲ هزار سیستان و بلوچستانی برای پیاده‌روی اربعین
جانشین مدیریت حج و زیارت سیستان و بلوچستان گفت: 2۱۰۵ نفر از مردم این استان از اول شهریور تاکنون در سامانه «سماح» نام‌نویسی کرده‌اند.

تعویق 2 ماهه در پرداخت حقوق کارگران ارگ بم

جامعه
نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که حقوق کارگران مشغول در ارگ قدیم مدت ۲ ماه است به تعویق افتاده، خواستار تسریع در پرداخت مطالبات آنان از سوی متولیان امر شد.

برداشت 11 هزار تن لیموترش از باغ‌های سیستان و بلوچستان

کشاورزی
مدیر باغبانی سازمان جهاد کش000اورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ هزار تن لیموترش از سطح ۸۷۱ هکتار از باغ‌های جنوب این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.
PDF دوشنبه 25 شهریور 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
۳ هزار بسته لوازم‌التحریر نوشت‌افزار در قالب پویش مهر امام سجادع در استان تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ارزش صادرات کالا از این استان در 5 ماهه نخست امسال به بیش ‌از ۳۹۷ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش، رشد ۸۵ درصدی داشته است.
۳۵ هزار نوآموز پیش‌دبستانی و بدو ورود به دبستان هرمزگان از ابتدای طرح سنجش از اول تیر تاکنون در این استان سنجش تحصیلی شدند.
قرار است خانه حاج‌آقاعلی رفسنجان به بخش خصوصی واگذار و تبدیل به یک هتل ۴ ستاره شود.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از مرگ کودک ۸ ساله در دوراهی سرچشمه این شهرستان خبر داد.
روند ساخت مجموعه فوتبال ساحلی کیش در 2 فاز در حال انجام است. به گزارش برنا، فاز اول عملیات ساخت و آماده‌سازی مجموعه فوتبال ساحلی اجرایی می‌شود و  با پیشرفت 70 درصدی در حال انجام است.