61
شنبه 9 شهریور 1398
شماره 7748
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بافت فرسوده بندرعباس جان می‌گیرد

عمران
استاندار هرمزگان گفت: تحول در بافت فرسوده و ایجاد فضای سبز در شهر با راه‌انداری تصفیه‌خانه باید 2 محور اصلی فعالیت شهرداری بندرعباس باشد.
اخبار ویژه
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان‌ و بلوچستان گفت: روزهای گذشته وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه داشت و بیشینه وزش باد در زابل در 2 روز گذشته به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید.
هم‌زمان با هفته دولت پروژه‌های مختلف درمانی و عمرانی در قلعه‌گنج، ریگان، بم و جیرفت افتتاح شد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از ثبت ۲ اثر طبیعی آبشار و دهانه آتشفشان بخش راین در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی کهنوج افزون بر ۸۰۰ تن انبه از باغ‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار شد.
مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: ذخیره گندم استان در وضعیت مطلوب و اطمینان‌بخشی قرار دارد و در این زمینه جای نگرانی نیست.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شد که از این میزان تاکنون ۵۰۹ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است و روند تخصیص همچنان ادامه دارد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه و تخلیه پسماندهای ساختمانی عامل آب‌گرفتگی حاشیه رودخانه «لار» زاهدان است.
نبود زیرساخت‌های اولیه خدماتی به‌ویژه در حوزه آب‌رسانی در روستاهای بشاگرد در شمال شرق هرمزگان که بیش از ۲۷۰ روستا و آبادی کم‌جمعیت دارد و بیشترین جمعیت آن روستانشین هستند هر از گاه باعث اتفاقات تلخ و دردناکی می‌شود. یکی از این اتفاقات فوت کودکی از توابع بخش مرکزی بشاگرد در روستای بشنو بود که در تماس با کابل برق معیوب مستقر در نهر آب دچار برق‌گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

پارک ملت زاهدان در انتظار توسعه زیرساخت‌ها

معاون امور زیربنایی و عمرانی شهردار زاهدان: مشکل تأمین آب، توسعه این پارک را هم غیرممکن کرده است؛ شهرداری تلاش می‌کند وضعیت فعلی حفظ شود
شهری
بررسی فضاهای سبز شهری ب0ه عنوان بخشی از فضاهای گذران اوقات فراغت و بخش جاندار کالبد شهرها در حفظ و تعادل محیط زیست شهری، تعدیل آلودگی هوا، تفریح، پرورش روح و جسم و آسایش روانی شهروندان، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
مدارس کرمان تجهیز می‌شود

مدارس کرمان تجهیز می‌شود

استاندار: قرار شد حدود ۱۰ میلیارد تومان توسط وزارت آموزش و پرورش به مدارس شبانه‌روزی استان اختصاص یابد
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در استان کرمان در حال حاضر ۸۰ کلاس خشت و گلی وجود دارد که با ۲۴ میلیارد تومان اعتباری که برای آن اختصاص داده‌ایم در اول مهرماه حذف می‌شوند.
تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری در کرمان

تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری در کرمان

رئیس اتاق بازرگانی کرمان: با اجرای پنجره واحد الکترونیکی، زمانی که فردی برای اخذ مجوز اقدام می‌کند می‌تواند از طریق یک نمایشگر، مجوزهای لازم را دریافت کند
با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای جذب سرمایه‌گذار و بسط فعالیت‌های اقتصادی در استان باید موانع پیش روی سرمایه‌گذاران را از میان برد.
پلمب اصناف بدون مجوز
به گفته فرمانده انتظامی جیرفت طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۵ واحد صنفی بدون مجوز در این شهرستان پلمب شد.
افتتاح طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه تا پایان سال
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از تکمیل و افتتاح برخی طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری خبر داد.
نخستین هتل شناور کشور  به آب انداخته می‌شود
شهردار بندرکنگ گفت: نخستین هتل شناور کشور در بندرکنگ به آب انداخته خواهد شد.

کرمان میزبان رویداد شتاب خرما می‌شود

کشاورزی
دیر کل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی کشور با توجه به این که بیش از 25 درصد خرمای ایران در کرمان تولید می‌شود، گفت: رویداد شتاب خرما در هفتم آذرماه سال جاری به میزبانی این استان برگزار خواهد شد.

تلاش برای کاهش سرقت خرما در بم

کشاورزی
رئیس دادگستری بم گفت: با توجه به فصل برداشت محصول خرما و افزایش قیمت آن نیروی انتظامی باید با استفاده از ظرفیت‌های بسیج برنامه‌هایی برای کاهش و به حداقل رسیدن سرقت خرما اتخاذ کند.

کشف 2 تُن پودر مکمل بدنسازی قاچاق در قشم

قاچاق
فرمانده انتظامی قشم از کشف بیش از 2 تُن پودر مکمل بدنسازی و افزون بر 159 هزار عدد قرص قاچاق به ارزش 8 میلیارد ریال خبر داد.
PDF شنبه 9 شهریور ماه 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
رئیس اداره راه و شهرسازی ریگان گفت: هزار هکتار از اراضی ملی ریگان از دست سودجویان بازپس‌گیری و به بیت‌المال برگردانده شد.
رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست چابهار گفت: تمساح پوزه‌کوتاه گاندو به یک چوپان در روستای دمپک از توابع بخش دشتیاری چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان حمله و او را زخمی کرد.
مجوز جذب دانشجو در ۱۴ رشته جدید برای دانشگاه آزاد اسلامی استان در سال تحصیلی پیش رو صادر شده است.
فرماندار بندر خمیر گفت: طرح آبرسانی به  مجتمع کشار بندر خمیر با سرمایه‌گذاری افزون بر 5/5 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که 5۹۵۰ نفر از ساکنان این مجتمع از آب مناسب این شهرستان بهره‌مند خواهند شد.
بندر چندمنظوره سیریک در شرق هرمزگان تا 2 سال آینده صاحب بزرگ‌ترین بندرگاه می‌شود که بعد از بندر راهبردی شهید رجایی به دومین بندر در استان تبدیل شود.
امروزه در اغلب کشورهای دنیا توجه به تفریحات دریایی و سرگرمی‌های مرتبط با ساحل و دریا در اولویت برنامه‌های گردشگری قرار دارد و همین موضوع باعث شده کشورهای مختلف سعی ‌کنند حتی از کوچک‌ترین ظرفیت‌های آبی، دریایی و ساحلی خود بیشترین استفاده را ببرند.