61
سه شنبه 5 شهریور 1398
شماره 7745
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

«نذر آب» یاری‌رسان مردم سیستان و بلوچستان

آب
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در طرح ملی نذر آب ۱۱ استان کشور به یاری مناطق محروم سیستان و بلوچستان آمده‌اند.
اخبار ویژه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: اقدامات خوبی برای افزایش تخت بیمارستانی انجام شده به‌طوری ‌که ۵۵۰ تخت بیمارستان در گذشته، اکنون به ۹۰۰ تخت رسیده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: ۶ پروژه امداد و نجات درون‌شهری در نقاط مختلف استان تا بهمن‌ماه سال جاری افتتاح می‌شود.
فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس از اجرای طرح ضربتی ارتقای امنیت اجتماعی و دستگیری ۱۵ نفر سارق طی 2 روز گذشته در این شهرستان خبر داد.
«فاروق پسنده»، بازیکن هرمزگانی تیم شهرداری بندرعباس، جایزه برترین گلزن فصل ۹۸-۹۷ مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی باشگاه‌های کشور را از آن خود کرد.
به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، هلدینگ صنایع دستی در این استان تشکیل می‌شود.
رئیس اتاق اصناف کرمان از تعطیلی ۲۰ درصد واحدهای صنفی کرمان در ۵ سال گذشته خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌هایی که پشت درهای بسته برای اصناف تعیین می‌شود مشکلی را حل نمی‌کند و نیازمند بازنگری است.
بسیاری از بنادر هرمزگان نظیر بندرکنگ در سال‌های اخیر با روی آوردن به صنعت گردشگری اقتصاد بدون نفت را در حوزه‌های اقتصادی خود عملی کرده‌اند اما در برخی مناطق و بنادر پرظرفیت استان، کم و کاستی‌هایی در این زمینه دیده می‌شود که قابل قبول نیست. یکی از این بنادر شهرستان بندرلنگه است که با جمعیت بیشتر و سابقه تاریخی کهن در مقایسه با همسایه دیوار به دیوار خود بندر کنگ چندان توفیقی در صنعت گردشگری نداشته و با گذشت سال‌ها هنوز از داشتن یک اقامتگاه  بوم‌گردی محروم است.

سرمایه‌گذاری 430 میلیارد تومانی در کشاورزی سیستان و بلوچستان

کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 4۳۰۰ میلیارد ریال در ۲ سال گذشته در زیر بخش‌های دام و طیور، صنایع کشاورزی، باغبانی، مکانیزاسیون و شیلات استان از محل مشارکت بخش‌خصوصی و تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاری شده است.
آغاز فعالیت شهرداری  منطقه ۵ کرمان

آغاز فعالیت شهرداری  منطقه ۵ کرمان

شهردار منطقه یک کرمان در خصوص جداسازی بافت تاریخی و ایجاد شهرداری منطقه 5 گفت: شهرداری منطقه 5 کرمان کار خود را آغاز کرده است.
سدهای سیستان و بلوچستان  پرآب شد

سدهای سیستان و بلوچستان  پرآب شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان: حجم آب مخزن سد ماشکید در جنوب استان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 68 درصد افزایش داشته است
با توجه به خشکسالی‌ چند دهه اخیر و کم‌آبی‌های طولانی‌مدت در سیستان و بلوچستان، پس از آن بارندگی‌های سال جاری در این منطقه، ذخایر آب در این استان افزایش یافته است.
مدارس کپری کرمان از انکار تا واقعیت
مدارس کپری کرمان از انکار تا واقعیت
مدیر کل نوسازی مدارس می‌گوید مدرسه کپری نداریم، اما نماینده بافت، رابر و ارزوئیه و نماینده 5 شهرستان جنوبی استان وجود مدارس کپری در این مناطق را تأیید می‌کنند
با توجه به نزدیک شدن به ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس  لازم است برای افزایش زیرساخت‌های آموزشی به‌ویژه در جنوب استان فکری شود.
نصب تابلوهای هشداردهنده در منطقه گردشگری سیخوران
نقاط حادثه‌خیز منطقه گردشگری سیخوران مجهز به تابلوهای هشداردهنده می‌شود.

افتتاح 342 طرح روستایی سیستان و بلوچستان از سوی رئیس‌جمهوری

هفته دولت
۳۴۲ طرح توسعه خدمات زیربنایی روستایی سیستان و بلوچستان با اعتباری افزون بر هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهوری و با حضور استاندار و شماری از مدیران استان به مناسبت هفته دولت در دهستان سفیدابه افتتاح شد.

انسجام خدمات‌دهی در جاده‌های نیمه شمالی سیستان و بلوچستان

راه
سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از برنامه‌ریزی منسجم و منطقه‌بندی برای ارائه خدمات متمرکز راهداری در جاده‌های حوزه فعالیت آن اداره کل خبر داد.
PDF سه‌شنبه 5 شهریور 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
در دومین روز از هفته دولت پروژه‌های مختلفی در رفسنجان، بافت و فاریاب افتتاح شدند. همچنین طرح ملی نذر آب ۲ در مناطق محروم شهرستان رودبار جنوب هم با هدف کمک به تامین آب شرب سالم آغاز شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان از جان باختن ۵ نفر در حادثه تصادف محور شهرستان پارسیان به بندرلنگه خبر داد.
استاندار کرمان گفت: در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد شاغلان استان ۱۶ درصد افزایش داشته و به میزان ۸۵۲ هزار نفر رسیده است.
هم‌زمان با هفته دولت بهره‌برداری از روکش آسفالت و لکه‌گیری ۲۳۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی در هرمزگان آغاز شد.