61
دو شنبه 4 شهریور 1398
شماره 7744
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دستگیری 4 شکارچی متخلف در پارک ملی خبر

محیط زیست
4 متخلف شکار و صید همراه با لاشه 3 راس کل و بز در درگیری ماموران محیطبان منطقه ارزوئیه و دق علیجان کرمان در پارک ملی خبر دستگیر شدند.
اخبار ویژه
۲۰ هزار و ۹۶۲ نوآموز بدو ورود به کلاس اول و ۱۴ هزار و ۵۳۱ نوآموز پیش‌دبستانی و در مجموع ۳۶ هزار و ۱۸۴ نفر در کرمان تاکنون مورد سنجش تحصیلی قرار گرفته‌اند.
دختربچه ۹ ساله هرمزگانی که دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای 2 کلیه خود، نجات زندگی 2 نفر را نجات داد.
استاندار گفت: تا پایان کار دولت دوازدهم باید ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت بهداشت و درمان استان اضافه شود.
وقتی فقر در تار و پود خانواده‌ها ریشه کند قصه تلخی می‌آفریند به نام کودکان کار و خیابان! فروش گل، دستمال کاغذی، فال یا تکدی‌گری و هزاران شغل کاذب دیگر از جمله کارهایی است که از سوی کودکانی انجام می‌شود که به جبر زمانه با رؤیاهای کودکی خداحافظی کرده‌اند.
فرماندار ایرانشهر با بیان این‌که خرمای تولیدی شهرستان به نام مناطق دیگر در بازار عرضه می‌شود، گفت: خرمای ایرانشهر باید با نام ایرانشهر و برند مشخص عرضه شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش سیستان و بلوچستان از تعطیلی یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات طب سنتی خبر داد و گفت: این مرکز پس از بازدید مشترک نمایندگان نظارت بر امور درمان، تعزیرات حکومتی و اماکن عمومی به دلیل رعایت نکردن شرایط استریل و ارائه خدمت توسط فرد مبتدی با حکم مقام قضایی پلمب شد.
جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان از افزایش سهمیه سوخت خودروها در این استان خبر داد.
فرماندار زاهدان،  گفت: ۱۴۱ پروژه با اعتبار ۶۸ میلیارد تومان برای افتتاح در هفته دولت آماده بهره‌برداری شده است.

کرمان آماده اجرای طرح مسکن ملی

مسکن
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از پایلوت بودن استان کرمان در طرح ملی مسکن خبر داد و گفت: سامانه‌ای برای این کار طراحی و به زودی معرفی خواهد شد تا متقاضیان بتوانند از طریق آن ثبت‌نام کنند و پس از شناسایی افراد فاقد مسکن، دولت برنامه‌ریزی دقیقی در این خصوص اتخاذ خواهد کرد.
جشنواره افتتاح پروژه‌ها در کرمان

جشنواره افتتاح پروژه‌ها در کرمان

۳۵ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، 3 پروژه عمرانی در شهربابک، ۱۰ طرح بسته‌بندی و فرآوری خرما در بم و نخستین کارخانه تولید شمش روی برخی از این پروژه‌ها هستند
این روزها هم‌زمان با هفته دولت پروژه‌های مختلفی در کرمان به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش ایرنا، هم‌زمان با آغاز هفته دولت ۳۵ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال در جنوب کرمان به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از 2 مدرسه بندرعباس در هفته دولت

بهره‌برداری از 2 مدرسه بندرعباس در هفته دولت

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان: عملیات اجرایی تکمیل دبیرستان ابن‌سینا و دبستان ۱۲ کلاسه «شهید علی آبسوران»در بندرعباس آغاز شد
هم‌زمان با هفته دولت، طی مراسمی تعدادی از مدارس بندرعباس به بهره‌برداری رسید. در مراسم بهره‌برداری از این مدرسه نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
راه اندازی  شهرک گردشگری  «هماگ»
راه اندازی  شهرک گردشگری  «هماگ»
استاندار:  تلاش می‌کنیم با تقویت دهیاری‌ها در این منطقه امکانات مناسب ورزشی هم ایجاد کنیم
بخش خصوصی مطالعات خوبی را در حوزه گردشگری منطقه هماگ استان هرمزگان انجام داده و قصد دارد یک شهرک گردشگری در این منطقه ایجاد کند.
کشف ۴ تن مرغ زنده بدون مجوز در عملیات پلیس آگاهی
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از کشف ۴ تن مرغ زنده فاقد هرگونه مجوز قانونی و بهداشتی این استان خبر داد.

راه‌های جنوب کرمان هموار می‌شود

راه
اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان با وجود تحریم‌ها، اقدامات موثر و مستمری در نقاط مختلف این منطقه انجام داده و 7 شهرستان جنوبی استان را به کارخانه جاده‌سازی تبدیل کرده است.

درجه‌بندی گوشت مرغ در کرمان

بازار
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از درجه‌بندی گوشت مرغ به 3 رتبه ممتاز، مطلوب و معمولی براساس طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که بازار استان مملو از مرغ رتبه ممتاز شود، بنابراین مدیران کشتارگاه‌های استان برای حفظ رقابت در بازار عرضه محصولات طیور، برای اجرایی شدن این طرح قدم بردارند.
PDF دوشنبه 4 شهریور 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برخورد یک دستگاه وانت حامل سوخت قاچاق و یک دستگاه وانت حامل اتباع بیگانه غیرمجاز در مسیر سراوان - کهک ۶ کشته و ۲۰ مجروح بر جای گذاشت.
مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات این حوزه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: علاوه بر ۹۰۰ نیروی فعال اورژانس در 3 حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان، نیاز است ۲۰۰ نفر نیروی دیگر به این مجموعه اضافه شوند.
رئیس اداره عشایری شهرستان قلعه گنج گفت: برای رفاه حال دامداران و تامین آب 2 دستگاه الکتروپمپ و 4 پنل خورشیدی در زیر دامنه مارز قلعه گنج اجرا شد.
معاون آموزش متوسطه آموزش ‌و پرورش هرمزگان گفت: دانش‌آموزان هرمزگانی با کسب یک مدال طلا و دو مدال برنز در دهمین المپیاد دانش‌آموزی نانوی کشور خوش درخشیدند.
«یاسمن فرخی»، تکواندوکار نوجوان جیرفتی، در مسابقات جام جهانی تکواندوی چین موفق به کسب مقام سومی جهان شد.
برخورد خودرو سواری پراید حامل سوخت قاچاق با یک پراید دیگر در محور روستایی قلعه‌گنج به ریگ‌متین ۲ کشته و یک مصدوم بر جا گذاشت.