61
یکشنبه 3 شهریور 1398
شماره 7743
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

افزایش گیت‌های اداره گذرنامه برای زائران اربعین

گردشگری
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۷۰ هزار زائر پاکستانی از طریق مرزهای این استان وارد کشور شوند که خدمت‌رسانی لازم به آنان انجام خواهد شد.
اخبار ویژه
فرماندار بندرعباس گفت: نظارت بر قیمت‌های عرضه میوه در سراسر شهر افزایش یابد.
فیلم‌سازان نوجوان استان هرمزگان با کسب عنوان‌های برتر در سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور در بخش فیلم و ایده صاحب ‌مدال طلا، نقره و برنز شدند.
سرپرست مدیریت کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در سال جاری 48 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به بخش مشاغل خانگی استان اختصاص داده شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان از افزایش مصرف برق در استان خبر داد.
اکونوموزه حیاتی کرمان داستان پر فراز و نشیبی را در طول عمر ۱۵۰ ساله خود طی کرده است، این مکان تاریخی در راسته‌بازار کرمان واقع شده است.
به گفته فرماندار کرمان در راستای جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی، ۱۱۸ کودک جمع‌آوری شدند که تمام این افراد اتباع بیگانه هستند.
به گفته مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمان، تعداد فوتی در حوادث جاده‌ای شمال و جنوب این استان طی 3 ماه نخست امسال ۲۷ درصد کاهش یافته است. در حالی که میزان تردد در کرمان نسبت به متوسط کشوری بیشتر بوده است.
بازارچه دائمی صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی هرمزگان با هدف اشتغال‌زایی، معرفی توانمندی بانوان و هنرهای سنتی استان با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در محل معبد هندوها در بندرعباس افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

طوفان، خرمای عنبرآباد را به تاراج برد

کشاورزی
به گفته مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد در جنوب کرمان، طوفان به ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان خسارت وارد کرد.
ساحل سورو در تلاطم نوسانات ارزی

ساحل سورو در تلاطم نوسانات ارزی

شهروندان ساکن ناحیه ساحلی سورو بندرعباس از ورود فاضلاب به دریا، نیمه‌کاره ماندن طرح‌های گردشگری و ورود خودروها به ساحل گلایه مندند
ساحل سورو مهم‌ترین تفرجگاه ساحلی غرب شهر بندرعباس است. این ساحل زیبا با طرح‌های در حال ساخت گردشگری نظیر آکواریوم دریایی، اقامتگاه بوم‌گردی، پلاژهای ساحلی و فضای سبز آخرین بخش ساحل عمومی شهر است که با وجود اخطار کارشناسان محیط زیست برای عدم ورود فاضلاب به دریا، جلوگیری از ورود خودرو و آثار مخرب تعمیرات لنج‌ها هنوز ساماندهی نشده و مخاطرات زیست‌محیطی فروانی برای آبزیان و پرندگان ایجاد کرده است.
کرمان، تشنه‌تر از همیشه

کرمان، تشنه‌تر از همیشه

به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان بر اثر خشکسالی و برداشت بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی دسترسی به آب آشامیدنی و سالم در این استان کم شده، به طوری که موجب شده در بخش آب و فاضلاب روستایی۷۷۰ روستای فاقد آب آشامیدنی داشته باشیم.
سایه مرگ بر قبرستان گیتیگ
سایه مرگ بر قبرستان گیتیگ
رئیس شورای اسلامی روستای گیتیگ: با وجود قابلیت این قبرستان تاریخی برای ثبت در فهرست آثار ملی، تاکنون هیچ اقدامی برای حفظ و حراست آن انجام نشده است
گیتیگ روستایی است با ۸۰ خانوار و ۳۲۰ نفر جمعیت در ۱۰ کیلومتری بخش پلان شهرستان چابهار است و تا این شهر ۹۰ کیلومتر فاصله دارد.

سرعت‌گیرهای جاده دلگان - ایرانشهر اصلاح می‌شوند

راه
سرعت‌گیرهای غیراستاندارد و فاقد خط‌کشی و علائم هشداردهنده در جاده دلگان - ایرانشهر باعث به بار آوردن خسارات جدی به خودروهای عبوری و بروز حوادث رانندگی می‌شود که فرماندار دلگان دستور اصلاح این سرعت‌گیرها را صادر کرد.

لایروبی آبشخورهای سرباز  برای حیات وحش

محیط ‌زیست
رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: لایروبی و بهسازی آبشخورها و چشمه‌های محیط طبیعی این شهرستان برای استفاده جانوران وحشی توسط نیروهای محیط‌بانی انجام شد.
PDF یکشنبه 3 شهریورماه 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌های این شهرستان در حال حاضر ۲۶ هکتار و وضعیت گلخانه‌های شهرستان از لحاظ کیفیت محصول در سطح مناسب است.
قلعه‌گنج، شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان، اداره تأمین اجتماعی ندارد و 1۱۵۰ نفر تحت پوشش این منطقه برای انجام امور بیمه‌ای خود به شهرستان مجاور کهنوج مراجعه می‌کنند.
به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ۱۵ کیلومتر باقی‌مانده از محور راین - تهرود در مجموع ۳۰ کیلومتر در اعتبارات سال ۹۸ قرار گرفته و عملیات اجرایی این محور پس از ابلاغ اعتبارات به مناقصه گذاشته می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به منظور حمایت از تولید ملی خرید داروهای برند خارجی توسط بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ممنوع است.
۳۴ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۶۳۸ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی از ابتدای فروردین تا ابتدای مردادماه امسال از بنادر هرمزگان تخلیه و بارگیری شد.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹ صندوق اعتبارات خرد روستایی با ۵۸۵ عضو از ابتدای امسال تاکنون در این استان راه‌اندازی شده است.