61
شنبه 2 شهریور 1398
شماره 7742
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

۵ بیمارستان در جنوب‌ استان ساخته می‌شود

عمران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از پیش‌بینی ساخت بیمارستان در شهرستان بزمان، اسپکه، پلان، زرآباد و کلات سرباز در افق ۱۴۰۴ این دانشگاه خبر داد.
اخبار ویژه
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: آتش‌سوزی 3میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به خودروها و غرفه‌های این میدان خسارت وارد کرده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از 124 هزار لیتر سوخت قاچاق، توقیف 7 دستگاه تریلی سوخت‌کش و انهدام 5 باند قاچاق سوخت در یک هفته گذشته خبر داد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان هم‌زمان با سراسر کشور تا چهارم شهریور در سینما هلال زاهدان در حال برگزاری است.
۹۰۷ هکتار از زمین‌های ملی هرمزگان، مستعد انجام طرح‌های صنعتی و کشاورزی است که در سال جاری شناسایی و واگذار شد.
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان گفت: افتتاح ۱۹ پروژه صنعتی در مناطق روستایی طی سال جاری در دستور کار است و برنامه داریم مراکز صنعتی را در مناطق روستایی ایجاد کنیم و توسعه دهیم.
شهر بندر لنگه با بیشترین خانه‌های تاریخی در هرمزگان محروم از اقامتگاه بوم‌گردی است.
«شهرک نور» تنها شهرک خاکی بندرعباس است که هنوز آسفالت نشده و تردد در آن برای اهالی مشکل است. ساکنان این شهرک امیدوارند با ورود مسئولان ارشد به این موضوع این مشکل قدیمی هرچه سریع‌تر برطرف شود.
مدارس چابهار به دلیل رشد روزافزون مهاجرت به این شهرستان با کمبود فضا روبه‌رو است. این شهرستان یکی از محروم‌ترین نقاط آموزشی استان است که هنوز از نداشتن زیرساخت‌های مناسب آموزشی رنج می‌برد. فضاهای غیراستاندارد آموزشی، کمبود معلم در کلاس‌های درس، تراکم بالای دانش‌آموزی در کنار سرانه و اعتبارات ناچیز در این بخش نگران‌کننده است.

بهره‌برداری از 1274 پروژه‌ در هفته دولت

همشهری از افتتاح پروژه‌های مختلف در استان‌های هرمزگان کرمان و سیستان و بلوچستان گزارش می‌دهد
توسعه
هم‌زمان با هفته دولت پروژه های بسیاری در در بخش های مختلف مانند مسکن و عمران شهری و روستایی در استان های جنوب شرقی مانند کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان افتتاح می شود.

درخشش دانش‌آموزان کرمانی در مسابقات جهانی روباتیک

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از درخشش دانش‌آموزان کرمانی در مسابقات جهانی روباتیک فیرا در کشور کره جنوبی خبر داد.

نظارت سخت بر بازار دو نرخی مرغ در کرمان

به گفته معاون بازرسی سازمان صمت استان کرمان، قیمت تعیین‌شده مرغ توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در کرمان اجرایی نمی‌شود و دونرخی بودن قیمت مرغ از سوی سازمان حمایت یا ستاد تنظیم بازار این استان نظارت بر بازار را دشوار کرده است.
۲ کشته در برخورد 3 خودرو در کرمان
برخورد 3 خودرو پراید، سمند و پژو ۴۰۵ در محور کمربندی جوپار - باغین از توابع کرمان، منجر به مجروح شدن ۶ نفر و کشته شدن ۲ نفر دیگر شد.

توزیع بسته‌های غذایی بین قشرهای آسیب‌پذیر سیستان و بلوچستان

جامعه
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امامره در سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۸۰۰ بسته مواد غذایی شامل ۴۸ هزار وعده غذایی توسط این ستاد بین قشر آسیب‌پذیر استان توزیع شد.
PDF شنبه 2شهریور ماه 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
امروزه مدیریت پسماند در کرمان یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می‌شود. با توجه به این‌که تولید انواع پسماند در زندگی انسان‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است، بی‌شک نبود توجه کافی به این موضوع می‌تواند تأثیر زیادی بر تخریب محیط‌‌زیست و طبیعت استان داشته باشد.
شهردار منطقه 2 شهر کرمان از افزوده شدن ۱۰ هزار متر‌ مربع فضای سبز این منطقه در سال گذشته و افزایش ۴۰ هزار متر‌ مربع به فضای سبز منطقه 2 شهر کرمان در سال جاری خبر داد.
فرمانده انتظامی جیرفت گفت: این شهرستان کمپ دولتی ترک اعتیاد ندارد از این رو شاهد افزایش معتادان در این شهرستان هستیم.
مدیر سازمان تعاون روستایی سیستان و بلوچستان گفت: خرید توافقی خرما در شهرستان‌های جنوبی این استان آغاز شد و تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.