61
سه شنبه 22 مرداد 1398
شماره 7734
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

افزایش 49درصدی جابه‌جایی کالا

حمل‌و‌نقل
سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 3 میلیون و ۵۴۸ هزار تن کالا در 4 ماهه نخست امسال در این استان جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۴۹ درصدی را نشان می‌دهد.
اخبار ویژه
رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: 4۹۵۹ نفر امسال از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند.
مدیر جهاد کشاورزی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: سالانه بیش از ۳۸ هزار و ۱۷۰ تن انواع خرما از سطح ۱۱هزار و ۲۸۰هکتار نخلستان‌های دیم و آبی این شهرستان برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان پارسیان گفت: 4 کیلومتر باند دوم اتوبان عسلویه پارسیان از سمت روستای بندو در محور پارسیان تکمیل و آماده بهره‌برداری است.
در 4 ماهه نخست سال جاری ۶۳ هزار و ۵۳۱ تن کالا با ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون و ۱۸۹ هزار دلار از طریق گمرک قشم وارد شد که در هم‌سنجی با سال قبل، از حیث وزن ۴۲ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۹ درصد رشد داشته است.
استاندار هرمزگان گفت: پروژه‌های بزرگ و مهمی تا پایان سال جاری در استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسند.
طی سال‌های اخیر با پدیده‌ جدیدی با عنوان زباله‌گردی روبه‌رو شده‌ایم. افرادی که‌ با خم شدن در‌ مخازن ‌زباله به دنبال پیدا کردن ضایعاتی هستند ‌که از‌ ارزش بالاتری در‌ مقایسه با‌ پسماند مواد غذایی برخوردارند.

سیل و طوفان در راه سیستان و بلوچستان

هواشناسی
رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پس از کاهش موقتی سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان مجدد از امروز، سه‌شنبه، بر شدت وزش این بادها افزوده می‌شود.
جیرفتی‌ها صاحب سینما می‌شوند

جیرفتی‌ها صاحب سینما می‌شوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان:  برای ساخت این سینما ۸۰۰ میلیون تومان توسط وزارت ارشاد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌های کشور کمک می‌شود
احداث سینما امید جیرفت با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر با اختصاص یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفته و اهالی این شهرستان پس از سال‌ها صاحب سینما می‌شوند.
سد معبر در پیاده‌روهای بندرعباس

سد معبر در پیاده‌روهای بندرعباس

معاون خدمات شهری شهردار بندرعباس: به دلیل بالا بودن  تعداد افرادی که در شهر سد معبر ایجاد می‌کنند با متخلفان برابر قانون برخورد جدی می‌شود
پیاده‌رو‌ها یا همان معابر عمومی جایگاهی مشخص‌شده برای رفت و آمد افراد پیاده است که در استان هرمزگان به‌ویژه شهرستان بندرعباس کاربردهای دیگری نیز دارد.
فعالیت681 واحد صنعتی در شهرک کارگاهی زاهدان
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۸۱ واحد بهره‌برداری‌شده صنعتی و صنفی با 2۴۶۴ نفر اشتغال در شهرک کارگاهی زاهدان فعال هستند.

زاهدان شهر هوشمند می‌شود

هوشمندسازی
معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان گفت: روند هوشمندسازی شهر زاهدان برای کاستن از هزینه‌های غیرضروری، ارتقای سلامت اداری، افزایش درآمدهای پایدار و ارتقا در کیفیت زندگی شهروندان در 3 حوزه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و آگاهی‌بخشی به شهروندان آغاز شده است.

ویزیت رایگان ۱۵۶۳ بیمار ایرانشهری

سلامت
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 1۵۶۳ نفر از ساکنان روستای نوک‌جوب ایرانشهر توسط کاروان سلامت جمعیت هلال احمر اصفهان به‌طور رایگان ویزیت شدند.
PDF سه‌شنبه 22 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، احداث ۸۰۰ کیلومتر راه در استان پیش‌بینی شده که از این میزان قرارداد ۴۷۰ کیلومتر منعقد شده و به زودی عملیات اجرایی این محورها آغاز می‌شود.
برخورد یک دستگاه سواری پراید با یک نفر شتر در محور جاسک به چابهار در حد فاصل روستای جگین بخش مرکزی این شهرستان موجب مرگ راننده خودرو شد.
با پیگیری‌های انجام‌شده توسط مدیرعامل منطقه آزادقشم، تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد قشم با حجم موتور بالاتر از 2500 سی‌سی به مدت ۲ ماه به صورت متوالی یا 2بازه یک ماهه به داخل کشور به آخرین مراحل صدور مجوز رسیده است.